روحانی

آقای روحانی امروز در جمع معلمان گفت : "همان سال 92 می خواستیم قیمت ارز را بالا ببریم جامعه نمی گذاشت، ما می گفتیم قیمت 3 هزار تومن است اما بازار مقاومت می کرد می گفت 2800 تومان است".

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 آقای روحانی امروز در جمع معلمان گفت : "همان سال 92  می خواستیم قیمت ارز را بالا ببریم جامعه نمی گذاشت، ما می گفتیم قیمت 3 هزار تومن است اما بازار مقاومت می کرد می گفت 2800 تومان است".

این سخنان، اذعان به غلبه پوپولیسم محض در دولت است. رئیس جمهور و برخی اطرافیان وی از سال 92 تا 96، صرفا نگاهی انتخابات زده داشتند؛ انتخابات مجلس در سال 94 و ریاست جمهوری در سال 96.

بیشتر بخوانید:

سرافراز سوژه کدام سناریو شد؟

به همین دلیل، با ظاهر سازی و حراج انبوه یارانه هایی که اغلب در جیب زراندوزان و رانت خواران می رفت، کوشیدند همه چیز را مرتب نشان دهند و حال آن که کوتاهی های مدیریتی دولت در کنار برجام، در نقش تحلیل برنده قدرت اقتصاد ملی عمل می کرد.

دولت با همین نگاه عوام زده و عوام فریبانه، کارت سوخت را حذف کرد اما قیمت بنزین را با وجود افزایش سالانه تورم، ثابت نگه داشت. و همین دو اتفاق، موجب انفجار در مصرف بنزین و قاچاق آن به خارج شد که خسارت روزانه 100 میلیارد تومان ( 144 هزار میلیارد تومان در طول چهار سال) را در پی داشته است!

دولت در سال 97 و درباره نرخ ارز نیز به همان سیاق 92 عمل کرد و در حالی که قیمت دلار در بازار به 6 تا 7 هزار تومان رسیده بود، نرخ 4200 تومان را تعیین کرد. اما تدبیر بدتر و پر خسارت تر، واگذاری 18 میلیارد دلار  به همین قیمت ظرف کمتر از دو ماه به متقاضیان ارز بود.

این اقدام اولا رانت 130 هزار میلیارد تومانی را ارزانی رانت طلبان مفت خور کرد  و ثانیا با به حرکت درآوردن سیلاب بی مهار نقدینگی در بازار، موجب تحمیل تورمی تازه به معیشت مردم شد که همچنان با عوارض آن دست به گریبان هستیم.

سوء تدبیرهای  پر خسارت دولت، که گاه بوی حیف و میل و بده بستان هم می دهد -نظیر اتفاقات بانک مرکزی و بازداشت برخی معاونان و مدیر حراست آن- کمترین تردیدی در بی کفایتی رئیس دولت باقی نمی گذارد.  کاش آقای روحانی به خاطر سیاست زدگی، ناتوانی و کارنابلدی اش، لااقل از مردم و نظام عذرخواهی می کرد.

اما متاسفانه مردم، به رئیس دولتی دچار شده اند که پس از متهم کردن "دولت قبل" و دیگران، حالا تقصیرهای خود را گردن "جامعه"می اندازد و از خود سلب مسئولیت می کند! لابد می گوید خودتان به من رای دادید و به قول وزیر بهداشت مستعفی "همین است که هست".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    93 0
    دولت وادادگان
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    61 1
    دیگه از همه چی خسته شدم گور پدرشون
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    60 0
    حتماً الان هم 20.000 هزار تومان جامعه مانع شده است
  • امین US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    82 0
    تاريخ رئیس جمهوری به بی عرضگی روحانی ندیده درود بر احمدی نژاد لااقل غرور ملت سرجا بود
    • FR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
      4 0
      و شيخ حسن روى چيزهاي باقي مانده و سازه هاي احمدي نژاد مانُور آمد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    79 0
    ننگ به روحانی
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    90 0
    منفورترین دولت بعد از انقلاب اسلامی
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      44 0
      واقعآ ... واقعآ ... واقعآ ... به والله هر وقت روحانی حرف میزنه یا کانال تلویزیونو عوض میکنم یا صدای اونو میبندم خسته شدیم از بس ... شنیدیم .
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    27 0
    استاد بلامنازع تورم در طول تاریخ
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    8 0
    خیانتی که این دولت به مردم و کشور کرده هیچ کس تو تاریخ نکرده، ننگ بر دولت عوام فریب
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    6 0
    خداوند با روحانی و دیگر مسئولین دولتش خیلی خیلی حساب و کتاب داره
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    6 0
    من موندم در دوره بعد انتخابات اصلاح طلبان با چه رویی میخواهند کاندید معرفی کنن. این 8 سال با خرد کردن غرور ملی و به افتضاح کشاندن معیشت مردم بدترین دولت بعد از انقلاب رو بوجود آوردند. خدا نگذرد از اونهایی که باعث روی کار آمدن این دولت ..... شدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس