کد خبر 954899
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
هواشناسی نمایه

درجدیدترین گزارش وزارت نیرو در خصوص وضعیت بارندگی کشور در طول سال آبی اخیر، مجموع ریزش‌های جوی ۳۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، درجدیدترین گزارش منتشره از سوی وزارت نیرو در خصوص وضعیت بارندگی کشور در طول سال آبی اخیر، مجموع ریزش‌های جوی ۳۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۳۰ میلیمتر) ۱۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش وزارت نیرو که به دفتر هیئت دولت ارسال شده آمده است که در سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، استان سیستان و بلوچستان دارای بیشترین کاهش بارندگی به میزان ۲۲۰ درصد بوده و استان ایلام نیز افزایشی ۱۵۹ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین استان تهران با میزان ۳۶۳.۲ میلیمتر بارندگی در سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۶۷ میلیمتر)، رشدی ۱۱۷ درصدی را نشان می دهد.

همین طور شواهد امر نشان می دهد که از مجموع ۵۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت کل مخازن سدهای کشور، با افزایشی ۳۰ درصدی نسبت به سال آبی گذشته، میزان پربودن سدها درحال حاضر معادل ۷۹ درصد است.

جداول زیر، میزان ریزش های جوی مهر تا پایان هفتم اردیبهشت ماه سال آبی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته در دوره مشابه، به تفکیک استان های مختلف را نشان می دهد.

هر سال آبی در ایران از اول مهرماه آغاز می شود و تا ۳۱ شهریور ماه سال آینده ادامه می یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس