کد خبر 954804
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کهرم

یک فعال محیط زیست با رد احتمال مسمویت 160 راس میش و قوچ تلف شده در پارک ملی گلستان گفت: احتمال مطرح شده توسط معاون سازمان محیط زیست امکان ندارد.

به گزارش مشرق، اسماعیل کهرم بوم‌شناس و فعال محیط زیست با رد احتمال مسمویت ۱۶۰ راس میش و قوچ تلف شده در پارک ملی گلستان گفت: احتمال مطرح شده توسط معاون سازمان محیط زیست امکان ندارد؛ زیرا اگر یک گونه گوشت خوار بود احتمال مسمومیت به دلیل تغذیه از طعمه مسموم وجود داشت ولی در اینگونه مسمومیت امکان ندارد.

این بوم شناس با اشاره به اینکه وسعت یک کیلومترمربعی این حادثه نشاندهنده این است که گله بوده اند گفت: پیش از این سابقه این اتفاق در سیاهکوه وجود دارد که حدود ۳۰۰ راس کل و بز در اثر سیاه زخم از بین رفتند.

بیشتر بخوانید:

کهرم با اعلام اینکه سیاه زخم در بررسی اولیه اجساد قابل تشخیص است گفت: سیاه زخم باید کشت داده شود که معمولاً حدود دوهفته طول می کشد و اگر چنانچه در این مدت نتیجه اعلام نشده پرده پوشی شده است.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه سیاه زخم بیماری نیست که یکباره و ناگهانی ۱۶۰ راس قوچ و میش را تلف کند گفت: این بیماری حدود چندین روز زمان می برد تا این حجم حیوان را از بین ببرد. نکته عجیب اینجاست که محیط بانان در این مدت متوجه این حادثه تلخ نشدند که این نشاندهنده قصور و کوتاهی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست قطعاً زیر بار این تقصیر و کوتاهی در انجام مسئولیت های محوله نخواهد رفت افزود: به شکاربان ها و محیط بان ها حقوق پرداخت می شود تا مراقبت کنند. خب اینها باید در انجام و ظایف شان دقیق و حساس باشند. اینها اولاً چرا ندیدند، چرا گزارش نکردند، چرا شناسایی نکردند؛ این به معنای قصور در انجام وظیفه است.

کهرم با متهم کردن ۱۰۰ درصدی سازمان محیط زیست در این حادثه درباره دلیل آن گفت: برای اینکه سازمانهای مردم نهاد و فعالان محیط زیست به عنوان نهادهای مدنی بی تفاوت از کنار آن نخواهند گذشت و به مسئولان سازمان فشار خواهند آورد.

این فعال محیط زیست درباره عملکرد عیسی کلانتری در سازمان محیط زیست گفت: وی از ابتدا خودش اعلام کرد که من حاضر نیستم عمر و هزینه سازمان را برای ۴ تا یوز تلف کنم؛ این یعنی اولویت سازمان تحت مدیریت وی محیط زیست و گونه های حفاظت شده نبوده است. بنده به عنوان یک فعال محیط زیست هیچ رضایتی از عملکرد کلانتری ندارم.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس