کد خبر 851652
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
شاسی بلندی که خانم ابتکار را پس از دوران ریاست روانه خانه کرد!

ابتکار تا به امروز درباره فیلم قوچ آزاری که توسط فعالین محیز زیست صورت گرفته است، سکوت کرده و هیچ توضیحی نداده است که چرا در زمان تصدی وی در محیط زیست، چنین مجوزهایی صادر شده است.

سرویس سیاست مشرق – چند وقت پیش بود که تصاویری از حیوان آزاری (قوچ آزاری) در شبکه های اجتماعی منتشر شد. تصاویر آنقدر خشن و ناراحت کننده بود که دل هر انسانی را از این همه قساوت قلب به رنج می آورد و هم مایه تعجب و تاسف از این همه خشونت بیمارگونه بود.

 در ادامه اما خبر آمد که این سنگ دلی‌ها از سوی برخی به اصطلاح فعالان محیط زیست انجام شده است. کاربران فضای مجازی نام این افراد را «جلادان محیط زیست» گذاشتند و واکنش های بسیاری نشان دادند.

بعدها اما با پیگیری رسانه‌ها از سوی قوه قضائیه مشخص شد که این جلادان، در واقع در پوشش فعالان محیط زیستی هستند که بر حسب اتفاق با شبکه نفوذ در سازمان محیط زیست و افرادی از جمله «کاووس سید امامی» ارتباط داشتند. فردی که در زندان خودکشی کرد و اصلاح طلبان بر این عقیده هستند که وی فعال محیط زیست بوده است.

در همین رابطه، «غلامحسین اژه‌ای»، سخنگوی قوه قضاییه گفت:

«یکی از افرادی که در فیلم قوچ آزاری اخیرا تصویرش منتشر شده مرتبط با پرونده کاووس سید امامی بوده و در حال حاضر در بازداشت است.»

اما در این حین، سکوت برخی از اصلاح طلبان مانند «معصومه ابتکار» هم عجیب است. ابتکار که پرونده طول و درازی در حمایت از سگ‌ها دارد و حتی زیر تابلوی «من سگ هستم» عکس گرفته است، چرا درباره این حیوان آزاری افرادی که در دوره مدیریت وی به سازمان محیط زیست نفوذ کردند، و گونه های در خطر انقراض را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن از بین بردند.

البته ابتکار در زمان مدیریتش خود مجوز صید و شکار را صادر کرده بود.

رئیس سابق محیط زیست کشور درباره دلیل صدور مجوز شکار بیان کرده بود:

«در حال حاضر اصل در کشور ما این است که هر گونه شکار ممنوع است، علاوه بر آن طی سال‌های اخیر آنقدر تنوع زیستی به دلیل خشکسالی، شکار غیرمجاز و مدیریت ناصحیح، شکننده و حساس شده که جمعیتی که قدرت زادآوری دارد، کاهش یافته است. در حال حاضر به دلیل وجود سلاح‌های غیرمجاز و اینکه ممکن است برخی افراد با سلاح مجاز و بدون پروانه شکار، دست به شکار و صید بزنند، مجبور به صدور مجوزهای صید و شکار هستیم[1]

به نظر می رسد، واکنش رئیس وقت سازمان محیط زیست برای قوچ آزاری تبعاتی زیادی برای وی دارد و ابتکار بایستی ضمن تقبیح این عمل زشت نسبت به عملکرد خود در پست سابقش چند سئوال را پاسخ بدهد. اول اینکه چطور با وجود اینکه وی ابزار می داشت که حامی حیوانات است مجوز صید را صادر کرده است. از سوی دیگر باید پاسخ دهد که چطور چنین افرادی که حد و حدود حیوان آزاری را تا این اندازه جا به جا کرده اند، به عنوان فعال محیط زیست در سازمانی که وی ریاست آنرا بر عهده داشته فعال بوده اند.

از سوی دیگر ارتباط این افراد با پرونده « کاووس سید امامی» فردی که در حوزه محیط زیست فعالیت می کرد و با سازمان محیط زیست درباره «پروژه یوز ایرانی» همکاری می کرد و به «یوزگیت» معروف شد، چیست و به طور کل این مثلث چطور تشکیل شده است؟

به هر جهت برای رمزگشایی از ابعاد این رسوایی‌های پی در پی، منتظر پاسخ های «معصومه ابتکار» در این زمینه بود.


[1] https://www.isna.ir/news/92112014606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • محمدیان IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    157 3
    اینهمه جاسوسی و جانی کنار ابتکار چه می کنند؟
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      111 0
      چراابتکار هیچ ابتکاری برای آلودگی هوا و گردو غبار اهواز نداره؟
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      65 0
      معمولا اسم هرکس هرچی باشه تو واقعیت برعکسش هست
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 0
      لعنت خدا بر ابتکار مملکت را باغ وحش کرده هر روز حیوانات وحشی اهالی روستاها را تکه تکه میکند ابتکار لعنت خدا بر تو
  • سید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    51 0
    التکار بر مبنای وابستگی متصدی مشاغل مدیریتی می شود نه بر مبنای شایستگی!
  • رسا IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    99 1
    اوج وقاهت رو داره به نظرم کل کابینه ایشون باید برن زندان
  • پری IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    79 3
    خانم دکترابتکاررو باید از روی دیوار سفارت آممریکا به پایین پرت کنی ..
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      13 19
      نه برادر. اونوقت یک انسان حقیر که عده ای روانی حیوان آزار را به محیط زیست ایران راه داد را قهرمان می کنند. همانقدر که هیچکاره باشد کافیست
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    63 0
    همین هم چندروزدیگرارکشورمتوارنا نشود؟
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    74 16
    متتفرم از این زن متنفر
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    35 1
    ریز فعالیتهای این کاووس سید امامی رو منتشر کنید چون ظاهرا تمام بدبختای دو دهه ی اخیر به ایشون مرتبط هست
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    12 0
    سازمان منابع طبیعی هم همزاد این محیط زیست است
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    16 9
    این سکوت ابتکار در مقابل قوچ آزاری اصلاح طلبان و آن سر و صدا در مقابل سگ آزاری افرادی که سیاسی نبودند، نشان دهنده اوج بی صداقتی و ناپاکی جریان وابسته به آقای "تکرار" و شاگردانش هست. واقعا یک آدم چقدر مریض و روانی باید باشد که اینطور حیوان آزاری کند و خود را فعال محیط زیست هم بداند. تف به این همه بی صداقتی
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    11 0
    ممنوع شدن شکار هم به دلیل حذف شکارچیان و افزایش فعالیتهای جاسوسی بود، این یک برنامه مدون بوده که با بی دقتی و در نهایت با حمایت برخی مسیولین همراه شد و ضربه بزرگی زد، یقینا صدور مجوز شکار سبب ضربه به سیستم جاسوسی میشد، وگرنه شکار غیرمجاز در سالهای شکار ممنوع کمتر از شکار در سال های شکار آزاد نیست، شکار بسیار محدود در دو تا سه ماه از سال نمیتواند آسیبی وارد کند بلکه جلوی شکار غیرمجاز رو هم میگیره و جایگزین شکار غیرمجاز خواهد بود، شکارچیان غیرمجاز و جاسوسان هر دو جز خائنین هستند و با هم در طبیعت کنار میان
  • کومار PL ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سوال اینجاست چرا بایدانسانهای معلوم الحال وجنایت پیش درپست های حساس گماشته بشن اگر این دشمنی با ملت واب وخاک نیست پس اسمش چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس