کد خبر 954349
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
رسانه ملی نمایه

هم دولت و هم برخی مدیران صدا و سیما در ترویج برنامه‌های بی‌کیفیت رسانه‌ای و آلوده به پول مقصرند.

به گزارش مشرق، روزنامه وطن امروز نوشت: درباره اتفاقات اخیر در رسانه ملی و حجم بالای مسابقات و «ستاره- مربع» ها و… نخستین و بزرگ‌ترین مقصر، دولت آقای روحانی است که بودجه صدا و سیما را با هر نقد و انتقادی می‌بندد. صدا و سیما از جمله نهادهای ملی است که برای اداره شدن باید از بودجه عمومی کشور استفاده کند و این دولت‌ها هستند که اختیار تخصیص و توزیع بودجه کشور را در اختیار دارند و این مسئله باعث شده است همواره رسانه ملی در معرض کسری بودجه برای اداره باشد. نقدناپذیری دولت‌ها همواره به فشار بر رسانه‌ها منجر می‌شود؛ گاهی یارانه روزنامه‌ها قطع می‌شود و گاهی بودجه صدا و سیما!

در حقیقت بودجه صداوسیما گروگان گرفته می‌شود تا محتوایی در نقد دولت‌ها منتشر نکند؛ دولت‌هایی که شأن توزیع‌کنندگی بودجه خود را فراموش کرده و به نادرست و قلدرمآبانه برای همه تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر دولت بودجه صداوسیما را بدرستی تخصیص دهد و تامین کند طبیعتاً رسانه ملی در مسیر تامین بودجه از هر راهی نخواهد افتاد! در حقیقت دولت صداوسیما را مجبور به «آنتن‌فروشی» کرده است و این مسیر لاجرم با پدیده‌های ناهنجار نیز مواجه می‌شود!

این روزنامه، می‌افزاید: سازمان صداوسیما اگرچه باید با بودجه دولتی مدیریت خود را صورت دهد اما نباید فراموش کند در داخل خود نیز باید برای بهینه مصرف کردن منابع فکر کند. از یک طرف کوچک‌سازی سازمان و کم کردن حجم بالای نیروی انسانی که فرصت برنامه‌سازی را از صداوسیما گرفته است باید مد نظر قرار گیرد. باید از سوی منابع انسانی سازمان آمایشی صورت گیرد تا نیروی غیرمتخصص و… بی کیفیت و غیرمتعهد به آرمان‌های سازمان، اشغال‌کننده صندلی‌های آن نباشد. از سوی دیگر علیه سیاست غلط «توسعه کمی آنتن» عمل کند در یک فرایند استراتژیک اما بهنگام شبکه‌ها را کم کرده و به‌جای آن به «توسعه کیفی آنتن» روی آورد. سازمان نیاز به «گروه‌های کوچک کیفی و موثر» دارد تا از طریق خلاقیت و ایده‌پردازی به سمت برنامه‌های پرمخاطب اما سالم، امیدآفرین و تحرک‌بخش برود.
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    1 2
    مشرق ناراحت میشی که اسمی از ندیر شبکه سه سیما در این مطلب نبردی؟
  • حمید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    5 0
    صداو سیما هرچی پول درمیاره ،خرج ادم های بی هنری می کنه که در این سازمان استخدام هستن ، من خودم نیروی سازمان هستم . ودارم می بینم حجم زیادی از ادم های که فقط و فقط پول می گیرند و هیچ هنری ندارن . من تهیه کننده ی رادیوی را می شناسم که فرق فکس و ایمیل رو نمی دونه و این شخص قراره برای رسانه برنامه بسازه . کوچک سازی سازمان اقدام مهمی اه که اگه صورت نگیره . سازمان هیچ وقت فرصت تولید برنامه ی باکیفیت رو نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس