سرلشکر سلامی نمایه

یک عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مطالبه عمومی برگزاری «سالم» انتخابات است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

عضو شورای شهر: مطالبه مردم برگزاری "سالم" انتخابات است!

«محمود میرلوحی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که چندی قبل از لزوم گران شدن بلیط مترو سخن گفته بود به تازگی در اظهاراتی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

«برگزاری سالم انتخابات، یک مطالبه عمومی است که سال‌ها روی آن بحث شده و از سال ۱۳۸۸ به طور مرتب مطرح شده است.»

او همچنین تصریح می‌کند: انتخابات سالم و رقابتی مساله‌ای است که هر چه ما به آن نزدیک‌تر شویم، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور رشد خواهد کرد و این امر به نفع امنیت ملی، ثبات ملی و رفاه ملی ماست. [۱]

*مردم و افکار عمومی ایران، امروز به روشنی فهمیده‌اند که منظور اصلاح‌طلبان از عبارت «مطالبه عمومی مردم»! جزئیات طرح‌های پهن شده بر روی میز ستاد جریان سیاسی خاص است که بسته به شرایط مختلف به مردم نسبت داده می‌شود.

مثال جالب این مسئله اظهارات الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران است که مدتی قبل گفته بود یکی از مطالبات جدی مردم مسئله «رفع حصر» است.

او اما درست ۳ ماه بعد و در جریان داغ شدن بازار سیاه‌نمایی از اوضاع اقتصادی کشور، در اظهاراتی دیگر عنوان کرد که مطالبه اکثر مراجعه‌کنندگان به او مطالبه اقتصادی بوده است .[۲]

این قال و مقال‌ها در حالی است که اظهارات میرلوحی برای مردم ناآشنا نیست و افکار عمومی ایران نظیر همین اظهارات را در سال ۸۷ و ۸۸ نیز کراراً شنیده بودند.

ضمن اینکه بایستی در نظر داشت جریان سیاسی خاص و چهره‌های ستادی آن از زمان مرحوم هاشمی! در حالی با کنایه «انتخابات سالم» بر بروز احتمال تقلب و یا خود تقلب در انتخابات‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید داشته‌اند که تاکنون و طی ۴۰ سال گذشته؛ ولو یک مورد هم نتوانسته‌اند سندی مبنی بر بروز تقلّب تأثیرگذار ارائه کنند.

گفتنیست، میرلوحی در حالی با طعنه عنوان می‌کند مطالبه مردم برگزاری سالم انتخابات است که چندی قبل سعید حجاریان، از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص تأکید کرده بود که در جریان انتخابات مجلس در سال ۹۶، احتمال بروز شکاف و رویارویی مردم با نیروهای نظامی وجود دارد!

علیرغم وجود این کدهای آشکار اما چهره‌های اصلاح‌طلب تأکید دارند که هیچ طراحی خاصی برای سال ۹۸ ندارند...

***

توطئه علیه سرلشکر سلامی در اولین روز کاری

«الیاس حضرتی»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به بهانه گفتن تبریک به سرلشکر سلامی برای انتصاب بعنوان فرمانده کل سپاه پاسداران نوشته است:

«همین‌جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و دوستانه و برادرانه به برادران سپاهی‌ام انتقاد می‌کنم که گاهی خود را بی‌آنکه ضرورتی باشد در مظان اتهام قرار دادند. به‌خصوص با ورود در عرصه‌های اقتصادی یا دخالت در امور سیاسی بهانه‌هایی به دست طعنه‌زنندگان دادند تا سپاه را از چشم مردم بیندازند.»

او در این یادداشت که در سایت اعتمادآنلاین منتشر شده همچنین می‌افزاید: «تدبیر رهبری البته مقدمات دوری سپاه را از اقتصاد فراهم آورد و امیدوارم مقدمات دوری از رقابت‌های سیاسی هم فراهم شود و ان‌شاءالله با حضور شما، سپاه به جایگاه اصلی‌اش که مورد قبول همه دلسوزان انقلاب است برگردد. یادآوری می‌کنم که در این راه دشمنان بیکار ننشسته‌اند و دائم در تلاشند تا بر چهره سپاه خدشه وارد کنند. خدشه هم وارد کرده‌اند [۳]

*الیاس حضرتی در بحث "دوری از مجاهدت سیاسی"، خواسته‌ای از فرماندهان سپاه دارد که اساساً بر خلاف وظیفه ذاتی سپاه است.

در این رابطه نگاهی دوباره به اصل ۱۵۰ قانون اساسی کشورمان ضروریست.

در این اصل می‌خوانیم:"سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها به‌وسیله قانون تعیین می‌شود.

آقای حضرتی حکماً می‌داند که قید "نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن" که در مُرّ قانون وجود دارد؛ ایجاب می‌کند که سپاه پاسداران در تمام عرصه‌های لازم برای دفاع از انقلاب حضور داشته باشد و بدیهیست که یکی از این عرصه‌ها نیز عرصه سیاست (و نه رقابت‌های سیاسی!) است.

جدای از این، به نظر ما، اصلاح‌طلبان بیانات امام و رهبری درباره سپاه پاسداران و شرح وظایف وسیع این نهاد انقلابی را نیز دقیق نمی‌خوانند...

در یک مثال ساده می‌توان به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با پاسداران اشاره کرد که معظم‌له اینگونه به عملگری سیاسی سپاه و ضرورت آن اشاره می‌کنند:

«دستگاه وسیع و همه‌کاره‌ی سپاه، امروز یک دستگاه برجسته است در کشور؛ اگر مقابله‌ی با دشمن است از لحاظ سیاسی، سپاه جلو است »[۴]

در این زمینه فراوان بیانات دیگری از امام و رهبری موجود است که بر «جهاد سیاسی» ولو توسط نظامیان نیز تأکید دارند.

از بیانات آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در دوران جنگ تحمیلی مبنی بر اینکه سپاه باید سیاسی هم باشد تا بیانات امام راحل در صحیفه که در کنار تأکید بر عدم ورود نظامیان به سیاست (به معنای رقابت سیاسی) صحبت‌های اصلاح‌گرانه سیاسی را بلااشکال دانسته‌اند.

باید دانست که این طعنه‌های اصلاح‌طلبان و خوانش ناقص از مبانی انقلاب؛ می‌تواند مؤید آسیب‌های بزرگی در ساحت نیروهای پاسدار انقلاب اسلامی باشد و فرایند «جهاد سیاسی» که مورد تأکید صریح رهبر انقلاب قرار دارد را با خدشه‌های جدی مواجه کند.

قبل از تبریک پر کنایه حضرتی، عباس عبدی نیز در اظهاراتی با اشاره به حمایت‌های شکل گرفته از سپاه پاسداران -پس از تروریست نامیده شدن این نیروی مردم و انقلابی توسط آمریکا- تأکید کرد که این حمایت‌ها همیشگی نخواهد بود و ادامه آنها منوط به تغییر رفتار سپاه است ![۵]

***

1_ https://salameno.ir/detail/13514844

2_ mshrgh.ir/887618

3_ https://etemadonline.com/content/286802

4_ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42209

5_ mshrgh.ir/950915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    هرکس نمی فهمد سپاه سیاسی است و باید سیاسی باشد؛ خدا هدایتش کند!
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      18 82
      سپاه باید سیاسی باشد اما در جهت منافع کشور و مردم ، نه فرمانبری از افراد و گروهای دیکتاتور ضد مردمی ...سپاه فعلی هیچ شباهتی به سپاه سالهای اول انقلاب ندارد .
    • سید IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      24 1
      به 15:17 _ احتمالاً منظورت این است که سپاه هم در اختیار اصلاح طلبان تهوع آور قرار گیرد تا این جماعت خائن بتوانند آن نهاد اصیل را کَت بسته تحویل آمریکایی ها دهند! به نوعی دیگر یادآور بتون ریزی!
    • علی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      13 1
      مگه الان سپاه مردمی نیس
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    66 80
    آقای حضرتی حکماً می‌داند که قید "نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن" که در مُرّ قانون وجود دارد؛ ایجاب می‌کند که سپاه پاسداران در تمام عرصه‌های لازم برای دفاع از انقلاب حضور داشته باشد
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      15 1
      جا را خالی کنند تا همین مقداری هم که مانده بر باد دهید ؟
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      2 1
      برادرم امثال این حضرتی واربانش درگروه اضلاح جلب هیچ وقتی به این فهم نرسیده ونخواهند رسید اینها در جهل هستند وبا این جهالت از این دنیا شرشان کنده می شود. انشاالله
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    92 68
    من که سپاهی نیستم اما انصافا حالا اگر سپاه نبود و فقط سر مرزها نگهبانی میداد کشور به فنا رفته بود قطعا
    • سید IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      20 2
      سپاه مانند ماه تابان در نور خورشید ولایت می درخشد و مخالفین آن فقط زوزه می کشند! به قول آن شاعر مه نور فشاند و .................... کند!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    ببین مشرق من خودم ضد سپاه هستم و انتقاد دارم. اما حرف انهایی که موضوع فعالیت و حضور سپاه در متن جامعه را زیر سوال میبرن واقعا کشکی و بی ارش است. انقلاب ایران یک انقلاب ایدئولوپیک بود و طبیعی است که مدافعان انقلاب فعال بشن
    • AE ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      5 1
      موافقم منم اینا رو قبول ندارم اما اگر سپاه نباشه جایگزینی نداریم
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    77 74
    لعنت بر مشرق پست پفیوز
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      52 65
      چخه!
    • DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      16 0
      کدخدا با همراهانش رفته بود شکار قرقاول چندین تیر از ملازم گرفت و در کمان گذاشت و به طرف قرقاولان رها نمود و هربار فقط قرقاولان چند پری از دست داده و سالم میگریختند کدخدا عصبانی شد و برسر ملازم فریاد برآورد تیر میدهی یا داروی حمام که فقط پَر میکند...حالا مشرق خبر درج میکنی یا نشادر سوزان که بعضی ها ۱۲:۴۰ اینطور میسوزند.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    انقلاب ایران یک انقلاب ایدئولوژیک است و طبیعی است که مدافعان انقلاب در همه عرصه ها فعال باشند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    11 44
    الیاس خضرتی .....................
  • AE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    50 44
    اگر سپاه نبود کشور نبود .این فرمایش امام همه جانبه س نه فقط نظامی .وافساد طلب ها هم توگفته هاشون مواظب باشند خدا می بیند.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    44 63
    الیاس مدیرمسئول روزینامه زنجیره ای اعتماد که نقش ستون پنجم صهیونیستها رو بازی میکنند!
  • FR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    32 65
    این غلط های زیادی به امثال الیاس حضرتی نمی آید ! بهتر است در حد عضو شورای شهر ومبلغی که بابت آن تکرار شدی حرف بزنی ......
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    حرف مفت اصلاح طلبان مشکوک رو چرا چاپ میکنید ؟
  • سید رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    32 2
    این خفاشان خزیده در لیست امید ، هرازگاهی ، جیغی می کشند !!
  • نفیسی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    23 0
    واقعابایدبه خد اپناه برد از این یاوه گوییها ی امثال این اقایان الیاس جان اگه یه ذره شرف برات باشد از دیوار استوار سپاه وپاسداران است که پاسدار عزت این ملتند.در عرصه های مختلف جهاد، شهادت ،سیل، زلزله و...شما که اربابت این ملت بزرگ ایران عزیزرابه مردم مغضوب نوح تشبیه می کند انتظاری بیش ازاین نیست.
  • سعید RO ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    36 0
    اقای حضرتی، شما یک زمان سپاهی بودی، ولی الان ایرانی هم نیستی متأسفانه!
  • موسوی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    26 0
    اصلاح طلبان امریکایی!!! همیشه به انتخابات و به سپاه حمله کرده اند. بی شرفها خفه شوید هم انتخابات سالم است و هم سپاه باید کار اقتصادی کند. اگر انتخابات ازاد نبود که الان ۴۰ سال کشور دست شما پست فطرتها نبود و این همه گرانی و تورم و بی قانونی و بیکاری در کشور بیداد نمی کرد.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    32 3
    آمریکا و اسرائیل رسما تو ایران نماینده و سخنگو دارن...
  • ناصحی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    27 1
    جناب الیاس لطفا ازمبالغ هنگفتی که از اقای شهرام جزایری گرفتید چه خبر خوب هضمش کردید با رفقای اصلاح طلبتون
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    15 0
    يعني اين عضو شوراي شهر خودش با انتخابات سالم انتخاب نشده ؟
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    32 3
    آقای حضرتی به کوری چشم شما و دیگر هم حزبیهایت سپاه روز به روز در پیش مردم ایران و منطقه عزیز تر میشوند و این شما هستید که روز به روز منفورتر میشوید خیانت نفرت می آورد و خدمت عزت
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    8 0
    پس سفارشات و فرامين امام بويژه در وصيت نامه چه ميشود
  • AE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    8 0
    ومکروا ومکرالله والله خیر الماکرین.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    14 0
    سیاسی است اما رقیب نیست. شما اصلاحطلب ها که اصلا رقیب ندارید در خیانت
  • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    11 0
    اقای میر لوحی مطالبه مردم این است که امثال شما دست از سرشان بردارید وهر روز فتنه جدیدی کوک نکنید
  • DE ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    17 0
    اره سپاه بايد فقط برود جان بدهد كشور را براي دزدي اينها امن نگاهدارد و فقط خر حمالي كند تف به روي تان اتفاقا سپاه بايد همه چيز كشور را بدست بگيرد ولو با يك كودتا
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      5 0
      آخرش رو خراب کردی
  • ناشناس IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    19 0
    هر انچه از سپاه تا کنون شنیدیم زره ای کوچک از اقتدار این نهاد مردمی هست ببین در این بلبشو جهانی چه ها کند کور شود هر انکه نتواند دید
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    10 0
    سپاه پاسدار انقلابست. یعنی برا پیشیرد انقلاب وبرای جلوگیری ازضربه به انقلاب ورودش وظیفه قانونی وشرعی سپاهه .سیاسی .اقتصادی .فرهنگی . نظامی وووووووووووووووووووووووووووووالسلام ختم الکلام.یاوه گویان .روزه سکوت بگیرن.سپاه همون سپاه اول انقلابه با پیشرفتهای گوناگونش که باعث ناکامی مخالفین شده
  • علی ملکی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    9 0
    الیاس شیطنت وفضولی ذر کار بزرگان نکن
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    5 0
    به عضو شورای شهر بگید از مجرای همین انتخابات به گفته ایشان ناسالم الان مملکت دست دارودسته ی اینهاست . احمق های درجه یکی هستن این جماعت. الیاس حضرتی هم غلط کرد :-) چشماشو باز کنه ببینه کی منفوره کی محبوب .
  • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    از نظر الیاس سپاه بایستی راه را برای امثال او فراهم کند روکه نیست سنگ پای قزوین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس