اخبار ویژه روزنامه ها

رئیس پلیس فتا از دستگیری متهمی که در اختیارگرفتن اپل آی‌دی طعمه‌هایش اقدام به اخادی از آنها می‌کرد، خبر داد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

کیهان

مصوبه ساماندهی پیام‌رسان‌ها دوسال است که بر زمین مانده است

عضو شورای عالی فضای مجازی از اجرانشدن مصوبه سال ۹۶ این شورا درباره ساماندهی پیام‌رسان‌ها انتقاد کرد.

دکتر رضا تقی‌پور در روزنامه جام‌جم با طرح این سؤال که چرا قانون را اجرا نمی‌کنید؟ می‌نویسد:

نقض حقوق کاربران و حریم شخصی تازگی ندارد و سال‌هاست این اتفاق روی می‌دهد. اطلاع دارید شورای عالی فضای مجازی، مصوبه‌ای در سال ۹۶ درباره ساماندهی پیام‌رسان‌ها اعم از داخلی و خارجی منتشر کرد. این مصوبه پس از ۶ ماه بحث و بررسی در دستور کار قرار گرفت و بعد از چند جلسه به تصویب رسید؛ ولی متاسفانه شاهد اجرا نشدن این مصوبه هستیم. در حالی که اگر این مصوبه به موقع اجرا شده بود، شاهد چنین گستاخی از سوی اینستاگرام علیه مردم ایران نبودیم.

همان‌طور که می‌دانیم به اسم جریان آزاد اطلاعات، محتوای مبتذل در این شبکه اجتماعی در دسترس کاربران قرار دارد و بهتر است بگوییم این جریان آزاد افتضاحات است نه جریان آزاد اطلاعات!

نتیجه بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه این می‌شود که امروز شاهد آن هستیم و می‌بینیم داعش و دیگر جریان‌های تروریستی به صورت آزادانه فعالیت می‌کنند و سپاه که علیه تروریست‌ها اقدام کرده و دنیا اقدامات این نهاد را دیده، تروریست خوانده می‌شود. البته طبیعی است آمریکا از سپاه عصبانی باشد، زیرا سپاه داعش را از بین برده است و این‌گونه علیه سپاه دشمنی کرد.

سوء‌تدبیر مسئولان سبب شده این نرم‌افزارها گسترش پیدا کنند و من معتقدم نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام جهل مدرن را حاکم می‌کنند و با تسلط آمریکا بر این نرم‌افزارها، اعمال دشمنی می‌کند. مزدوری، ماهیت و ذات این نرم‌افزارهاست و تعجب می‌کنم چطور مسئولان مقابل این اتفاقات ساکت هستند و البته ما انتظار اضافه‌ای نداریم و فقط می‌پرسیم چرا قانون را اجرا نمی‌کنید و به‌رغم گذشت دو سال از مصوبه فوق، هنوز شاهد هرج و مرج و جولان دادن در این فضا و تهدید ارزش‌ها هستیم. شورا در این مورد کار خود را انجام داده و مخاطبان این مصوبه باید پاسخگو باشند که چرا از جامعه در برابر این آسیب‌ها محافظت نمی‌کنند و جا دارد مردم از مسئولان، جواب این سؤالات را مطالبه کنند. متاسفانه این به رویه ناهنجاری تبدیل شده که از بین رفتن ارزش‌ها را در پی دارد.

بدون حاکمیت قانون و مقررات در این فضا، ارزش‌ها آسیب خواهند دید و تفرقه‌افکنی و افترا جای ارزش‌ها را خواهد گرفت و امروز شاهد اتفاق افتادن این موضوعات در جامعه هستیم. کسانی که کلید این اتفاقات دستشان است فقط تماشاگر هستند و به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند.

من بر این باورم هرکسی باید به وظیفه‌اش عمل کند. زیرا عده‌ای با ساخت دوقطبی روی واژه فیلترینگ تلاش می‌کنند اذهان را از اصل مسئله دور کنند. امروز بعد از خرابی‌هایی که به دلیل سوءاستفاده از این بسترها ایجاد شده هنوز اقدامی در عمل صورت نگرفته است و توصیه می‌کنم مسئولان به وظایف خود بازگردند و در قبال قانون مسئول باشند.

توکلی: اروپا فقط طلبکاری می‌کند هیچ کاری هم از دستش برنمی‌آید


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد پذیرش مطالبات FATF، شرایط را برای کشور سخت‌تر می‌کند.


دکتر احمد توکلی در گفت‌وگو با «انتخاب» و در پاسخ این سؤال که «شرایط فعلی مجمع را برای تصویب CFT و پالرمو چگونه می‌بینید؟»، اظهار داشت: با کاری که آمریکا در تروریستی خواندن سپاه کرده، احساس خطر بیشتر و شرایط بدتر می‌شود. FATF هم از طرف آمریکا حمایت می‌شود و منشأ خباثت هر دو یک‌جاست. نقش آمریکا در این مسئله و سازمان‌های بین‌المللی برجسته است.


توکلی در پاسخ این سؤال که «آقای لاریجانی پیش‌تر گفته بودند این موضوع سال ۹۶ در مجلس تصویب و در شورای نگهبان هم تأیید شده بود»، تصریح کرد: در آن زمان FATF تصویب نشده بود، بلکه قانون پولشویی تصویب شده بود که یک امر مثبت بود. اما FATF به معنای مجموعه‌ای که الزاماتی را با خود به همراه می‌آورد، یک چیز جدید است.


دکتر توکلی درباره عملکرد عهدشکنانه اروپا و طلبکاری بر سر FATF گفت: آنها زیاده‌طلب هستند. تعهدات خود در برجام را رعایت نمی‌کنند، آن‌گاه آمده‌اند در اینستکس برای ما شرط گذاشته‌اند که موشک‌های شما نباید نقطه‌زن باشد. یعنی ما با یک مشت جانور زیاده‌خواه مواجه هستیم.


وی افزود: من اصل متن اینستکس را خوانده‌ام. اگر همه‌جانبه و تاریخی نگاه کنید، به صراحت می‌گویم پذیرش FATF کار ما را سخت‌تر می‌کند. زیرا آنها جلوتر می‌آیند. تعهد داده‌اند که برجام را اجرا کنند، نکرده‌اند و آمده‌اند گفته‌اند شرکت انحصاری می‌زنیم که به شما دارو و غذا بفروشیم. اصلاً نمی‌توانند دارو و غذا را جزو محدودیت‌ها بیاورند.


عضو «مجمع» همچنین گفت: اروپا و انگلیس در دوره‌های قبل چه کار کردند؟ جز حرف، چه قدم‌هایی برداشته شد؟ الان نفت ما را می‌خرند؟ تعهد داده‌اند که نفت را از ما بخرند؟


وی در پاسخ این سؤال که پس چگونه با آنها تعامل می‌کنیم؟، تصریح کرد: تعامل را در حداکثر ممکن، آقای روحانی کرده‌اند حتی در دوره‌ای که مسئول مذاکرات بودند هم این کار را انجام دادند و نتیجه‌اش همینی شد که می‌بینید.

اصغرزاده: مردم می‌گویند وعده‌های اصلاح‌طلبان باد هواست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: تصویری که برای مردم از انتخابات ۹۶ و وعده‌های اصلاح‌طلبان برای انتخاب روحانی و دولت تدبیر و امید ایجاد شده، این است که وعده‌های اصلاح‌طلبان باد هوا بوده است.»

ابراهیم اصغرزاده به روزنامه شرق گفت: «مشکل این است که اصلاح‌طلبان نتوانستند با بدنه اجتماعی ارتباط برقرار کنند. اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند که این بدنه هم مثل سمپات‌های حزبی هستند که در هر انتخاباتی پای آنها می‌مانند و به آنها رأی می‌دهند؛ در حالی که سمپات‌ها نهایتاً ۵ تا ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و بخش دیگر را مردمی تشکیل می‌دهند که بخش عمده آنها طبقه متوسط یا حاشیه‌نشین و فقرا هستند که اینها به خاطر شعارها به اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند و تعلق حزبی ندارند. بنابراین وقتی با نخستین مشکلات مواجه می‌شوند، مثلاً با دولت ناکارآمد یا مجموعه‌ای که در برابر سیل به خواب رفته است وقتی می‌بینند منتخبان آنها توانایی حل این مشکلات را ندارند، اعتماد خود را به این جریان از دست می‌دهند و بار دیگر به آنها اعتماد نمی‌کنند. مردم می‌گویند که اصلاح‌طلبان با ما ریاکارانه و تاکتیکی رفتار کرده‌اند.»

روزنامه جوان با انتشار اظهارات اصغرزاده نوشت: اصلاح‌طلبان با وجود در دست داشتن قوه مجریه و کرسی‌های بسیار در مجلس و شوراهای شهر و شهرداری‌ها نتوانستند به وعده‌هایی که هنگام انتخابات به مردم دادند، عمل کنند و وضعیت معیشتی و اقتصادی و عمرانی مورد شکایات متعدد مردم است و نتیجه مدیریت اصلاح‌طلبان باعث نارضایتی‌های بسیار مردم شده است و البته مردم هم که به دلیل وعده‌های قشنگ اصلاح‌طلبان به آنان رأی دادند، حالا کسی را در برابر خود پاسخگو نمی‌بینند.

از وعده افسانه‌ای ۱۰۰ روزه چه خبر؟!

آقای حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ وعده‌های بسیاری به مردم داد. وعده بازگشت عزت به پاسپورت، ایجاد رونق اقتصادی آن‌چنان که مردم نیازی به پول یارانه‌ها نداشته باشند، چرخیدن چرخ‌اقتصاد به همراه سانتریفیوژها، شعار نجات اقتصاد ایران، نجات کشور از بیکاری و گرانی و… از جمله این موارد بودند. اما یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی او گزارش و حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی بود.

به گزارش جهان نیوز، روحانی سال ۹۲ درباره وعده صد روزه جهت حل مشکلات کشور گفت: «راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک‌ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»


وی ادامه داد: «با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند، مشکلات آن‌ها را در یک مدت کوتاه حل و فصل کنند.»


اما بعدها در سال ۹۶ رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی وعده صد روزه خود که یکی از مهمترین و به یادماندنی‌ترین وعده‌های وی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود را دروغ بزرگ خواند و بیان کرد که مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم.


رئیس‌جمهور در این باره بیان داشت: «من نگفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم، من گفتم اگر به دولت برسم گزارش صدروزه‌ای از کارهایی که کردم به مردم ارائه می‌دهم. کسی که مشکلات را یک‌شبه حل می‌کرد رفته است. من چهارسال منتظر این سوال بودم که این دروغ را آشکار کنم.»


روحانی در حال وعده «تحول» صدروزه را «گزارش» صدروزه اعلام کرد و گفت «بنده وعده نداده بودم و قرار بود گزارش به مردم بدهم» که در ششم آذر ۱۳۹۲ در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه به مردم گفت: «من در ایام تبلیغات انتخاباتی، به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهارساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره ۱۰۰ روزه داشته باشم و در پایان ۱۰۰ روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن ۱۰۰ روز، به ملت عزیز گزارش دهم.»


اما حالا نه از برنامه کوتاه‌مدت دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم خبری است و نه حتی رئیس‌جمهور گزارشی به مردم درباره روند مقابله دولت با مشکلات اقتصادی ارائه می‌کند.


این‌روزها خبری روی خروجی رسانه‌ها خصوصاً مطبوعات حامی دولت قرار گرفت که بسیار عجیب بود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری که به استان خوزستان سفر کرده از عصبانیت رئیس‌جمهوری به جهت پرداخت‌نشدن خسارات سیل سال ۹۵ گفت.


مردمی که در سال ۹۵ دچار سیل شده بودند، به «حسینعلی امیری» اعتراض داشتند که او در پاسخ به آنان گفت: «یکی از اعضای محترم دولت موضوع سیل سال ۹۵ را مطرح کرد که آقای رئیس‌جمهور از اینکه موضوع در پیچ‌وخم‌های اداری افتاده خبر نداشت. ایشان برافروخته شدند و به آقای نوبخت دستور دادند که سریعاً مانده خسارات سیل سال ۹۵ پیگیری و پرداخت شود».


یک مقدار جلوتر هم برویم باید گفت که حالا نه تنها از گزارش صدروزه روحانی به مردم خبری نیست بلکه دولت سخنگو هم ندارد تا درباره آشفته بازار اقتصادی کشور به مردم توضیحی ارائه دهد.


یادآور می‌شود دولت از مردادماه سال گذشته سخنگو ندارد.

سیاست‌های اقتصادی دولت تهدیدی برای فضای کسب و کار

یک روزنامه حامی دولت اذعان کرد سیاست‌های اقتصادی دولت، موجب از بین رفتن فضای کسب و کار شده است.


روزنامه جهان صنعت با اشاره به رکود اقتصادی موجود می‌نویسد: سیاست‌های اقتصادی دولت تاکنون علاوه بر اینکه نرخ تورم را افزایش داده، فضای کسب و کار را نیز تخریب کرده است. رتبه کشور در زمینه سهولت کسب و کار هر سال بدتر می‌شود اما از سال گذشته تاکنون شدت گرفته است.


پای هر کارآفرین و تولیدکننده و فعال اقتصادی که می‌نشینی، می‌گوید از ما حمایت نمی‌شود، مالیات ناعادلانه از ما می‌گیرند، بازار راکد است، نظارتی بر واسطه‌ها نیست، وام بانکی کمر ما را شکسته است، با کالای قاچاق نمی‌توانیم رقابت کنیم، واردات بی‌رویه همه معادلات را به هم ریخته و همچون خنجری به پشت نظام تولیدی کشور است.


آنها می‌گویند قوانین سلیقه‌ای اجرا می‌شود و تبعض و بی‌عدالتی وجود دارد.


دولت نتوانسته و در برخی موارد نخواسته این موانع را از پیش پای تولیدکنندگان بردارد. تولید اکنون سودآور نیست، پرهزینه و از همه مهم‌تر رقابت‌ناپذیر شده است. طبیعی است این روند باعث کاهش رشد اقتصادی شود.


یکی از چالش‌ها ناسازگاری بانک‌ها در حمایت از تولید است. نبود نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی بزرگترین ضربه را به صنعت کشور وارد کرده است.


به گفته وحید شقاقی‌شهری عضو هیات علمی دانشگاه هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در واقع خروج از تاثیرات نوسانات نفتی و ایجاد درون‌زایی در اقتصاد کشور بود که متاسفانه پیگیری نشد. ما در درون‌زایی و برون‌گرایی در اقتصاد موفق عمل نکرده‌ایم.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه عمده واردات و صادرات ما تنها با چهار کشور است، گفت: بیش از ۵۷ درصد صادرات ما و در حدود ۵۳ درصد از واردات ما تنها با چهار کشور صورت می‌گیرد که این نشان می‌دهد ما نتوانسته‌ایم به شرکای اقتصادی خودمان تنوع بدهیم. به علاوه اینکه ما نتوانسته‌ایم در جذب سرمایه‌های داخلی و تقویت رقابت‌پذیری در اقتصادمان موفق عمل کنیم. او با اظهار اینکه رشد اقتصادی در ایران پایدار نیست، بیان کرد: در کشور ما رشد اقتصادی تابع سرمایه‌های خارجی، صادرات و واردات و در نهایت بخش نفت بوده است که هر سه اینها حکایت از بی‌ثباتی رشد اقتصادی دارد.

ایران

ادعای کاردار امریکا در عراق علیه ایران

خبر اول اینکه، کاردار سفارت امریکا در بغداد ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که اگر عراق به تحریم‌های امریکا علیه ایران پایبند نباشد، اقدامات دیپلماتیک علیه آن اتخاذ می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، «جوی هود» تأکید کرد که در تفسیر و واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا مبنی بر مراقبت از ایران از طریق خاک عراق مبالغه و اغراق شد. وی افزود: حضور ما در عراق به منظور تقویت دولت این کشور، تکمیل روند شکست داعش و همچنین گسترش قدرت آنها برای مقابله با دخالت‌های ایران است و دونالد ترامپ در رابطه با ضرورت مراقبت از نقش منفی ایران در منطقه حق داشت.

وی مدعی شد که ایران بازار عراق را غرق در کالاهای خود کرده و کشاورزان عراقی را بیکار کرده است. ایران کالاهایی به میزان ۲۰ میلیارد دلار به عراق می‌فرستد درحالی که عراق اقدام متقابل انجام نمی‌دهد. کاردار سفارت امریکا در بغداد گفت: امریکا از طریق پایگاه‌های خود در خاک عراق از ایران مراقبت نمی‌کند.

ما می‌خواهیم که عراق در زمینه انرژی مستقل باشد. به حکومت عراق معافیت‌هایی کوتاه مدت در رابطه با وارد کردن انرژی از ایران دادیم. ما می‌خواهیم که عراق خودش انرژی و گاز تولید کند. جوی هود در پایان مدعی شد: ایران به عراق فشار می‌آورد تا تحریم‌ها را نقض کند و ما از نزدیک پیگیر این مسأله هستیم و اقداماتی در این راستا اتخاذ می‌کنیم. ما تمام حواله‌های مربوط به شرکت‌ها یا اشخاص ایرانی بخصوص کسانی را که با سپاه مرتبط هستند توقیف می‌کنیم.

تکذیب ادعای درگیری نیروهای روس و ایرانی در سوریه

خبر دیگر اینکه، یک منبع نظامی سوری، برخی اخبار منتشره مبنی بر درگیری میان نیروهای روسی و ایرانی در دیرالزور و حلب را بشدت تکذیب کرد.

به گزارش تابناک، این منبع بیان کرد: برخی پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب، خبری مبنی بر درگیری میان نیروهای روسی و ایرانی در دیرالزور و حلب مخابره کرده‌اند، حال آنکه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، آنچه در پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها در این باره منتشر شده را رد و تأکید می‌کند این خبر بی اساس و نادرست است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از رسانه‌ها می‌خواهد در انتشار اخبار دقت و مسئولیت‌پذیری داشته باشند و به خبر نظامی میدانی تا زمانی که از سوی یک منبع نظامی صادر نشده باشد، اعتنا و اعتمادی نکنند.

محدودیت صدور روادید برای اتباع ایران در کویت

دست آخر اینکه، برخی منابع کویتی از اعمال محدودیت این کشور در صدور روادید برای اتباع چند کشور از جمله ایران خبر دادند. به گزارش فارس، روزنامه کویتی «الأنباء» نوشت که دستوراتی به اداره اقامت استان‌های کویت درباره عدم صدور مجوز سفر برای اتباع چند کشور اعم از عراق، سوریه، یمن، ایران و پاکستان، صادر کرده است.

دولت کویت در این ابلاغیه خود به اداره اقامت استان‌ها از آنها خواسته است که صدور روادید برای اتباع چند کشور مذکور تنها پس از ارسال درخواست‌ها به دفتر «خالد الجراح» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور کویت و کسب موافقت وی، صورت خواهد گرفت و در صورت عدم موافقت الجراح با تقاضای صدور روادید افراد مخالفت خواهد شد.

آرمان

دعای کمیل در «بین‌الحرمین» برگزار نمی‌شود

شنیده شد که رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه اعزام زائران ایرانی به حج واجب از ۱۷ تیر آغاز می‌شود، گفت: عملیات انتقال حجاج تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و بازگشت زائران نیز از ۲۴ مرداد تا ۱۳ شهریورماه انجام می‌شود، هرچند امکان تغییر در این تاریخ‌ها وجود دارد. علی‌رضا رشیدیان افزود: عربستان با برگزاری مراسم دعای کمیل در کنار قبرستان بقیع و مسجد نبوی در شهر مدینه موافقت نکرد، اما با برگزاری سایر مراسم‌ها در هتل‌ها و چادرهای زائران ایران (از جمله برائت از مشرکان) اعلام موافقت شده است.

هشدار پلیس به دارندگان آیفون

شنیده شد که رئیس پلیس فتا از دستگیری متهمی که در اختیارگرفتن اپل آی‌دی طعمه‌هایش اقدام به اخادی از آنها می‌کرد، خبر داد. سرهنگ تورج کاظمی گفت: دارندگان گوشی موبایل اپل نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای رمز اپل آی‌دی خود و ارسال به صفحات شبیه‌سازی شده و جعلی اجتناب کنند. وی افزود: فردی که با طراحی سایت جعلی اپل اقدام به دسترسی به اپل آی‌دی کاربران آیفون و آی‌پد کرده بود شناسایی شد. رئیس پلیس فتا اظهارکرد: این فرد با در اختیارگرفتن برنامه‌های گوشی اقدام به اخاذی از کاربران کرده بود.

تداوم رانت‌خواری با تخصیص دلار دولتی

شنیده شد که حسن عابدی جعفری، وزیر پیشین بازرگانی گفت: سیاست تخصیص دلار چهارهزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی همچنان تصمیم درستی است، اما باید از زمان ثبت سفارش تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد نظارت دقیق و مدونی برای جلوگیری از رانت و فساد از سوی مسئولان صورت گیرد. متاسفانه امروزه برخی از سیستم‌هایی که می‌توانستند به کنترل تامین و توزیع کالا در کشور کمک کنند منحل‌شده‌اند، مانند مجموعه تامین، تهیه و توزیع کالا در زمان جنگ که کارآمدی قابل توجهی داشت و جلوی رانت‌خواری را در کشور می‌گرفت.

بیلبورد عجیب در بابل

شنیده شد که تصویری از حضور یک زن در بیلبورد تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه در شهر بابل در مازندران سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است. پس از انتشار این تصاویر، شهرداری بابل به استفاده از یک زن در بیلبورد تبلیغاتی واکنش نشان داد و اعلام کرد که پس از اطلاع از اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی و توهین‌آمیز، به پیمانکار تبلیغاتی مربوطه تذکر لازم داده شد، تا فوراً بیلبورد تبلیغاتی جمع‌آوری شود که بلافاصله بنر فرد متخلف جمع‌آوری شد. ضمناً به‌منظور تحقیق، بررسی و برخورد قانونی بیشتر با عامل یا عاملین این اقدام ضدفرهنگی و استفاده غیرقانونی از اموال عمومی، موضوع از طریق نیروی انتظامی پیگیری و به دستگاه محترم قضائی ارجاع خواهد شد.

دزدان زیرخاکی گیر افتادند

شنیده شد که فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی شهرستان نیشابور خبر داد. مجید کیانی‌مقدم با اعلام خبر دستگیری چهار حفار غیرمجاز در نیشابور، گفت: صبح دیروز پس از پیگیری‌های انجام‌شده و رصد اطلاعاتی توسط نیروهای یگان حفاظت نیشابور، این افراد که شامل یک فرد بومی و سه فرد غیربومی می‌شوند در حین حفاری غیرمجاز دستگیر شدند. وی ادامه داد: از این افراد تعدادی ابزارآلات حفاری هم کشف و ضبط شد. متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

بازداشت یک دهیار در دشت آزادگان

شنیده شد که مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: یکی از دهیاران شهرستان دشت آزادگان به‌دلیل دریافت ۲۰۰ تخته چادر و توزیع‌نکردن آن بین سیل‌زدگان بازداشت شد. شهاب رزمی اظهار داشت: دو گزارش از مناطقی که در معرض سیلاب نبوده، اما اقدام به دریافت اقلام موردنیاز سیل‌زدگان کرده بودند، دریافت شد که یکی از آنها مربوط به یک دهیار در دشت آزادگان بوده و بنا بر همین گزارش، ۲۰۰ تخته چادر که توسط وی نگهداری‌شده و توزیع نشده بود، ضبط شد. وی افزود: در مورد گزارش دوم نیز بعد از تذکر همه اقلام بازگردانده شده است.

موافقت دولت برای حل پرونده ۳۰ ساله

شنیده شد که یک عضو کابینه با تهیه گزارشی برای اعضای دولت اعلام کرده به‌دلایل اداری و حقوقی، وضعیت اراضی واگذارشده به مهاجران جنگ‌زده در برخی مناطق کشور نامشخص است و اکنون مالکان علاوه‌بر شکایت از دستگاه‌های دولتی، از ساکنان نیز به‌دلیل تصرف غیرقانونی اقامه دعوی می‌کنند که با توجه به احراز مالکیت شاکیان، احتمال صدور رأی علیه دولت و ساکنان قطعی است و دولت باید علاوه‌بر پرداخت خسارت مادی، پاسخ گوی تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی موضوع نیز باشد که بر این اساس مقرر شده بودجه ویژه‌ای برای حل این موضوع در نظر گرفته شود.

فیلم درگیری با حشدالشعبی کذب است

شنیده شد که فرمانده انتظامی گناوه گفت: درگیری مردم بندر ریگ این شهرستان با نیروهای حشدالشعبی عراق که در کلیپی در فضای مجازی انتشاریافته کذب است و واقعیت ندارد. سرهنگ حسین احمدی افزود: فیلم انتشاریافته مربوط به بندر ریگ، شهرستان گناوه و حتی استان بوشهر نیست. وی اظهارداشت: این شهرستان از امنیت مطلوبی برخوردار است و مردم به مطالب و فیلم‌های غیرواقعی منتشرشده در فضای مجازی اعتماد نکنند. روز جمعه فیلمی در فضای مجازی انتشار یافت که در آن درگیری مردم و حمله آنان به نیروهای حشدالشعبی را نشان می‌دهد که به بندر ریگ استان بوشهر منتسب شده بود.

بازداشت یکی از مدیران میراث فرهنگی تهران

شنیده شد که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با تائید بازداشت یکی از مدیران این مجموعه گفت: این فرد یکی از مدیران حوزه گردشگری استان بوده است. دلاور بزرگ‌نیا زمان بازداشت را هفته گذشته اعلام کرد. وی درباره علت بازداشت تصریح کرد: از آنجا که موضوع دردست بررسی متولیان امر قرار دارد لذا بیان جزئیات بیشتر در این زمینه در زمان حاضر میسر نیست.

مدیرکل میراث استان تهران بازداشت چند نفر درمجموعه این اداره کل را تکذیب کرد و در پاسخ به ایرنا درباره خبر بازداشت چند نفر توضیح داد: در اداره‌کل استان تهران تنها یک نفر بازداشت شده است. تاکنون به‌طور رسمی علت یا علت‌های این بازداشت اعلام‌نشده اما برخی شنیده‌های غیررسمی حاکی‌ست که احتمال دارد موضوع با فعالیت برخی آژانس‌های مسافرتی مرتبط باشد؛ موضوعی که تاکنون ایرنا به‌طور قطعی نمی‌تواند آن را تائید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    6 40
    اصلاح طلبان خودشان باد هوا هستند چون خیانتشان به کشور ایران اسلمی روشن است عملکردشان سمت و سوی بردگی و غربی دارد نه ایرانی اسلامی
  • TR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    49 5
    به کوری چشم افولگرایان
    • DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      0 0
      به کوری چشم افولگرایان//این فوفول چرا به اصول میگه افول؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس