آذری جهرمی

وزیر جوان و حامیان ایشان گمان می‌برند در عصر ارتباطات می‌توان با چشم‌بندی یا لشکرکشی توئیتری و مجازی، حقیقت آشکار و عیان را وارونه جلوه داد.

سرویس سیاست مشرق- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جوان و البته جاه‌طلب ارتباطات، که میل و اشتیاق شدید او برای دیده شدن هر چه بیشتر (احتمالاً به عنوان ویترین انرژی و پویایی در کابینه لَخت و سنگین دولت اعتدال) برای مقاصد سیاسی «آتی» دیگر امر چندان پوشیده‌ای نیست، روز ۲۰ فروردین (۹ آپریل ۲۰۱۹)، در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در ژنو موسوم به «WSIS2019» سخنرانی کرد و خود او و بازوهای رسانه‌ای وزارت ارتباطات از این سخنرانی به عنوان «دستاورد» یاد کردند.

جهت اطلاع باید تاکید شود که اصولاً سخنرانی جناب وزیر در این اجلاس ذیل عنوان « WSIS action lines and 2030 agenda» صورت گرفت. به بیان دیگر، سخنرانی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، عیناً و صراحتاً نوعی گزارش عملکرد درباره اجرای سند ۲۰۳۰ در حوزه ارتباطات کشور بوده است.

گرچه عوامل رسانه‌ای جناب وزیر (که طبیعتاً در شبکه‌های اجتماعی کم‌تعداد هم نیستند) در کمال حیرت، مدعی شدند که سخنرانی وزیر هیچ ربطی به سند ۲۰۳۰ معروف که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و دیگر مسؤولان و دلسوزان کشور مورد نکوهش و انتقاد صریح قرار گرفت، نداشت و آقای وزیر درباره بند ۱۶ و بند ۱۷ از یک سند توسعه پایدار دیگر سخن گفتند!! در زیر یکی از کلیپ‌های تهیه شده توسط همین تیم رسانه‌ای را می‌بینید که مدعی است منتقدان وزیر، ترجمه غلط و مغرضانه از سخنان ایشان کرده‌اند و «این» سند، «آن» سند نیست!

دستور کار ۲۰۳۰ همان سند اهداف توسعه پایدار یا SDG است که آذری جهرمی به صراحت در سخنرانی درباره اجرای آن گزارش می‌دهد

اینکه جناب وزیر و حامیان ایشان گمان می‌برند در عصر ارتباطات می‌توان با چشم‌بندی یا لشکرکشی توئیتری و مجازی، حقیقت آشکار و عیان را وارونه جلوه داد، واقعاً مایه تأسف است. در زیر فیلم بخش مربوط در سخنرانی آذری جهرمی را ملاحظه می‌کنید که به صراحت از عملکرد خود برای دستیابی به "نهادهای کارآمد، پاسخگو و شفاف" می‌گوید. این دقیقاً ترجمه تبصره ۶ از بند ۱۶ سند «اهداف توسعه پایدار» یا همان «برنامه ۲۰۳۰» است که تصویر آن را، برگرفته از سایت سازمان ملل، مشاهده می‌کنید:

لازم به تذکر است که همانند مبارزه با پولشویی که در قوانین کشور پیش بینی شده است، در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد نیز باز هم می‌توان با اجرای دقیق و کامل قوانین موجود یا اصلاح نقاط ضعف، از اجرای اسناد تهیه شده از سوی نهادهایی که دشمنی و بدخواهی آنها با ملت ایران اثبات شده است، بی نیاز شد. بنابراین، اینجا نه اعتراض به اصل شفافیت و سایر اقدامات وزارت ارتباطات در این زمینه،‌ بلکه گنجاندن این اقدامات در چارچوب های تنظیمی اسناد بین المللی و ارائه گزارش عملکرد به آنان است. 

از همان ابتدای امر در ابتدای سال ۹۶، که ماجرا اجرای چراغ خاموش سند ۲۰۳۰ توسط دولت افشاء شد، رهبر انقلاب جزو منتقدان صریح آن بودند و با نهیب ایشان، ظاهراً اجرای این سند متوقف شد، در حالی که رئیس جمهور با وجود صراحت نقد رهبر معظم انقلاب، مدعی شدند که اطلاعات نادرست درباره این سند به رهبری داده شده است! با این وجود، طبق گزارش‌ها و قرائن آشکار و پنهان متعدد، علی‌رغم نهی صریح رهبر فرزانه انقلاب و اعلام توقف اجرا، آن از سوی مقامات دولتی، با کمال تأسف گزارش‌ها و قرائن مختلف حاکی از آن است که بخش‌های مختلف این سند استعماری به صورت چراغ خاموش در دستگاه‌های مختلف دولتی در حال اجراست. اما سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جوار حرم رضوی در روز نخست سال ۹۸، آب پاکی را روی دست مدافعان و حامیان این سند ریخت و موضع صریح و قاطع ایشان را بار دیگر مؤکد کرد. ایشان در بخشی از سخنرانی خود فرمودند:

" کسانی که افکار، سبک زندگی، روش‌های غربی و لغات غربی را به طور پیوسته در داخل تزریق و پمپاژ می‌کنند، در ادبیات و افکار و دانشگاه‌ها و مدارس ما، اینها همین تقی‌زاده‌های جدید هستند. این‌هایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ می‌ایستند - سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی - اینها همان تقی‌زاده‌های امروز هستند. البته امروز به توفیق الهی جوان‌های مؤمن و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرف‌شان به کرسی بنشیند." [۱]

حال باید از وزیر جوان و جویای نام که یک روز با شلوار جین و تی شرت، در فضایی تبلیغاتی با دختر تکواندکار دیدار می‌کند و روز دیگر، چفیه بر گردن در مسیر پیاده‌روی اربعین عکس می‌اندازد و اصطلاحاً فاز «همراه با مردم، همگام با مسؤولین» برمی دارد، پرسید که با چه مجوز و با چه توجیهی، در روز روشن، در یک جلسه برون‌مرزی، این‌چنین بر خلاف منویات ارکان عالیه نظام عمل می‌کند و مفتخرانه به بیگانگان گزارش عملکرد می‌دهد؟ آیا نباید با این وصف، به همه‌ی لجبازی‌ها و مداومت‌ها و عملکردهای چراغ خاموش آذری جهرمی (از زمینه‌سازی او برای سلطه‌ی تلگرام بر فضای مجازی کشور تا قرارهای غیرعلنی او با پاول دوروف (مدیر تلگرام) تا کم‌لطفی و کارشکنی او برای کمک به پیام رسان‌های داخلی و…) مشکوک شد؟

در تازه‌ترین دسته‌گل آقای وزیر، که ظاهراً برای دیده شدن مو به مو به توصیه‌ی تیم تبلیغاتی خود عمل می‌کند، ایشان در توئیتر، پستی را از یکی از صفحات رژیم صهیونیستی، با نام «اسرائیل به فارسی» متعلق به وزارت خارجه این رژیم (که در واقع یکی از پایگاه‌های عملیات روانی در توئیتر علیه جمهوری اسلامی است) «پاسخ» داده است تا مثلاً با ادبیاتی شاعرانه از سردار قاسم سلیمانی دفاع کند، در حالی که نفس «پاسخ» دادن به حساب وزارت خارجه اسرائیل توسط وزیر جمهوری اسلامی، یک نوع رسمیت بخشیدن به رژیم اشغالگر صهیونیستی است و ادبیات ملایم و لطیف ایشان هم چندان دفاع مقتدرانه‌ای محسوب نمی‌شود.


[۱] http://dana.ir/1469905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • US ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    17 91
    ایشون هم مث جناب ضرغامی داره خودشو برای انتخابات گرم میکنه
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      15 6
      شتر در خواب بیند پنبه دانه...
    • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      9 6
      رد صلاحیته...وزرا برای تایید صلاحیت حداقل باید دو دوره وزیر بوده باشند...
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      10 1
      چرا نمی گید این آقا قبلا چه کاره بوده اند؟!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      12 3
      با ورود نیروهای امنیتی به هر کار اجرایی مخالف هستم
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      9 5
      ضرغام چه ربطی به این داره بنده خدا واقعا نمیفهمیا
  • ناشناس IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    34 10
    تقی زاده های دولت شیخ حسن یکی دوتا نیستن الاماشالله
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    15 4
    تأسف آور است که این فرد قبلا در وزارت اطلاعات هم بوده است
  • امید FR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    14 5
    عالی و مستند ماله کشای آذری جهرمی در صورت صلاحدید ، ماله شون رو غلاف کنن
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    12 4
    این اقا جواد ماهم ازاون ابزیر کاههای عشق صندلی هستش
  • محمود IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    13 3
    اگر جرمی مرتکب شده‌اند پس باید مجازاتی هم در پی‌اش باشد.. نمایندگانِ مجلس، کجا خواب رفته‌اند!؟
  • علی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    12 5
    با سلام آقای وزیر به شما توصیه میکنیم برای راضی کردن غربی های جنایتکار کار نکنید به حرف رهبری عزیز گوش کنید
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    16 3
    تف به اسلاحات
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    3 10
    از این که این وزیر جوان و شجاع پای مطالبات حداکثری مردم در مورد فضای مجازی (یعنی جلوگیری از سانسور گسترده و سلیقه ای) تا حدامکان وایستاده معلومه لجتون گرفته و این تخریب ها هم ناشی از آن می شود. دولت روحانی هیچ کاری هم که نکرد حداقل در مورد فضای مجازی دست افرادی که دیدگاه قرون وسطی دارند را کوتاه کرد
    • ازاده IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
      1 0
      برادر من کمی بیندیشید بنده هم با سانسور بی جا مخالفم بنده هم با فیلتر سلیقگی مخالفم حتی منکر این هم نیستم که ممکن است توسط برخی رخ دهد اما شما را به خدا باید فضای مجازی به اسم آزادی این همه رها باشد خود شما برای گمراه نشدن عزیزانتان هیج کاری نمیکنید. سند ننگین 2030 یعنی لگدمال کردن عزت اسلامی و غرور ایرانی
  • هادی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    9 3
    امان از این صندلی قدرت... قراربود شیفته خدمت باشیم نه تشنه ی قدرت !! به کجا داریم میریم ؟!
  • عبدالله IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    10 8
    سلام.آقای جهرمی باید به افکار عمومی باید توضیح بدهد و گرنه در پازل دشمنان اسلام و انقلاب قدم برداشته.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    10 4
    این وزیر جویای نام نمونه ای از تقی زاده های امروزی است.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    12 2
    بیچاره ما مردم که هر تازه به دوران رسیده ای خودش رو برای ریاست جمهوری بر ما گرم میکنه!!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    7 3
    صبر زیادی برای رسوایی جماعت چراغ خاموش دیدار کننده با صهیونیستها نیاز نیست،زمان زیادی نمونده
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    13 5
    درانتخاب آقای روحانی یک نفر هم آدم حسابی وغیر مرموز نمیتوانی پیدا بکنی اکثرشان مسئله دار میباشند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    24 6
    من جهرمی هستم اما ایشون واقعا گندشو در آورده اینستاگرام و تلگرام طلایی پر از صحنه ها کانالهای جنسی شده هر کانالی که میری چندتا تبلیغ جنسی داخلش هست جهرم جز یازده شهر حکومت نظامی زمان شاه بود رهبر انقلاب به جهرم لقب دارالمومنین دادن اما ایشون یک جوانی بی تجربه که به حرف ریش سفیدان گوش نمیده و ولایت مدار واقعی نیست هول شده و گوش به فرمان روحانی و جناح اصلاح طلبه هیچ وقت به سخنان زیبا یا چهره موجه مسئولین نگاه نکنید یک پیرمرد کشاورز روستایی ولی با تقوا با بصیرت ولایت مدار شرف داره به همه مسئولین بی بصیرت و بی ایمان
  • محمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    9 4
    این دولت تمام حیثیت وشرافت مملکت را قمار کرد 2030یکی از شاهکارهاشونه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    6 4
    طرف با چه زبونی بگه ......
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    3 0
    اینستا دایرکت فرستادم نت دهاتمون 4G نیست ... انگار نه انگار
  • سید IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    0 7
    به نظر میرسد که سکلارها شهرونددرجه دو تریف خواهند شد انشاله
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    8 6
    ننگ بر ریاکاری و وطن فروشی
  • GB ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    8 2
    تقی زاده جوان هستند. خخخخ البته کوت کردن توییت که مشکلی نداشت. گیر الکی ندید.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    5 3
    لازم است برای حفظ نظام و احقاق حقوق ملت و کشور قوه محترم قضائیه بر عملکرد و رفتار مسئولین نظارت کامل و دقیق داشته باشند و مسئولین خائن و مهره های آمریکا و اسرائیل را شناسایی و به اشد مجازات برساند .
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    8 3
    چه شعارهای قشنگی میدهند نابودی فقر، بهداشت و سلامتی برای همه و... اما متاسفانه این همه شامل ملت ها و کودکان مسلمان نمی شود و هر روز کودکان یمنی باکمک همین کشورهای مروج 2030 یکی یکی به کام مرگ فرستاده می شوند با تحریم غذا و دارو وممانعت در ارسال کمک به یمن و صدالبته با بمب های ویتامینی ساخت فرانسه امریکا و انگلیس
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    3 11
    مشرق چطوره یک دیوار دورمان بکشیم
    • احسان ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
      5 4
      جناب 9:32، واقعاً نمی فهمی یا داری خودت را به نفهمیدن می زنی؟!!!! کسی مخالف تعامل با دنیا نیست، ولی تعامل با دنیا به معنی غربی شدن و اجرای مو به موی منویات آنها نیست، قطعاً کسی مخالف بهره بردن از دستاوردهای علمی غرب و تجربیات موفق انها در مسائل مختلف نیست، ولی این به مفهوم کنارگذاشتن سبک زندگی ایرانی و اسلامی و روی آوردن به سبک زندگی غربی نیست، منطق امثال شما مثل منطق تقی زاده است که می گفت برای پیشرفت کردن باید از فرق سر تا نوک پا غربی شد و به عینه دیدن تجربه دهها سال پیروی از نظریه او در دوران پهلوی ،حاصلش وابستگی صددرصد کشور در همه امور به بیگانگان بود، بدون اینکه هیچ دستاورد علمی وصنعتی نصیب کشورمان شود و پیشرفتی واقعی حاصل شود.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
      4 1
      تو خودت دیواری به وسعت دیوار چین از نوع خوشخیالی دورت کشیدی تو یکی برو بخواب
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    8 0
    کدوم شبکه علمی کدوم بهترین جایزه؟؟؟ اگه شبکه علمی تان قوی است چرا یک پیام رسان داخلی خوب نساختید؟ واگر منظور از علمی دانشگاهها و .... هستن تو اونجا چیکار میکنی؟ وزیر علوم می رفت خب
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
      1 2
      ما که در گپ هستیم دارد عالی کار می کند این پیام رسان
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    4 2
    پشت سر آقای وزیر، معاونش آقای ناظری نشسته . مرتبط سایت نارنجی که تمام عناصرش دستگیر شدن!
  • یوسف IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    1 0
    لعنت براصلاح طلبان مزدور آمریکاوعربستان
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    1 0
    آقای جواد تقی زاده وزیر ارتباط با مدیر تلگرام و دشمنان این دهه انقلاب دهه اخراج لیبرالها از مسند قدرته زود توبه کن تا دیرنشده
  • منوچهر IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    1 0
    متاسفانه معاندان داخلی با پولهای غربیان افکار عمومی را منحرف کرده اند واین محقق نشده مگر با کم کاری نیروهای انقلابی که باید این خلا عرچه سریعتر پر شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس