کد خبر 561420
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

وزیر خارجه ایران در نشست اهداف توسعه پایدار در سازمان ملل، مهمترین اولویت کنونی را تلاش منطقه‌ای و جهانی مشترک برای مقابله با افراط گرایی دانست.

مهمترین اولویت امروز جهان از نظر ظریف
به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد، در اجلاس عالیرتبه اهداف توسعه پایدار در مقر سازمان ملل متحد شرکت و سخنرانی کرد.

ظریف در این سخنرانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به اجرای دستورکار توسعه پایدار می‌داند، افزود: ایران علیرغم چالش‌های مختلف پیش‌رو، به ویژه تحریم‌ها، محدودیت‌ها و تضییقات غیر عادلانه، رویکردی راهبردی نسبت به توسعه پایدار داشته و برای این منظور فرایندهای انتقالی را تعریف و تبیین کرده است.

وزیر امور خارجه ریشه‌کن کردن فقر، مدیریت پایدار آب، انرژی‌های تجدیدپذیر، مسکن، مقابله با بیابان‌زایی و ریزگردها، بهره‌وری بهینه آب، بهداشت و مدیریت و کاهش خطر بلایا را به عنوان مهمترین اولویت‌های کشورمان در این زمینه برشمرد.

وی اجرای دستورکار 2030 را مستلزم انسجام و حمایت‌های موثر سازمان ملل متحد دانست و تأکید کرد: این سازمان باید نقش مهم هماهنگ کننده را در جهت تقویت مشارکت جهانی در مسیر توسعه پایدار ایفا کند.

ظریف در ادامه بر اهمیت دستیابی به سازوکارهای اجرایی تحقق دستور کار 2030 تاکید کرد و گفت: چالش‌ها و فرصت‌های مشترک منطقه‌ای بسیاری در مسیر صلح، ثبات و توسعه وجود دارد که مدیریت آنها مستلزم تلاش‌های جمعی و هماهنگ می‌باشد. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران به تقویت همکاری‌های خود با کشورهای منطقه با هدف ایجاد چارچوب‌های موثر به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار ادامه خواهد داد.

به گفته ظریف مهمترین اولویت کنونی، تلاش منطقه‌ای و جهانی مشترک برای مقابله با افراط گرایی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به چالش‌های جدی زیست محیطی به خصوص معضل ریزگردها، مقابله با چنین چالش‌هایی را مستلزم همکاری و مسئولیت پذیری کشورها در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی دانست.

ظریف در خاتمه ابراز امیدواری کرد که دستورکار توسعه ٢٠٣٠ موجب همکاری و مشارکت جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار شود.

وزیر خارجه کشورمان امروز (جمعه) در مراسم رسمی امضای موافقتنامه تغییرات اب و هوایی پاریس که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد شرکت و علاوه بر امضای این سند از طرف دولت ایران، سخنرانی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس