کد خبر 950509
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

به گزارش مشرق، یک فعال رساه ای در اینستاگرام خود پستی با عنون"از عدالتخواهی واقعی تا عدالتخواهی کاریکاتوری!" منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

چند وقت پیش از جایی رد می‌شدم که با این صحنه جالب روبرو شدم. یک نفر ماشینش را به اشتباه جلوی سطل زباله پارک کرده بود و نیروهای خدوم حمل زباله برای ادب کردن فرد خاطی زباله‌ها را روی ماشینش خالی کرده بودند تا درس عبرتی باشد برای خودش و دیگران! 

ناخودآگاه یاد شیوه عدالتخواهی کاریکاتوری بعضی‌ها افتادم؛ شیوه‌ای که به جای استفاده از قانون برای برقراری عدالت تلاش می‌کند خودش هم با بی‌قانونی و با شکلهای ناسالم به مبارزه بی‌عدالتی برود. بدون اینکه شرایط و جوانب ماجرا را در نظر بگیرد بصورت احساسی عمل می‌کند و در همان برخورد با بی عدالتی هم عدالت را رعایت نمی‌کند. بلکه فقط به دنبال دل‌خوش کردن خود است.

در مقایسه با عدالتخواهی واقعی و صحیح که از مسیر درست پیش می‌رود، این نوع از عدالتخواهی دقیقا حکایت همین ماشین است؛ با شکلی کثیف و غلط، اشتباه فرد خاطی را تذکر داده‌اند، آن هم بدون در نظر گرفتن جوانب ماجرا.

بی‌قانونی را با بی‌قانونی تذکر داده‌اند. این نوع از عدالتخواهی می‌تواند باعث خنک شدن دلمان بشود، ولی به اجرای واقعی عدالت کمکی نمی‌کند! چه بسا اینکه بخاطر تهی بودن از فکر صحیح و رفتار مطابق قانون، مسیر عدالتخواهی را با چالش هم روبرو می‌کند و در کلان ماجرا تاثیری ندارد؛ چون با روش غلط نمی‌شود به هدف درست رسید. مثل اینکه دست در لجن کنیم و با لجن روی دیوار بنویسیم النظافت من الایمان! چه تاثیری دارد؟!
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    10 1
    وقتی نظارت نباشد و دیگران که باید وظیفه شان را به موقع انجام دهند نمی دهند فرد خودش تصمیم می گیرد عمل کند. کارش غلط است ولی قبل از او باید یقه دیگری را بگیرید که معمولا یادتان می رود.
  • FR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    17 2
    حالا با این شکل شیک ولاکچری تا چه حد توانسته ایم با مفسدین وضد عدالتخواهان مبارزه کنیم خدا میداند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس