حاجی بابایی

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه وزارت خارجه باید محوریت اروپا را تغییر داده و به سمت کشورهای دیگر به ویژه شرق برود، گفت: از گور آمریکا و اروپا برای ما چیزی در نمی‌آید.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی ما باید تقویت و تمام توان وزارت خارجه به کار گرفته شود تا بتوانیم در شرایط تحریم ارتباطمان با کشورهای دنیا به ویژه چین، هند، عراق و آمریکای لاتین را افزایش دهیم چرا که از گور آمریکا و اروپا برای ما چیزی در نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

تصویب لوایح مرتبط با FATF با وجود تداوم بدعهدی غرب منتفی است

محسن رضایی: مصوبات مجمع ۱۰ سال اعتبار دارد

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید محوریت اروپا را تغییر داده و به سمت کشورهای دیگر به ویژه شرق برود، ادامه داد: متأسفانه وزارت خارجه ما همه تخم مرغ‌ها را در سبد اروپا گذاشته است و آن‌ها هم می‌گویند که در قبال یک لقمه نان از شما CFT و پالرمو را می‌خواهیم!

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه این مسئله نشان‌دهنده اشتباه استراتژیک ماست نه مشکل اروپا، تصریح کرد: ما نباید همه ظرفیت‌های خود را در اختیار اروپایی‌ها و ارتباط با آنان بگذاریم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کشورهایی چون چین و روسیه گله‌مندند که چرا هر زمان که ارتباط ایران با غرب کاهش می‌یابد به سراغ آنان می‌رویم، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که قدرت منطقه‌ای، اقتصاد و اقتدار ما را تأمین می‌کند و باید ارتباطمان با آن را تقویت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    اتفاقا اگر فعالیت های تجاری اقتصادی با همه کشورهای قاره اسیا ، افریقا ، امریکای لاتین و غیره گسترش پیدا کنه و به اروپا زیاد محل داده نشه ، اروپا حساب میاد دستش. چون اونا در حوزه های خاص و مهمی به ایران نیاز دارند.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس