کد خبر 950107
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
عواملی که جلوی لاغر شدن شما را می‌گیرند!

اگر تمام تلاش هایتان برای رسیدن به ظاهر دلخواه، بی نتیجه مانده و چربی‌های شکم تان هنوز سر جای خود هستند، احتمالاً این مسأله دلایل پنهانی دارد که از آن‌ها بی خبرید.

به گزارش مشرق، آب کردن چربی های شکم نه تنها به بهتر شدن ظاهرمان کمک می کند، بلکه برای سلامتی ما هم مفید است. چربی زیاد در ناحیه ی شکمی می تواند منجر به بروز بیماری های جدی ای مثل دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود. اما متأسفانه خلاص شدن از این چربی ها همیشه هم کار ساده ای نیست. در ادامه به دلایل احتمالی ای می پردازیم که مانع لاغر شدن شکم می شوند.

۱- نوع چربی شکم تان را نمی دانید

اگر در آب کردن چربی های شکم تان موفق نبوده اید، یکی از دلایل احتمالی این مسأله می تواند این باشد که روش اشتباهی را برای این کار انتخاب کرده اید. چاقی شکمی پنج نوع مختلف دارد که در اثر عوامل مختلفی به وجود می آیند و هر یک از آنها به رژیم غذایی و ورزش مخصوصی نیاز دارند. بنابراین اول از هر چیز باید نوع چربی شکم تان را شناسایی کنید و بعد، با توجه به آن، برای کاهش وزن خود برنامه ریزی کنید.

۲- دائماً خود را وزن می کنید

اگر برای وزن کردن خودتان دائماً سراغ ترازو می روید، باید این عادت را کنار بگذارید و سعی کنید در برابر میل به این کار مقاومت کنید. وسواس وزن کردن می تواند از سرعت فرآیند کاهش وزن کم کند. هر بار که خود را وزن می کنید و با عددی روی ترازو مواجه می شوید که با وزن مورد انتظارتان تفاوت دارد، شروع به قضاوت کردن خودتان می کنید. این کار انگیزه ی شما را از بین می برد، شما را تحت فشار قرار می دهد، ذهن تان را درگیر افکار منفی می کند و روحیه ی شما را بد می کند. همه ی این موارد می تواند شما را به تسلیم شدن سوق دهد و ممکن است برای کم کردن اضطراب تان به پرخوری روی بیاورید. بنابراین بهتر است فقط هفته ای یک بار خودتان را وزن کنید و با این کار فقط از وضعیت تان آگاه شوید نه اینکه از آن برای قضاوت کردن خودتان استفاده کنید.

۳- رژیم غذایی تان اشتباه است

بدن ما به عناصر متعدد، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و حتی چربی نیاز دارد. اگر خودتان را از بخشی از این مواد مفید محروم کنید، به این ترتیب، رژیم غذایی تان بیشتر از آنکه برایتان مفید باشد، مضر خواهد بود. اگر فقط میوه و سبزی بخورید یا بر عکس، فست فود بخورید و شکر و نمک زیادی مصرف کنید، کار کاهش وزن برایتان سخت خواهد شد. بنابراین باید رژیم غذایی خود را کنترل و بررسی کنید و منیزیم، ویتامین ها، چربی های مفید و دیگر عناصر را حتماً در آن بگجانید.

۴- برنامه ی ورزشی تان متنوع نیست

ورزش کردن روشی عالی برای کاهش چربی های بدن است. اما فراموش نکنید که باید به برنامه ی ورزشی خود تنوع دهید. هر ورزشی روی بخش خاصی از بدن تأثیر می گذارد. بنابراین، نباید فقط روی انجام ورزش های هوازی یا کششی تمرکز کنید. تمرینات شدت بالا و قدرتی، شنا و حتی ورزش های رزمی را در برنامه ی ورزشی خود بگنجانید. به علاوه، این تصور را که ورزش فقط در باشگاه و با تجهیزات ورزشی امکان پذیر است را دور بریزید. شما در خانه و خیابان هم می توانید ورزش کنید. فقط سعی کنید که زیاده روی نکنید. به کار خود ایمان داشته باشید و خود را وقف آن کنید، اما به خودتان صدمه نزنید.

۵- اضطراب دارید

اضطراب برای تمام بدن مضر است و به ویژه روی وزن بدن تأثیر منفی دارد. استرس و نگرانی، رژیم غذایی و وضعیت روحی و جسمی تان در زمان ورزش کردن را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این، بالا بودن سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب، باعث افزایش شکل گیری چربی در بدن می شود. از هر فرصتی برای کم کردن اضطراب تان استفاده کنید، سعی کنید بیشتر ریلکس کنید، کاری خارج از روال عادی زندگی تان انجام ندهید، یک سرگرمی برایتان خودتان داشته باشید یا با دوستان تان بیرون بروید. وقتی احساس آرامش کنید، انگیزه ی بیشتری برای کسب موفقیت های جدید در کار کاهش وزن پیدا خواهید کرد.

۶- سطح هورمون آندروژن در بدن تان بالا است

آخرین اما یکی از مهم ترین دلایل آب نشدن چربی های شکم، سندرم تخمدان پلی کیستیک است که منظور از آن بالا بودن سطح هورمون های مردانه در بدن زنان است. این سندرم عملکرد بسیاری از اندام های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث مشکلاتی مانند بیماری های مربوط به قاعدگی، مشکلات باروری و ریسک بروز دیابت می شود. به علاوه، سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث افزایش وزن می شود. برای اطلاع از سطح آندروژن بدن خود به پزشک مراجعه کنید.

منبع: روزیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس