کد خبر 950063
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
ابراهیم کلانتری

کلانتری گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند روحانیون در واحدهای دانشگاهی باید با روحیه روحانی‌گری خود کار را دنبال کنند چراکه با روحیه مدیریتی و تشریفاتی اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها ما محقق نمی‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که با محوریت دانش‌افزایی و توانمندسازی دینی، فرهنگی و حرفه‌ای در سالن همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، بر لزوم استمرار این گردهمایی‌ها تاکید کرد و افزود: افزایش گفت‌و گو و تعامل میان روحانیون موجب افزایش کارکردها و کیفیت عملکردها می‌شود.

 

وی اضافه کرد: تحول فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی برای حرکت کردن به سمت دانشگاه اسلامی به تمام معناست به این معنا که این دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، مدیریت‌ها و فرهنگی متحول شود و این نگاه عمیق فرهنگی به این معناست که به سمت دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات دانشجویی برای دانشجویان مناطق‌ سیل‌زده

وعده طهرانچی به دانشجویان سیل زده دانشگاه آزاد

هدیه دانشگاه آزاد به دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دانشگاه در ایران از ابتدا با مشکلاتی روبه رو بوده است چراکه در حقیقت دانشگاه‌ها در ایران با تصویرسازی از دانشگاه‌های غربی کار خود را آغاز کردند.

وی از دارالفنون به‌عنوان نخستین دانشگاه ایرانی به شکل مدرن یاد کرد و گفت: روشنفکری و دانشگاه از روز نخست در ایران معیوب و مریض متولد شده است با این وجود ما بعد از انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد دانشگاهی متناسب با نیازهای روز انقلاب اسلامی بوده‌ایم هر چند در این مسیر با مشکلات مختلفی روبرو شده‌ایم.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نیت خوبی برای کمک به آموزش عالی کشور، حرکتی درست و ترسیم یک سیر منطقی بر حرکت جوانان کشور شکل گرفته است اما در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی استانداردهای لازم را نداشته و در ابعاد مالی و سیاسی نیز با مشکلات مختلفی روبرو بوده است و اکنون نیز برخی از این مشکلات در دانشگاه وجود دارد و تا رسیدن به دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی زمان بسیاری نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ابتدای آغاز نهضت اسلامی ایده معینی برای تشکیل دانشگاه مورد نظر انقلاب اسلامی ارائه کرده‌اند، یادآور شد: خط ما از نظر محتوا و زیرساخت‌های معرفتی با هیچ مشکلی روبرو نیست هر چند حرکت‌های انجام شده کمی از معیارها فاصله گرفته است.

کلانتری از فعالیت بیش از 25 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد یاد کرد و ادامه داد: کمتر از هزار نفر از این افراد استاد هستند و بیش از نیمی از این تعداد متأسفانه هنوز مربی هستند، این یعنی یک میلیون و 300 هزار دانشجوی کشور در کیفیت پایینی قرار دارند.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی در شرایط فعلی بسیار سخت است چراکه همه مرزها برداشته شده و همه درب‌ها باز است؛ در جمهوری اسلامی با وجود هجمه‌های مختلفی که توسط دشمنان وجود دارد و در مرحله نخست جوانان را هدف گرفته است، به برکت خون شهدا بسیاری از ارزش‌ها همچنان وجود دارد و جزیی از زندگی مردم شده است.

کلانتری از تاثیرگذاری شبکه روحانیت در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند روحانیون در واحدهای دانشگاهی باید با روحیه روحانی‌گری خود کار را دنبال کنند چراکه با روحیه مدیریتی و تشریفاتی اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه اصلی روحانیون در دانشگاه‌ها تلاش‌های لازم دنبال می‌شود، عنوان کرد: همانطور که رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در سخنرانی مطرح کردند، در گام نخست باید به دنبال ورود 5 هزار روحانی به واحدهای دانشگاه آزاد باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    0 3
    بحث اشتغال زایی فارغ التحصیلان حوزه، از اوجب واجبات است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس