کد خبر 949711
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
حدیث روز

خدای مهربان در عوض دستهای عباس‏ علیه السّلام دو بال‏ به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در بهشت با ملائکه پرواز نماید کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد.

مشرق - حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السّلام:

خدا حضرت عباس را رحمت کند! حقاً که امام حسین را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای آن حضرت نمود تا اینکه دستهای مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دستهای عباس‏ علیه السّلام دو بال‏ به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در بهشت با ملائکه پرواز نماید. کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد. عبّاس را نزد خداوند منزلتی‏ است ‏که در روز قیامت همه‏ شهیدان بر آن رشک‏ می‌برند.

متن حدیث:

امام سجاد علیه السلام:
رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَی وَ فَدَی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ بِهِمَا جَنَاحَیْنِ یَطِیرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِکَةِ فِی الْجَنَّةِ کَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ.

"امالی صدوق، صفحه ۴۶۲- بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۲۷۴"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    20 0
    زیارت‌نامه حضرت عباس علیه السلام یکی از محکم‌ترین و پر مفهوم‌ترین متن‌های زیارتی است که امام صادق علیه السلام آن را تعلیم فرموده‌اند. این زیارت‌نامه را جعفر بن محمد بن قولویه که در قرن چهارم هجری زندگی می‌کرد این زیارت‌نامه را ثبت کرده و شهادت داده که از هیچ روای غیرمطمئن به اصطلاح غیرثقه روایت نمی‌کند. در عین حال شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه مجلسی، فیض کاشانی و دیگران هم این زیارت‌نامه را نقل کرده و نوشته‌اند و در کتاب‌های تهذیب الاحکام، مناسک المزار، المزار الکبیر، زاد المعاد، بحار الانوار، مفاتیح‌الجنان و کتاب‌های معتبر دیگری می‌توان آن را مشاهده کرد.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    10 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • ضاد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    ممنون از متن زیبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس