کد خبر 949701
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
ترامپ نمایه

صحنه‌سازی مقامات آمریکایی پس از تروریستی معرفی کردن سپاه پاسداران، با نوعی تناقض‌گویی بلاهت‌آمیز همراه بود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روز دوشنبه پس از آنکه ترامپ، سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی معرفی کرد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ضمن سخنانی گفت: سپاه پاسداران، مردم ایران را غارت و سرکوب می‌کند.


مشابه این اظهارات از سوی برایان هوک عنوان شد و نشان می‌داد که یک مهندسی در پس ماجرا قرار دارد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به صدای آمریکا گفت: سپاه پاسداران، مسئول بسیاری از سرکوب‌ها و دستگیری‌ها و کشتارها در داخل ایران است.

بیشتر بخوانید:

ایده پوشیدن لباس سپاه را چه کسی به نمایندگان داد؟


وی اضافه کرد: قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، سرکوب‌ها علیه مردم ایران را کاهش می‌دهد. مقامات ایرانی باید به فکر مردم خود باشند.


هوک در حالی که مسئول هماهنگی فشارهای تحریمی علیه ایران است، چند روز قبل هم در یادداشتی که نیویورک تایمز منتشر کرد، با ژست دلسوزی برای مردم ایران نوشته بود: «آیا وقت آن فرا نرسیده که حکومت ایران ۴۰ سال شکست و سوء مدیریت را پشت سر بگذارد؟ آیا وقت آن فرا نرسیده که به سیاست‌هایی که ۴۰ سال است مردم ایران و آمریکا را از هم جدا کرده، پایان دهند؟»


«مردم ایران نیز همانند مردم ایالات متحده آمریکا ملتی پرشور هستند که دوست دارند با دیگر ملت‌های جهان در ارتباط باشند. ایرانی‌هایی که به ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها مهاجرت کرده‌اند پیشرفت کرده‌اند در حالی که امکان پیشرفت ایرانی‌ها در داخل این کشور، پایین است.


مردم ایران و ایالات متحده آمریکا باید رابطه دیپلماتیک داشته باشند. ما آینده‌ای را تصور می‌کنیم که در آن سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران دایر است و به گردشگران، بازرگانان و اساتید و دانشجویان ایرانی، ویزای سفر به آمریکا صادر می‌کند. همچنین باید خط پروازی مستقیمی بین تهران و شهرهای لس‌آنجلس و نیویورک آمریکا دایر شود.»


هوک در پایان نوشته بود: «ایالات متحده آمریکا آماده است بر اساس احترام و منافع متقابل با حکومت ایران تعامل کند. اما برای اینکه چنین امری محقق شود، حکومت ایران باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد یک کشور عادی باشد یا همچنان به عنوان یک کشور انقلابی باقی بماند.»


اما همه این شامورتی‌بازی‌های پمپئو و هوک در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور احمق آمریکا ۲۱ مهر ۹۶ در حالی که خود را برای سخنرانی درباره راهبرد جدید آمریکا نسبت به ایران آماده می‌کرد، از ملت ایران به عنوان Terorist Nation (ملت تروریست) یاد کرد.


با این وصف بسیار مضحک است که یک رژیم پرورش‌دهنده تروریسم در دنیا ابتدا یک ملت قربانی تروریسم را تروریست بخواند. و در معرض فشارهای تحریمی قرار دهد. سپس نیروهای دفاعی آن را تروریست بخواند اما به همان ملت بگوید ما حامی و در کنار شما هستیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس