کد خبر 949228
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

یکی از موارد مهمی که در تمام ادیان و فرهنگ ها مورد توجه قرار گرفته و همچنان نیز مورد توجه قرار دارد و روز به روز بر اهمیت آن نیز افزوده می گردد، صیانت از ذات است. افراد برجسته بسیاری به این موضوع اشاره نموده اند؛ این موضوع که انسان باید بتواند از نفس و جان خود و محافظت از عزیزان خود در برابر ناهنجاری های وارده نسبت به دنیای بیرون و درون حفاظت و صیانت داشته باشد و بتواند مسیر رشد و تعالی را هم برای خود و هم برای اطرافیان خود فراهم کند. شاهد این سخن می تواند مرزهای حفاظتی در مقیاس های خرد و کلان باشد. مانند وجود مرزهای طبیعی مثل کوه ها، دریاها، رودخانه ها. و یا مرزهای مصنوعی همانند برج هایی که جهت حفاظت از شهرها در گذشته وجود داشتند. یا حتی پوشش انسانها نیز نوعی حفاظت بشمار می رود. و نمونه بارز حفاظت که در هرجا و نقظه ایی وجود دارد می توان به وجود دیوارها اشاره کرد.

بصورت کلی حفاظت از ساختمان، حفاظت از نقات ضعف بنا می باشد.

یکی ازموارد پر اهمیت هر سازه دیوار های آن بنا است. دیوار حصاری بین فضای داخلی و هر آنچه خارج از محدوده داخلی بنا وجود دارد، تعریف شده است . حفاظ برای روی دیوار یکی از مهم ترین موارد لازم برای هر بنا و بلقوه ترین آنها است. حفاظ های روی دیوار موارد و تنوع مختلفی دارند که به حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ لیلیوم، حفاظ بوته ای، حفاظ نیزار و حفاظ سرنیزه تقسیم بندی می شوند.

موارد دیگر که جز نقاط ضعف و پر اهمیت هر بنا از لحاظ حفاظتی مورد توجه قرار دارند، پنجره ها و درب های ورودی می باشند.

 قسمت پنجره هر ساختمان باید حتما با حفاظ پنجره مطابق با نمای هر ساختمان تزیین و ایمن شود.باید توجه داشت که پنجره و همچنین حفاظ پنجره جزی از نمای هر ساختمان می باشد، برای همین طراحی آن حتما بروی زیبایی بنا تاثیر میگذارد.

همچنین درب های ورودی یکی از نقاط آسیب پذیر و نا ایمن هر ساختمان می باشد. برای رفع این نقطه ضعف می توان از درب آکاردئونی یا حفاظ آکاردئونی استفاده نمود. این نوع حفاظ درب علاوه بر استحکام و زیبایی از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است که باعث آسایش و راحتی در عمل رفت و آمد ساکنان می شود.

صنایع فلزی آهن سازان همواره پیش گام در زمینه طراحی و ساخت انواع حفاظ ساختمان بوده است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس