سی‌ان‌بی‌سی

ایالات متحده به احتمال زیاد به تلاش خود برای متوقف کردن صادرات نفت ایران پایان خواهد داد، چرا که دونالد ترامپ دوست ندارد تا قیمت بنزین پیش از انتخابات پیش رو در سال ۲۰۲۰ افزایش یابد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

سی ان‌بی سی در مورد شکست سیاست تحریمی ترامپ نوشت: به عنوان اولین سالگرد خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین ایران و چندین قدرت جهانی، متقاضیان در بازار انرژی منتظر می‌مانند تا ببینند آیا دولت ترامپ از پایان معافیت تحریم‌ها به هشت کشور واردکننده نفت ایران استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: بایدن تهدیدی علیه من نیست

روایت ترامپ از میزان تاثیرگذاری داماد یهودی‌اش +فیلم


ترامپ تا ۲ ماه دیگر تصمیم دارد معافیت تازه‌ای را به هشت کشور (چین، هند، ژاپن، ترکیه، ایتالیا، یونان، کره جنوبی و تایوان) اعطا کند که پیش از این هم در ماه نوامبر مجاز به خرید نفت ایران بدون مشکل شده بودند. تحلیلگران شرکت اوراسیا در یک بیانیه تحقیقاتی گفته‌اند که احتمالاً ایالات متحده علی‌رغم وعده‌هایی که پیش از این داده قادر به به صفر رساندن صادرات نفت ایران نخواهد بود.


با توجه به کاهش تولید و شرایط غیر اوپک در ونزوئلا، بازار نفت احتمالاً نمی‌تواند از دست دادن ۱/۳ میلیون بشکه در روز (BPD) نفت خام ایران بدون تاثیر قابل توجهی بر قیمت بنزین داخلی را تحمل کند و این موضوعی است که ذهن ترامپ را به خود مشغول کرده است. چند روز پیش هم هوک دوباره تاکید کرد که ایالات متحده صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ایالات متحده در این سیاست شکست خواهد خورد و آن را پیگیری نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    دقیقاً همینطوره.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    در قرن حاضر،متوقف کردن صادرات نفت ایران ،معنا ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس