کد خبر 947985
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
محسن رضایی نمایه

محسن رضایی در ادامه سفر خود به مناطق سیل زده استان‌ خوزستان، در شهرستان اندیمشک از سدهای دز و کرخه بازدید کرد.

به گزارش مشرق، محسن رضایی در ادامه سفر خود به مناطق سیل زده استان خوزستان، در شهرستان اندیمشک از سدهای دز و کرخه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید

رهاسازی شدید آب از سدهای کرخه و دز

در بازدید نخست، عصر روز سه شنبه ۱۳ فروردین، رئوفی‌نسب، مدیرعامل بهره‌برداری از سد دز، ضمن معرفی واحدهای مختلف این سد، وضعیت آب‌های ورودی، حجم مخزن، برق تولیدی و خروجی سد، به تدابیر صورت گرفته در مقابل سیلاب‌های اخیر را تشریح کرد.

محسن رضایی در ارتباط مستقیم از فراز سد دز با صداوسیمای مرکز خوزستان، هدف سفر خود به استان خوزستان را بررسی وضعیت شهرها و روستاهای گرفتار در سیلاب‌های اخیر و هماهنگی بیشتر نیروهای امدادی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با حضور نیروهای سپاه و ارتش، هلال احمر و مشارکت مردم، آسیب‌ها به حداقل برسد و امدادرسانی تداوم پیدا کند.

دبیر مجمع مصلحت نظام در ادامه از تاسیسات سد دز و نیروگاه برق دز بازدید و برای مدیران و تکنیسن‌های فنی این سد و نیروگاه آرزوی موفقیت کرد.

ظهر روز چهارشنبه ۱۴ فروردین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بازدید میدانی خود در خصوص سیلاب‌های اخیر خوزستان، از سد عظیم کرخه بازدید کرد.

محسن رضایی در این بازدید آخرین گزارش‌ها از میزان آب‌های ورودی و خروجی و مخزن سد کرخه از مدیرعامل سد و سردار عراقی نماینده نیروهای مسلح، دریافت کرد و از مدیریت سیلاب اخیر قدردانی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بازدید، در گفتگوی زنده‌ی تلویزیونی، ضمن تشریح وضعیت سد کرخه و دز، همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح را در این مقطع حساس برای کاهش آسیب‌های بارندگی‌های سیل آسای اخیر خواستار شد.

وی افزود: سد دز شرایط بهتری نسبت به کرخه دارد. سد کرخه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون توانسته سه سیل بسیار بزرگ با حجم آورد آب ۵ تا ۶ هزار مترمکعب بر ثانیه را مهار کند. سد کرخه در ۴۸ ساعت گذشته شاهد ورود سیلابی بزرگ با حجم ۸ هزار مترمکعب بر ثانیه بود که به جرات می‌توان گفت: اگر سد کرخه نبود، هرکدام از این سیل ها، روستاهای پایین دست سد تا دشت آزادگان و هویزه را از بین می‌برد و هیچکس نمی‌توانست در این مناطق ساکن باشد.

رضایی افزود: در حال حاضر سد کرخه به دلیل حجم ورودی آب و پیش بینی بارندگی در هفته آینده، باید بخشی از حجم آب پشت سد به سرعت تخلیه شود.

محسن رضایی همچنین در بدو ورود به اهواز به بازدید میدانی از طغیان رود کارون و آبگرفتگی جاده ساحلی اهواز پرداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    2 7
    حاج محسن اغربه خیر یادش به خیر دوران دفاع مقدس واقعا یادش به خیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس