کد خبر 947726
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سد کرخه

خروجی سد کرخه از ساعاتی قبل به ۱۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت و همچنین خروجی سد دز از ساعاتی قبل به بیش از ۳۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان جریان رودخانه کرخه از ساعاتی قبل  به ۱۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت و همچنین جریان رودخانه دز از ساعاتی قبل به بیش از ۳۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

روستائیان در معرض سیلاب باید با مسؤولان مربوطه جهت جلوگیری از خطرات همکاری کامل را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

5 روستای کرمانشاه در محاصره کامل سیل

شهروندان و مسافران محترم نوروزی در روز طبیعت  به هیچ عنوان حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه را به‌عنوان محلی برای اتراق انتخاب نکنند و از رودخانه‌های فصلی مناطق گردشگری نیز فاصله بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دستور تخلیه شهر فتح المبین و تمامی روستاهای حاشیه رودخانه در شوش، شوشتر و دشت‌آزادگان صادر و از مردم خواسته شد تا به اماکن امن و اردوگاه‌های اسکان اضطراری بروند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    15 3
    نمیشد بخشی از این آب را به دشت عباس هدایت کنند؟
    • US ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      6 2
      اگر لوله کشی نداشته باشه و از قبل زیرساخت هاش آماده نشده باشه چطوری انجام بدن؟ خدا اون کسایی که می گفتن سد سازی باعث خشکسالی هست رو نبخشه که چطوری عموم مردم رو فریب دادن.
    • احمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      5 1
      سلام از حوضچه( دریاچه پشت سد) آب بوسیله این تونل به سمت دشت عباس برده شده از قبل.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    1 10
    چرا سد کرخه که سپاه کمتراز۱۵سال ساخته وسددزکه آمریکائیها بیشتراز۵۰سال ساخت۶ اند،تاب وتحمل ذخیره بیشترندارد که اینطوری باعث هدررفت آب وسیل میشوند!؟
    • ارمان IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
      1 1
      هیچی نمیدونی الکی داری نقد میکنی سد کرخه شاهکار مهندسیه من اندیمشکی ام بارها این سد رو دیدم شش میلیارد متر مکعب اب ذخیره کزدن شوخی نیست بچه جون بازی با جون 4میلیون ادمه نمیشه نگهش داشت همین سد اگه نبود الان باید فاتحه شهرا حتی کشورا هم جوارم خونده بودی
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    1 2
    حیف اون حجم اب شیرین اگه قبلا پش بینی این روزها میشد با لوله کشی و پمپاژ اب به کویر مرکزی سفره های زیر زمینی اب رو جان داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس