کد خبر 947591
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
نتانیاهو

بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف کاحول-لیفان(آبی و سفید) معروف به ائتلاف ژنرال‌ها بار دیگر به نتانیاهو حمله کرد .

به گزارش مشرق، بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف کاحول-لیفان (آبی و سفید) اظهار داشت نتانیاهو آشفته و نگران است، او بیش از هر کسی می داند که انتخابات آتی را از دست خواهد داد و شکست خواهد خورد، تحقیقات نشان داده است که او به تروریسم در خصوص آگاهی شهروندان دست می زند. ژنرال صهیونیست، نتانیاهو را به فریب افکارعمومی صهیونیستی از طریق پیام‌ها و نامه های دروغین در شبکه اینترنت متهم کرد.

نظرسنجی جدید انتخاباتی در رژیم صهیونیستی؛ پیشتازی ائتلاف گانتس بر نتانیاهو

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در رژیم صهیونیستی درباره انتخابات آتی رژیم، از پیشتازی ائتلاف گانتس معروف به ائتلاف ژنرال‌ها بر حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حکایت می کند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در تونس

دبیرکل اتحادیه عرب: جولان یک سرزمین اشغالی است

بر اساس این نظرسنجی که کانال دوم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه انجام داده است، حزب کاحول-لیفان (آبی و سفید) به رهبری بنی گانتس با چهار کرسی بر حزب لیکود به ریاست نتانیاهو پیشی گرفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ائتلاف گانتس در انتخابات آتیف ۳۲ کرسی و در مقابل، حزب لیکود، ۲۸ کرسی کسب خواهد کرد.

حزب کار هم هشت کرسی، جبهه تغییر عربی، هفت کرسی، احزاب شاس و یهودت هتوراه هر کدام ۶ کرسی، حزب راستگرای جدید به ریاست نفتالی بینت، حزب همه ما به ریاست موشه کحلون، میرتز و هویت به ریاست موشه فیگلین و اتحاد احزاب راستگرا، هر کدام پنج کرسی کسب خواهند کرد.

این نظرسنجی نشان داد حزب ائتلاف یکپارچه و تجمع عربی، چهار کرسی و حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی چهار کرسی کسب خواهند کرد.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۸ درصد صهیونیست‌ها، بنیامین نتانیاهو را برای تشکیل دولت و نخست وزیری مجدد ترجیح می دهند، در حالی که ۳۶ درصد از آنها گانتس را گزینه مناسب برای نخست وزیری می دانند. ۵۶ درصد معتقدند نتانیاهو نخست وزیر خواهد شد، در حالی که ۲۲ درصد بر این باورند که گانتس نزدیک‌ترین گزینه به این پست است.

نتایج نظرسنجی جدید هر چند کاهش آرا و افول لیکود را نشان می دهد، اما پیشتازی راستگرایان بر چپگرایان را نشان داد که این مسئله فرصت تشکیل دولت آینده به ریاست لیکود نتانیاهو را به احزاب راستگرای صهیونیست خواهد داد.

اعتراف یک رسانه صهیونیستی به موفقیت حماس در تحمیل قواعد بازی بر اشغالگران قدس

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت به موفقیت مقاومت فلسطین در برهم زدن موازنه‌های قوا در برابر رژیم اشغالگر قدس اعتراف کرد. این رسانه نوشت جنبش حماس توانست قواعد بازی جدیدی را تحمیل کند. یواف زیتون خبرنگار نظامی این رسانه رژیم صهیونیستی در مطلبی نوشت جنبش حماس به رهبری یحیی السنوار موفق به تحمیل قواعد بازی جدید در سایه فهم و درک سیاست اسرائیل شده است.

وی افزود حماس به خوبی این نکته را درک می کند که اسرائیل هرگز به سبب شلیک راکت به شهرک های اطراف نوار غزه وارد جنگ نخواهد شد و به همین سبب تمام ضربات خود در بیشتر دوره های درگیری را که پس از جنگ ۲۰۱۴ رخ داده، بر شهرک‌های اطراف غزه متمرکز کرده است، بر عکس دوران پیش از جنگ که برای گسترش میزان آتش‌باری خود در هر دوره درگیری تلاش می‌کرد.

ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

روزنامه عبری هاآرتص از ساخت حدود ۱۴۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین موجود در کرانه باختری اشغالی خبر داده است. این روزنامه نوشت اداره شهری انتظار دارد که این هفته، ساخت حدود ۱۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های کرانه باختری نهایی شود، همچنین انتظار می‌رود کمیته جانبی شهرک سازی، ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری دنبال کند.

این روزنامه نوشت در دسامبر گذشته، اداره شهری با ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در نشست مشابهی موافقت کرده بود، کمیته شهرک سازی با ساخت ۱۴۵۱ واحد مسکونی در شهرک‌های کرانه باختری از جمله جفعات زئیف، نفی دانییل، کارمی تسور، "أفنی حیفتس، معالیه میخماش، تسوفیم"، للفی منشیه، تومر، أدورا، میتساد و شیلو موافقت کرده بود.

نقشه خطرناک اسرائیل برای جولان اشغالی

رادیو رژیم صهیونیستی از نقشه و طرح کابینه نتانیاهو برای جولان اشغالی سوریه در چارچوب توطئه هدفمند برای بیرون راندن سوری‌های اصیل از این منطقه اشغالی پرده برداشت. این رسانه از طرح کابینه نتانیاهو برای تقویت اشغالگری خود در جولان سوریه خبر داد. این رسانه افزود طرح کابینه شامل احداث ده‌ها هزار واحد مسکونی (برای شهرک‌نشینان صهیونیست) و احداث شهرها و فرصت های کاری جدید است.

این رادیو افزود این طرح نتیجه همکاری وزارت مسکن و شورای منطقه ای جولان و شورای کتسارین و جنبش اور است، بر اساس این طرح، ۳۰ هزار واحد جدید در شهرک‌های موجود در جولان ساخته می شود و تعداد جمعیت کتسارین به سه برابر خواهد رسید، همچنین دو شهر جدید در جولان احداث خواهد شد.

هدف تهیه کنندگان این طرح، اسکان ۲۵۰ شهرک‌نشین صهیونیست در جولان اشغالی تا سال ۲۰۴۸ میلادی یعنی ۱۰۰ سال پس از تاسیس رژیم غاصب اسرائیل اعلام شده است.

ادامه لشگرکشی رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی نوار غزه

روزنامه معاریو اعلام کرد ارتش اسرائیل طی روزهای آینده به حفظ آمادگی بالای خود در جبهه جنوبی ادامه خواهد داد.

این روزنامه افزود لشگرهای بیشتری به منطقه غزه فرا خوانده شده‌اند که شامل چتربازان، گولانی، تیپ هفتم زرهی، یگان های توپخانه، فرماندهی لشگر ۱۶۲ هستند و در سایه احتمال سناریوهای دیگر با وجود تفاهمات به دست آمده با حماس (از طریق میانجیگران مصری) باقی خواهند ماند.

روزنامه اسرائیل هیوم هم نوشت یک روز پس از گذشت روز زمین (و اولین سالگرد راهپیمایی های بازگشت)،‌آرامش نسبی در مرزهای نوار غزه برقرار است، هر چند این آرامش نسبی ادامه دارد، ولی شلیک موشک به طور کامل متوقف نشده است.

یک رسانه صهیونیستی از جنگ علیه غزه سخن گفت

یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم جنگ علیه نوار غزه آماده است و تمام سناریوها برای تمام احتمالات هم مطرح است.

یوسی ملمان تحلیلگر نظامی روزنامه عبری معاریو در مطلبی نوشت ارتش اسرائیل برای جنگ در غزه آماده می‌شود و این مسئله به احتمال زیاد پس از انتخابات (رژیم صهیونیستی) با آمدن تابستان رخ خواهد داد.

وی افزود تمام طرح ها عملاً آماده شده، شاهد یک جنگ فراگیر با یورش زمینی نیروهای زیاد و رزمایش زمینی زره پوش‌ها، نفربرهای زرهی و نیروی پیاده، عملیات سری یگان های ویژه در کنار حملات گسترده از هوا و گلوله‌باران از سمت دریا خواهیم بود.

هدف از ورود زمینی ارتش، اشغال نوار غزه خواهد بودف رسیدن از مرزها تا دریا (مسیر حدود ۱۰ کیلومتری)، بنا نیست که بیش از چهار ساعت طول بکشد، حرکت نیروهای زمینی به سمت نبرد آتی تنها برای اهداف نظامی و عملیاتی اضطراری نخواهد بود، و هنگامی که نوار غزه اشغال شود، نبرد و جنگ محله به محله و خانه به خانه آغاز خواهد شد.

اما هدف از این جنگ، رهبران سیاسی اولاً و قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرند که آیا هدف از آن، سرنگونی حکومت حماس است، حتی اگر چنین عملیاتی موفق شود، افکار حماس هرگز شکست نخواهد خورد؟ سئوال دیگر این است که چه کسی جای حکومت حماس را خواهد گرفت؟ تشکیلات خودگردان؟ بسیار تردید وجود دارد که بر روی تانک اتش اسرائیل برگردد و مجدداً بر غزه حکومت کند. مصر هم اهتمامی به اینکه مسئولیت نوار غزه را در دست بگیرد، ندارد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مذاکرات پشت درهای بسته گفته است که در نشست‌هایش با رهبران جهان عربی، به آنها ایده نظارت بر مدیریت نوار غزه را مطرح کرده است، اما هیچکس تمایلی به شنیدن این حرف نداشته است.

در این شرایط، اسرائیل مجبور به بازگشت برای کنترل نوار غزه و برقراری حکومت نظامی در آن خواهد بود، با توجه به نیاز دو میلیون فلسطینی در نوار غزه و نیازهای آنها در زمینه آموزشی، سوخت، غذا و غیره در دوره‌ای که دولت ترامپ، حمایت مالی از آژانس کار و امداد سازمان ملل (آنروا) را متوقف کردف علاوه بر آنکه راستگرایان اسرائیلی برای احداث مجدد شهرک ها (صهیونیست نشین) در نوار غزه فشار وارد خواهند کرد و هنگامی که ارتش اسرائیل، غزه را اشغال کند و پس از مدتی از زمان از آن عقب نشینی کند، در آن صورت هیچ چیزی جز زمین سوخته باقی نخواهد ماند تا همانند سومالی شود، کشوری که باندها و سازمان های تروریستی همچون القاعده و داعش بر آن سیطره دارند.

هر یک از این گزینه‌ها بدتر از گزینه قبلی است، ولی سناریوی جنگ پس از چند ماه آتی، حتمی نیست، این سناریو قابل اجتناب است و در صورتی می توان از آن اجتناب کرد، که دولت اسرائیل که پس از انتخابات آتی تشکیل خواهد شد به تماس با تشکیلات خودگردان تحت چتر کنفرانس منطقه ای با نظارت کشورهای عربی و قدرت های بزرگ بازگردد، در حزب آبی و سفید (ائتلاف ژنرال‌ها با نام عبری کحول-لیفوان) درباره این سناریو حرف می زنند.

اما احتمالات وقوع جنگ در صورت انتخاب بنیامین نتانیاهو برای پنجمین نخست وزیری و تشکی ائتلاف راستگرا برای بار دیگر افزایش خواهد یافت، نه به این دلیل که نتانیاهو بر طبق جنگ می کوبد، بلکه بر عکس نتانیاهو رهبری است که هشدار داده است برای جنگ شتاب نمی کند، بلکه به سبب فشار رو به رشد افکارعمومی بر نتانیاهو به سبب ناتوانی وی و دولتش در حل مشکل غزه است.

در سی‌آم مارس سال گذشته، تظاهرات در نزدیکی دیوار حائل (راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه) آغاز شد و با پرتاب بالون‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا و بمب‌های دست ساز و آتش قناصه و کمین علیه نظامیان ارتش اسرائیل ادامه یافت و هر از چند گاهی هم شاهد پرتاب موشک به سمت اسرائیل هستیم، این یک جنگ به تمام معنا، فرسایشی است، ساکنان شهرک های اطراف غزه، به مدت سه سال و نیم شاهد آرامش بودند، ولی دولت نتانیاهو آن را از دست داد، هنگامی که از رسیدن به صلح امتناع کرد.

طرح صلح کاملاً برای همه واضح است اینکه اسرائیل به محاصره (نوار غزه) پایان دهد، اجازه ورود کمک ها برای بازسازی نوار غزه (از سوی کشورهای کمک کننده و محافل بین المللی) را بدهد، فضای صیادی را گسترش دهد، اجازه افزایش توان تولید برق را بدهد، کیفیت آب شرب واقعاً بهبود پیدا کند، تاسیسات فاضلاب و تصفیه آب و طرح هایی اجرا شود که بیکاری ۵۰ درصدی را کاهش دهد، دو موضوعی که واقعاً اجرای این طرح را دشوار می‌کنند شامل: اول، مخالفت تشکیلات خودگردان با مشارکت در این روند تا زمانی که اسرائیل مذاکرات با آن را از سرنگیرد، دوم، اصرار اسرائیل بر اینکه پیش شرط هرگونه صلح، بازگردانده شدن اجساد دو نظامی و بازگرداندن دو غیرنظامی است، حماس برای قرارداد مبادله آماده است، ولی این جنبش هم پیش شرط قرار داده است (اینکه ۵۰ درصد مردانش از آزادشدگان قرارداد شالیت که مجدد بازداشت شدند، و نیز صدها اسیر از زندان های اسرائیل آزاد شوند)

اسرائیل این مسئله را نمی پذیرد، تا زمانی هیچ قراردادی برای مبادله اسیران وجود نداشته باشد، تحرکی در کار نیست، هیچ قراردادی در کار نیست، چرا که هزینه آن بالاست، با شکستن این دایره شیطانی، دولت باید تصمیم شجاعانه‌ای اتخاذ کند، باید مستقیماً به افکارعمومی و چشم‌ها نگاه کند و بگوید زندگی ساکنان شهرک های اطراف غزه و آرامش آنها مهمتر از اجساد دو نظامی و دو غیرنظامی است که با اراده خود به غزه رفتند، ولی دولت نتانیاهو هیچیک از اقدامات را انجام نمی دهد و به جای آن درجا می زند.

حدود سه هفته پیش، نخست وزیر در فراکسیون لیکود و در پاسخ به انتقادهای وارده به وی مبنی بر موافقت با انتقال پول های قطر به غزه گفته بود که کسی که با دولت فلسطینی مخالف است، باید از انتقال پول‌ها حمایت کند.

نتانیاهو به طور رسمی و علناً از تایید ایده دو دولت عقب نشینی نکرده است، ولی در فکر و رفتارش اظهر من الشمس است که با آن مخالف است، می توان گام هایش را از زمان «صخره سخت» (جنگ چند سال پیش علیه نوار غزه) و به طور قطعی در سال اخیر تشریح کرد، وی تمام تلاش های خود را تا حد امکان برای تضعیف تشکیلات خودگردان به کار می‌گیرد.

توضیح و تفسیر دیگری برای این شیوه نتانیاهو نمی توان ارائه کرد، وی تمایل دارد که ملت فلسطین به دو بخش جغرافیایی جدا (کرانه باختری و نوارغزه) و دو دولت (تشکیلات خودگردان و حماس) تقسیم شوند، هدف اساسی وی ایجاد شکاف و دودستگی در همه چیز و از بین بردن ایده دولت فلسطین است.

این سیاست واضح و صریحی است، نتانیاهو آماده قربانی کردن ساکنان جنوب (شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف غزه) بر اساس فکر تاریخی ایدئولوژیک دوردست است، اما اگر در آینده نزدیک آتش جنگ درغزه شعله‌ور شود، جنگ اضافی دیگری خواهد بود که نتیجه مستقیم سیاست و راهبرد است.

رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی

روزنامه یدیعوت آحارانوت از رزمایش ارتش آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص سامانه موشکی موسوم به تاد خبر داد. این رسانه نوشت ارتش آمریکا رزمایش استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را در اسرائیل (مناطق اشغالی ۱۹۴۸) تکمیل کرد، بیش از ۲۵۰ کارشناس و نظامی آمریکایی برای استقرار این سامانه و فعال سازی آن و با حمایت از حملات موشکی بالستیکی وارد شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس