کد خبر 947687
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
سیل

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از خسارت ۳۸ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریالی سیل اخیر به بخش کشاورزی ۱۲ استان کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی با اشاره به برآورد خسارت های وقوع سیل اخیر به بخش کشاورزی اظهار داشت: سیل تا تاریخ یازدهم فروردین ماه بیش از 38 هزار و 528 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی 12 استان کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: سیل اخیر به زیربخش های زراعت 17 هزار و 228 میلیارد ریال،باغبانی 7123 میلیارد ریال، دام و طیور و آبزیان 5174 میلیارد ریال و آب و خاک، امور زیربنایی و تاسیسات استان های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، خراسان شمالی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان خسارت زده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز پرداخت غرامت سیل به کشاورزان از ۱۵ فروردین

موسوی با اشاره به اقدامات اضطراری انجام شده در 12 استان سیل زده گفت که ضمن اطلاع رسانی و هشدار به جامعه هدف، همه ظرفیت های نیروی انسانی و ماشین آلات، تجهیزات و امکانات سازمان جهاد کشاورزی استان های یادشده برای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر بسیج شده است.

وی افزود: تا کنون 9 هزار تن نهاده های دامی شامل جو، ذرت و شکر برای مصرف دامداران و زنبورداران مناطق سیل زده تامین و توزیع شده است.

موسوی اضافه کرد: 10 تن بذر برنج برای خزانه گیری مجدد کشت برنج تامین و 2 هزار کیلوگرم گوشت قرمز بین سیل زدگان توزیع شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، فرسایش خاک حاصلخیزترین اراضی زراعی و باغی، کاهش تولید برخی محصولات اساسی و کاهش درآمد تعداد زیادی از بهره برداران را از تهدیدهای سیل اخیر عنوان کرد و افزود: تقویت سفره های آب زیرزمینی، افزایش تولیدات دیم و احیای چشمه ها و قنوات از فرصت های سیل بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    0 0
    خوبه از دوتن سکه سلطان سکه که معلوم نیست کجا هاپولی هاپو شد تامین کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس