کد خبر 947255
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
تانک

یک روز پس از آنکه تک‌تیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی چهار فلسطینی شرکت‌کننده در راهپیمایی «روز زمین» را به شهادت رساندند، تانک‌های این رژیم هم مناطق مسکونی در مرکز غزه را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر در نزدیکی حصار مرزی نوار غزه مستقر شده‌اند، بامداد یکشنبه (امروز) چندین نقطه از این منطقه پرجمعیت فلسطینی‌نشین را هدف حمله قرار دادند.

حمله امروز به مناطق غیرنظامی در نوار غزه یک روز پس از آن صورت گرفته است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در تیراندازی مستقیم به سوی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «روز زمین» در نوار غزه دستکم چهار فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها تن را زخمی کردند.

بیشتر بخوانید:

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در مورد حملات روز یکشنبه مدعی شده است که تانک‌های این رژیم «چند موضع متعلق به حماس» را هدف قرار داده‌اند. صهیونیست‌ها ساعتی پیش از این حمله، ادعا کرده بودند که پنج فروند راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داده است که تانک‌های رژیم صهیونیستی چند نقطه در شهر «دیر البلح» واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. در مورد تعداد شهدا یا زخمی‌های احتمالی ناشی از این حمله هنوز خبر رسمی منتشر نشده است.

پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم حمله تانک‌های این رژیم به غزه را «محدود» توصیف کرده و مدعی شده است که تل‌آویو نمی‌خواهد در آستانه انتخابات پارلمانی شاهد تشدید تنش در غزه باشد.

راهپیمایی روز گذشته نوار غزه که همزمان با روز جهانی زمین برگزار شد، ادامه راهپیمایی‌های هفتگی است که از ۱۰ فروردین سال گذشته در اعتراض به غصب اراضی فلسطینی‌ها در نوار غزه آغاز شد. 

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از سال گذشته تاکنون تنها در جریان همین اعتراضات، ۲۶۶ فلسطینی، از جمله ۵۰ کودک، به شهادت رسیده‌ و بیش از سی هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل سال گذشته میلادی با اشاره به حملات مرگبار تک‌تیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی به معترضان فلسطینی، ادامه این روند را «جنایت جنگی» توصیف کرده است. بر اساس این گزارش، این حملات علاوه بر بر جای گذاشتن ده‌ها شهید، موجب نقص عضو دائمی صدها فلسطینی دیگر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس