کد خبر 946718
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
ترامپ و بن سلمان

بر اساس مدرکی که اخیرا فاش شده است، آمریکا به صورت محرمانه به شرکت های خود اجازه داده است تا همکاری هسته ای با عربستان سعودی را آغاز کرده و فناوری های ساخت نیروگاه اتمی را در اختیار ریاض قرار دهند.

به گزارش مشرق، رویترز با استناد به مدرکی که روز چهارشنبه به آن دست پیدا کرده است اعلام کرد که ریک پری وزیر انرژی ایالات متحده با اعطای 6 مجوز محرمانه به شرکت های آمریکایی برای فروش فناوری های مرتبط با انرژی هسته ای به عربستان و همکاری با این کشور موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

منشأ تروریسم عربستان است نه ایران

وام پنتاگون برای شتاب‌بخشی به استقرار تاد در عربستان

بر اساس این گزارش، عربستان قصد دارد حداقل دو نیروگاه هسته ای احداث کند و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شدت در تلاش است تا در رقابت با کشورهایی همچون روسیه و کره جنوبی از قافله عقب نمانده و همکاری های هسته ای در عربستان را به سرعت آغاز کند.

بر اساس اختیارات وزیر انرژی آمریکا، شرکت های آمریکایی مجاز خواهند بود تا پیش از انعقاد هرگونه قرارداد رسمی، کارهای اولیه مربوط به فعالیت های هسته ای در عربستان را بدون انتقال هیچ گونه تجهیزاتی شروع کنند.

سازمان امنیت هسته ای ملی آمریکا وابسته به وزارت انرژی اعلام کرد تمام شرکت هایی که درخواست مجوز همکاری هسته ای با عربستان را داشته اند، خواسته اند تا نام و مجوز آن ها محرمانه باقی بماند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا بیم این را دارند که انتقال فناوری هسته ای به عربستان سعودی باعث ایجاد رقابت تسلیحات هسته ای در خاورمیانه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    6 0
    خیالتون راحت عربستان بمب اتم هم بسازه ایران با این سران نظامی که تا هسته ای یه قدم فاصله داشتیم ترسیدن بازم عقب نشینی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس