کد خبر 946661
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
هنیه نمایه

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز چهارشنبه از روی ویرانه‌های دفتر خود که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی ویران شد، به این رژیم درباره پیامدهای ادامه تجاوزگری به غزه هشدار داد.

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه از ملت فسطین در داخل و خارج سرزمین فلسطین از جمله در کرانه باختری اشغالی خواست مشارکت گسترده در مراسم روز زمین و سالروز راهپیمایی های بازگشت داشته باشند.

هنیه در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که تعدادی منزل از جمله ساختمان دفتر وی تخریب شد، تصریح کرد مقاومت فلسطین حرف خود را زد و اشغالگران پیام را دریافت کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس به تمام طرف ها که برای توقف قلدرمآبی و تجاوزگری اسرائیل علیه نوار غزه تلاش کردند، تقدیر کرد و گفت مقر رهبری حماس که ویران شد، بازسازی خواهد شد، این مقر، نماد ایستادگی و به چالش کشیدن است.

مقاومت فلسطین از آتش بس با اشغالگران خبر داده بود که ساعت 22 شامگاه دوشنبه پنجم فروردین اعلام شد، اما اشغالگران پس از این زمان به تجاوزگری خود به نوار غزه ادامه دارد که مقاومت را به پاسخ دادن به این تجاوزگری واداشت.

درخواست وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از کشورهای عربی

خبر دیگر اینکه ریاض  المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار موضع واضح کشورهای عربی در قبال طرح خطرناک آمریکا علیه مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن شد.

المالکی اظهار داشت فلسطین از کشورهای عربی خواهد خواست تا موضع واضحی را در قبال تصمیمات برخی کشورها برای انتقال سفارتخانه هایشان به قدس یا گشایش نمایندگی های تجاری با حضور دیپلمات ها اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی غزه را بمباران کرد

تصاویر هوایی از محل اصابت موشک به تل‌آویو

وی در بیانیه ای گفت فلسطین از نشست سران کشورهای عربی که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در تونس برگزار شود، خواهد خواست مواضع صریحی در برابر «معامله قرن» آمریکا اتخاذ کند.

المالکی هشدار داد اعتراف دولت آمریکا به حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان سوریه، آغاز اجرای مراحل معامله قرن است.

وی افزود از کشورهای عربی خواسته خواهد شد تا در سایه نگرانی ها از اعتراف آمریکا به حاکمیت اسرائیل بر بخش هایی از کرانه باختری، موضع عربی جدی اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، المالکی اظهار داشت همچنین از نشست سران عرب خواسته خواهد شد تا اقداماتی عملی در خصوص تعهدات کشورهای عربی در قبال نیازهای مالی فلسطینیان و فعال سازی شبکه مالی عربی که در نشست های سابق تصویب شد، انجام دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    0 0
    خداحفظت کنه هنیه.وانشاالله هرچه زودتر فلسطین پیروز بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس