کد خبر 946263
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
فشار خون نمایه

در برخی موارد، افراد به دلیل داشتن اطلاعات غلط در مورد فشار خون بالا تمایل دارند تا وضعیت خود را نادیده بگیرند. بنابراین یادگیری در مورد چنین شرایط مرگباری مهم است.

به گزارش مشرق، فشار خون بالا، بیماری است که می‌تواند باعث بروز سکته و بیماری‌های قلبی شود و اگر این بیماری بدون درمان پیش برود حتی منجر به مرگ می‌شود.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، افزایش فشار خون همچنین می‌تواند به رگ‌های خونی، قلب و کلیه و دیگر اعضای بدن آسیب برساند. با این حال، با وجود طیف وسیعی از مطالعات و هشدارهای پزشکی، خطر ابتلا به این بیماری برای بسیاری از افراد ناشناخته باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

در برخی موارد، افراد به دلیل داشتن اطلاعات غلط تمایل دارند تا وضعیت خود را نادیده بگیرند. بنابراین یادگیری در مورد چنین شرایط مرگباری مهم است و داشتن اطلاعات درست می‌تواند از فشار خون بالا پیشگیری و در صورت وجود آن را کنترل کند.

در اینجا با حقایقی آشنا خواهید شد که شایع‌ترین تصورات غلط مربوط به فشارخون بالا را از بین می‌برد.

شما می‌توانید از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری کنید

این درست است که بودن در خانواده‌ای با سابقه فشار خون بالا، فرد را بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار می‌دهد اما همین موضوع باعث شده تا افراد تصور کنند که نمی‌توانند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

علم ثابت کرده که تغییرات ساده سبک زندگی می‌تواند از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری کند. طبق اعلام «WebMD»، شما می‌توانید با خوردن غذای سالم، کنترل مصرف نمک، جلوگیری از مصرف دخانیات و حفظ وزن سالم خود، از بروز این بیماری جلوگیری کنید.

تغییرات کوچک در میزان فشار خون، ممکن است نشان‌دهنده این بیماری باشد

فرد نباید تغییرات کوچک در افزایش یا کاهش فشار خون را نادیده بگیرد. پزشکان فشار خون را با بررسی میزان «دیاستول» و «سیستول» اندازه‌گیری می‌کنند. فشارخون طبیعی انسان در حال استراحت بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ سیستول و ۶۰ تا ۹۰ دیاستول است.

برای فشار خون درمان‌هایی وجود دارد

پزشکان می‌توانند برنامه مناسبی را برای کنترل فشار خون بالا تنظیم کنند. انجام این برنامه به صورت منظم می‌تواند به حفظ سلامتی و تقویت اثرات داروها کمک کند.

کنترل مصرف سدیم دشوار است

بسیاری از افراد معتقدند که تنها با کاهش مصرف نمک می‌توانند فشار خون را کنترل کنند اما باید گفت که سدیم در بسیاری از غذاهای روزانه ما وجود دارد، بنابراین باید همیشه برچسب‌های محصولات را چک کنید.

بیش از ۷۵ درصد از سدیمی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند از غذاهای رایجی مانند سس گوجه، سوپ، چاشنی‌ها و غذاهای کنسروی حاصل می‌شود.

فشار خون بالا یک قاتل خاموش است

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، برخی افراد معتقدند که نمایان نشدن علائم فشار خون بالا بدان معناست که هیچ خطری وجود ندارد اما ممکن است فردی در طول سال‌ها هیچ علائمی را مشاهده نکند ولی به طور پنهان به این بیماری مبتلا باشد و به تدریج عروق، قلب و دیگر اعضای بدنش دچار آسیب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس