کد خبر 945918
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
نرگس کلباسی

نرگس کلباسی، بانوی خیر اصفهانی که در طرح انتخاب چهره مردمی برتر سال با 1 میلیون رای به عنوان چهره برتر سال شناخته شد با هدف کمک به هم‌وطنان خود عازم گلستان شد.

به گزارش مشرق، شامگاه یکشنبه، ۲۱ آبان‌ماه سال گذشته زمین لرزه‌ای با قدرت ۷.۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند؛ این زلزله، کشته، زخمی و خسارت‌های فروانی را در منطقه غرب استان کرمانشاه به جای گذاشت.

مردم همیشه در صحنه کشورمان از دور و نزدیک با شنیدن این حادثه دل‌شان به لرزه افتاد و برای کمک به آسیب‌دیدگان روانه این مناطق شدند که در این میان چهره‌های معروف همچون بازیگران صدا و سیما، فوتبالیست‌ها، خواننده‌ها با حضورشان در مناطق ویران شده برای اهالی دلگرم‌کننده بودند.

بیشتر بخوانیم:

خبر نرگس کلباسی از اتمام ۱۱۳ خانه در کرمانشاه

مدت کوتاهی بعد از زلزله کرمانشاه، سازمان‌های دولتی، غیردولتی و بعضی از چهره‌های سرشناس کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بازسازی مناطق زلزله‌زده را آغاز کردند. در این میان برخی از فضای حاکم بر مناطق زلزله‌زده برای قهرمان‌سازی خود سوءاستفاده کردند و با اعلام شماره حساب‌هایی به بهانه جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان با احساسات مردم بازی کردند.

اما افرادی نیز در این میان بودند که قهرمانانه با هدف کمک به همنوع خود مرد و مردانه پای در میدان گذاشتند، البته نه برای نام و شهرت و سوءاستفاده از احساسات مردم، بلکه تنها با هدف حس همدردی و کمک به هم‌وطن خود.

یکی از این افراد خیر که کمک بسیاری به مردم مناطق زلرله‌زده کرمانشاه کرد نرگس کلباسی بود. کلباسی و تیم خیریه‌اش از همان روزهای ابتدایی پس از زلزله راهی سرپل‌ذهاب شدند و با توجه به توانشان مدیریت و امدادرسانی به چهار روستا را در دست گرفتند. آن‌ها علاوه بر توزیع کانکس، دارو، مواد غذایی در حوزه‌هایی مانند امداد روحی هم فعالیت داشته‌اند و در کنارش برای بازیابی روحیه مردم زلزله‌زده بنگاه‌های کارآفرینی در این مناطق راه‌اندازی کردند.

اما با توجه به این‌که ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز است و حوادث گوناگونی را از گذشته تاکنون شاهد بوده است، در آستانه نوروز شهرهای شمالی کشورمان دستخوش بلای طبیعی سیل شد، سیلی که بسیار ویران‌گر بود و روستاهای بسیاری را در محاصره خود قرار دارد و مردم را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. این بار هم نرگس کلباسی، بانوی خیر اصفهانی در صفحه شخصی خود خبر داده که «اکنون عازم گلستان هستم» وی می‌گوید: «می‌خواهم مردم آن‌جا بدانند که تنها نیستند و ما مردم مثل کوه پشت‌شان هستیم و حمایت‌شان می‌کنیم و عاشق‌شان هستیم، مثل همیشه. در این لحظه مشخص نیست که چه کاری از دست‌مان برمی‌آید، ولی آن‌جا می‌مانیم تا مشخص شود.»

نرگس کلباسی این بار به گلستان رفت تا بار دیگر در میان هموطنان خودش جریان زندگی را در منطقه‌ای دیگر از کشور به جریان بیاندازد تا مردم حادثه دیده بدانند هستند افراد خیری در کشور که تاب دیدن ناراحتی هم‌وطن خود را ندارند.

  سامانه بارشی که از بعدازظهر یکشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ وارد استان گلستان شده سبب بارندگی با حجم وسیع و بارش برف در ارتفاعات استان شده است و ۲۰ روستا به خاطر سیل تخلیه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    1 0
    خنک بازی
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    0 0
    ایشون چون از طریق هند و ماه عسل معروف شد مردم هم به حسابش پول ریختن و یک واسطه شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس