کد خبر 944878
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

امروز با حضور رئیس جمهور ۸ واحد شیرین‌سازی گاز در دو پالایشگاه گازی و نیمی از ظرفیت تولید گاز از بخش دریا در فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مشرق، صبح امروز رئیس جمهوری وارد عسلویه شد و یکی از برنامه‌های سفر وی به این شهر ساحلی کشور، افتتاح پروژه‌های جدید در میدان گازی مشترک پارس جنوبی است.

پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی که با توان متخصصان داخلی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و گروه مپنا تکمیل شده با ظرفیت کامل تصفیه و شیرین‌سازی روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

صادرات نفت ایران را سخت‌تر کنند، شرایط برای دنیا سخت‌تر می‌شود

همچنین امروز پالایشگاه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ با پیمانکاری متخصصان ایرانی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به طور کامل و با ظرفیت شیرین‌سازی روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود. در واقع در بخش پالایشگاه گازی امروز افتتاح رسمی افزایش ظرفیت شیرین‌سازی ۱۱۲ میلیون متر مکعبی گاز غنی و تولید ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین برای تزریق به شبکه سراسری را شاهد خواهیم بود.

فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از نظر بخش دریایی تکمیل نیست اما امروز به موازات افتتاح پالایشگاه‌های این دو فاز، نیمی از ظرفیت بخش دریایی این فازها که در مدار بهره‌بردرای قرار گرفته است افتتاح می‌شود. به عبارتی از مجموع ظرفیت برداشت ۵۶ میلیون متر مکعبی فاز ۱۳، از مخزن دریایی، حدود ۲۸ میلیون متر مکعب به مدار بهره‌برداری وارد شده و از مجموع ظرفیت برداشت ۵۶ میلیون متر مکعبی فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ نیز حدود ۲۸ میلیون متر مکعب ظرفیت تولید گاز به بهره‌برداری رسیده است. در واقع امروز در بخش برداشت گاز از مخزن دریایی، ظرفیت تولید ۵۶ میلیون متر مکعب در روز به بهره‌برداری می‌رسد و نیمی دیگر از ظرفیت تولید گاز در بخش دریایی این فازها در نیمه نخست سال آینده تکمیل خواهد شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت درخصوص افتتاح این دو پروژه در حالیکه تکمیل نشده‌اند گفت: اینکه امروز بدون تکمیل بخش‌های دریایی فاز ۱۳ و فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ این پروژه‌ها با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شوند، یک رویکرد مدیریت پروژه است و اینگونه نیست که ما بخواهیم کاری نمایشی انجام دهیم؛ ما احتیاجی به انجام کار نمایشی نداریم چرا که به صورت روراست و صادقانه میزان پیشرفت پروژه و بخش‌هایی که کامل شده را به مردم اعلام می‌کنیم.

وزیر نفت افتتاح این پروژه‌ها که در زمان تحریم و با توان داخلی اجرایی شده‌اند را پیامی مهم در راستای توانمندی ایران و عدم توقف توسعه پروژه‌ها به دشمنان ایران و جامعه جهانی دانست و گفت: می‌توان یک پروژه را بخش بخش کرد و هر بخش آن را با حضور یک مقام مسئول به بهره‌برداری رساند، این یک رویکرد مدیریتی است که همه را برای تحقق زمانبندی پروژه تحت فشار قرار می‌دهد تا کار در زمان مناسب انجام شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    0 0
    سهم مردم چقدر؟؟به ریال میدین یا به دلار؟؟ میدونم مشرق نظرمو نمیذاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس