تراکتورسازی تبریز 1 - استقلال تهران 0

استقلال باز هم در آسیا شکستی سنگین خورد تا خاطرات تلخ باخت ۱-۳ مقابل السد و ۱-۶ برابر العین را برای هوادارانش زنده کند.

سرویس ورزش مشرق استقلال در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر به روند خوبی که در نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز کرده ادامه داد و توانست نفت مسجد سلیمان را هم پشت سر بگذارد تا باز هم به صدر جدول نزدیکتر شود؛ ۵ برد از ۶ بازی. این برد در حالی به دست آمد که استقلال ۳ روز پیش از آن در دوحه به الدحیل باخت و بد هم باخت! شکستی که خوشبین ترین طرفدار الدحیل هم انتظارش را نداشت. وینفرد شفر در تازه‌ترین اظهاراتش گفته پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است. او با این حرف به نوعی به اعضای تیمش تلنگر زده و به شکلی رقبای پرسپولیس را بر آن داشته تا نسبت به اثبات خلاف این نظریه تلاش کنند.

**پای شفر روی پوست موز!

وینفرد شفر در بازگشت از اردوی ترکیه نیم فصل، صراحتاً در مصاحبه‌هایی که ابتدا باشگاه به او اجازه انجامش را نمی‌داد گفت پس از نتایج ضعیف استقلال در اوایل لیگ برتر گروهی درون باشگاه درصدد برکناری اش بوده اند. این توصیف از شرایط حضور شفر در استقلال، مشخص می‌کند کوچک‌ترین لغزش او در ادامه مسیری که پیش رو دارد می‌تواند حکم برکناری اش را امضا کند. او و خطیر هنوز با هم آشتی نکرده اند و مشکل "درون خانواده"ای استقلال ظاهراً خیلی هم کوچک نبوده که دو عضو تأثیرگذار در باشگاه هنوز راضی به آشتی نشده اند!

بیشتر بخوانید:

برانکو چطور می‌خواهد هر سه جام را بگیرد؟ / پرسپولیس ۶۸ روزه تیم می‌شود؟

**قلعه نویی به استقلال نه نمی‌گوید!

امیر قلعه نویی اسمی بود که در همه روزهایی که استقلال در لیگ برتر جاری نتیجه نمی‌گرفت به عنوان جانشین شفر در رسانه‌ها مطرح می‌شد. چه بسا به ادعای شفر، از درون باشگاه هم عده‌ای مقدمات این جابجایی را مهیا کرده بودند. نگاهی به رقابت‌های پیش روی استقلال و وضعیت این تیم که از جام حذفی هم کنار رفته نشان می‌دهد اگر این تیم در لیگ قهرمانی یا سهمیه لیگ قهرمانان نگیرد و یا در آسیا باز هم نتایج ضعیف کسب کند فصل بعد باید شاهد بازگشت قلعه نویی به استقلال باشیم! مرور مسابقات استقلال در لیگ برتر نمای بهتری از وضعیت پیش روی این تیم را نمایان می‌کند.

**۹ هفته طلایی یا سیاه!

۱- ۲۵ اسفند؛ استقلال در تهران میزبان نساجی مازندران است. تیمی که تحت تأثیر شوک ورود مجید جلالی راحت امتیاز نمی‌دهد!

۲- ۱۰ فروردین؛ دربی سرنوشت ساز هم یکی از مؤثرترین مسابقات استقلال در هفته‌های باقیمانده تا آخر فصل محسوب می‌شود. بازی که شکست یا پیروزی در آن می‌تواند حکم برکناری یا بقای شفر تحت هر شرایطی را امضا کند.

۳- ۱۴ فروردین؛ رویارویی با سایپا علی دایی هم می‌تواند چالش بزرگی برای استقلال باشد. مصاف با تیمی که سرمربی اش انگیزه‌های زیادی برای شکست استقلال دارد.

۴- ۲۳ فروردین؛ یکی از دیدارهای سخت استقلال در دور برگشت که اصطلاحاً ۶ امتیازی محسوب می‌شود بازی در اصفهان رودرروی سپاهان مدعی است.

۵- ۲۸ فروردین؛ از هفته‌هایی که استقلالی‌ها نمی‌توانند خیلی امیدوار به امتیازگیری راحت در آن باشند همین بازی و رویارویی با ماشین سازی تبریز است. تیمی که مالکش زنوزی مدیرعامل تراکتورسازی است. رقیب استقلال در بالای جدول!

۶- ۶ اردیبهشت؛ دیگر تیم پیش روی استقلال پدیده است. یک بازی ۶ امتیازی دیگر در مشهد! تیمی که خود در کورس کسب سهمیه و یا حتی قهرمانی است و روز راحتی برای استقلال رقم نمی‌زند!

۷- ۱۱ اردیبهشت؛ رویارویی با استقلال خوزستان! تیمی که چیزی برای از دست دادن ندارد و برای استقلال همچون شمشیری دولبه است. یا می‌تواند بسیار بد باشد و یا برای اثبات شایستگی‌هایش یقه استقلال را بگیرد.

۸- ۲۱ اردیبهشت؛ استقلالی که باید راهی آبادان شوند و با یکی از تیم‌هایی که برای بقا در لیگ برتر می جنگد بجنگد. فوتبالی که تا آن تاریخ بیشتر شبیه مبارزه‌ای برای قهرمانی یا بقاست!

۹- ۲۶ اردیبهشت؛ سپیدرود رشت آخرین ایستگاه استقلال در لیگ برتر است. مصاف با تیمی که شاید تا آن روز وضعیت سقوط یا ماندنش در لیگ برتر کاملاً در نتیجه بازی مؤثر باشد.

**پنج مسابقه وحشتناک آسیایی!

العین امارات اولین تیمی است که در فاصله باقیمانده تا آخرین بازی استقلال حریف این تیم در لیگ قهرمانان آسیاست! تیمی خطرناک که با تجربه بازی و نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان به تهران می‌آید! الهلال ۱۹ فروردین و سوم اردیبهشت دو بازی انتقامی متوالی با استقلال دارد. تیمی که دور قبلی را با درخشش استقلال از دست داد حالا با هزینه چند ده میلیون دلاری قطعاً به چیزی جز شکست دادن رقبایش فکر نمی‌کند. هر دو بازی بیرون از ایران است!

۱۶ اردیبهشت مسابقه برگشت با الدحیل در تهران برگزار می‌شود. دیداری دشوار برای نماینده ایران! ۳۰ اردیبهشت آخرین مسابقه استقلال در دور برگشت و مرحله گروهی باز هم با العین در امارات برگزار می‌شود! شبی که نتیجه اش اتفاقات مهمی برای استقلال در پی خواهد داشت!

**۸ مسابقه سخت از ۱۴!

۹ مسابقه در هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر و ۵ دیدار از هفته‌های باقیمانده از لیگ قهرمانان آسیا ۱۴ مسابقه را پیش روی استقلال قرار می‌دهد. از این تعداد مسابقه با پرسپولیس، سپاهان و پدیده در لیگ و هر ۵ دیدار لیگ قهرمانان آسیا جزو سخت‌ترین دیدارهای پیش روی استقلال هستند که از برنامه دشوار پیش روی شفر و شاگردانش خبر می‌دهند!

**فرصت ۱۲ امتیازی!

استقلال از این سه شنبه و بازی با العین که در آزادی به میدان می‌رود این فرصت را دارد که تا ۳ دیدار بعدی هم برای امتیازات کامل بازی‌هایش نقشه بکشد. این تیم پس از آن با نساجی قائمشهر، پرسپولیس و سایپا هم در آزادی بازی دارد و نباید این فرصت و بهره گیری از فشار تماشاگرانش را از دست بدهد.

**حرکت سینوسی تا ۳۰ اردیبهشت!

نگاهی از بالا، به روند برگزاری مسابقات استقلال از سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ دیدارهای دشوار و آسانی را نمایان می‌کند که شکلی سینوسی را ترسیم می‌کند! تقریباً استقلال پس از چند بازی سخت چند بازی آسان و بالعکس را در برنامه اش دارد.

**دست باز شفر برای مهره چینی!

از اتفاقات خوب نیم فصل دوم برای استقلال به ویژه هوادارانش حضور بازیکنان کارآمد در ترکیب این تیم است که باشگاه در نیم فصل برای استقلال خریداری کرد. این موضوع دست وینفرد شفر را باز می‌گذارد تا در حدفاصل مسابقات این تیم که تقریباً هر ۵ روز در میان هستند از مهره‌های خوبی که قابلیت بازی در یکی دو پست را دارا هستند استفاده کند.

**توقعات هواداران، شمشیر دولبه!

خروج استقلال از جام حذفی و نتایج خوبی که استقلال در دور برگشت کسب کرده این توقع را برای هوادار این تیم ایجاد کرده از تیمش قهرمانی طلب کند. چیزی که غیر از استقلال ۴ تیم دیگر هم با چنگ و دندان دنبالش هستند. این اتفاق هم خوب است هم بد! خوب از این حیث که اعضای تیم را برای رسیدن به قهرمانی بسیج می‌کند و بد از این حیث که استقلال را تحت فشار شدید گذاشته و شرایط بدی را برای آن بوجود بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    20 4
    قلعه نویی وقتی جایی قول بده برنمیگرده اونم وسط راه
  • طاهري IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    48 6
    دقيقا داري با يك تير دونشان مي زني 1-حاشيه سازي براي استقلال وشفر 2- حاشيه سازي براي سپاهان وقلعه نوعي ولي به هدفت نمي رسي چون ديگه از عابر بانك خبري نيست
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      17 1
      بر حاشیه سازان لعنت
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    36 5
    توکل به خدا؛ روزهایی پراز امتیازگیری برای استقلال خواهد بود انشالله.
  • مقابل نظرات شما IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    31 4
    چرا شما که دعای ملی گرای داری چرا قبل از بازی حساس استقلال حاشیه درست میکنی؟
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    3 23
    خدا را شکر تیمهای بیت المال خور و مفت خور پایتخت هر روز ذلیلتر از دیروز!
  • محمددرسپولیسی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    3 21
    حرفش اینو کم داشت.پرسپولیس برانکو رادارد.استقلال شفر رادارد.استقلال وهواداراش هنوزهم توخوابند.
    • آبی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      14 4
      لنگی ها هنوز خوابند که نمی بینند استقلال تخته گاز داره میاد که قهرمان لیگ بشه.
  • . IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    21 4
    بخدا خجالت بکشید برای یک بارم شده بزارید تو زمین مسابقه تکلیف قهرمان مشخص شه . آقای قلم فروش چند فروختی خودتو؟ درست تو روز بازی حساس میای حاشیه درست میکنی از کسی که بخاطر یه ناهار شرافتشو میفروشه هر کاری بر میاد. از شماها باید ترسید. لطفا دست از سر استقلال بردارید
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    19 3
    سایت ورزشی مشرق اینقدر از بازی های سخت استقلال خوشحال نباشید چون بهترین تیم الان باشگاههای ایران که خوب بازی می کنند استقلال و تراکتور هست شما نگران تیم خودتون باشید لطفن !!!
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    18 3
    لعنت بر مشرق لنگی که نزدیک مسابقه ملی استقلال حاشیه درست میکنه مشرق جون آب بریز اونجایی که میسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس