پرسپولیس

تیم پرسپولیس از حالا تا آخرین بازی اش در لیگ برتر هجدهم ۶۸ روز زمان دارد تا هر ۵ روز در میان خود را در دو جام لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به نقطه اوج برساند.

سرویس ورزش مشرق – در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر گرچه پرسپولیس نتوانست مقابل نساجی به برتری دست پیدا کند ولی با تساوی هم در صدر ماند و ۴۲ امتیازی شد. پرسپولیس در حالی این نتیجه را کسب کرد که سه روز پیش از آن در دیدار با پاختاکور در آسیا نیز نتیجه‌ای مشابه کسب کرده بود. فشردگی دیدارهای این تیم در دو تورنمنت مربوطه به اضافه مصدومیت‌هایی که برای بازیکنانش بوجود آمده همگی باعث شده تا ادعای برانکو ایوانکوویچ در گفت و گو با یک سایت خارجی تا حدی تحت الشعاع قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

برانکو: قهرمانی در هر سه جام را می‌خواهم

شمشیر دولبه روی گردن استقلالی‌ها! / شفر می‌ماند یا قلعه‌نویی به استقلال بر می‌گردد؟!

**آیا پرسپولیس با این روند، توانایی کسب هر سه جام پیش رویش را دارد؟

این سوالی است که حالا علاوه بر هواداران این تیم، ذهن کارشناسان فوتبالی را نیز به خود مشغول کرده است. تیمی که ۹ مسابقه نسبتاً دشوار در لیگ و ۵ مصاف سنگین‌تر در لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد با چه روحیه‌ای به روز بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل سپاهان می‌رسد؟ مسابقه‌ای که باید در اصفهان برگزار شود!

مرور بازی‌های پیش روی پرسپولیس مشخص می‌کند این تیم در لیگ برتر روزهای دشواری پیش رو دارد.

**۹ هفته پرافت و خیز لیگ برتر!

۱ - ۲۵ اسفند؛ سپیدرود رشت اولین تیمی است که پرسپولیس باید در رشت و در لیگ رودرروی آن بایستد که با توجه به اتفاقات اخیر حریفی دشوار به نظر نمی‌رسد.

۲-۱۰ فروردین؛ دربی و بازی با استقلال را می‌توان حیاتی ترین دیدار پرسپولیس در مسیر رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر دانست که ۱۰ فروردین برگزار می‌شود.

۳- ۱۵ فروردین؛ رویارویی با پیکان فرکی هم مسابقه‌ای نیست که بتواند برای پرسپولیس دردسرساز شود هرچند تا آن روز پیکانِ فرکی هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

۴- ۲۴ فروردین؛ علی دایی و سایپا چهارمین مانع برای رسیدن این تیم به عنوان قهرمانی در لیگ برتر هستند که بی گمان انگیزه‌های زیادی برای متوقف کردن پرسپولیس خواهند داشت.

۵- ۲۸ فروردین؛ اگر علیرضا منصوریان تا آن زمان در ذوب آهن بماند قطعاً روز سختی برای برانکو رقم خواهد زد. منصوریان در شکست دادن برانکو متخصص نشان داده است.

۶- ۶ اردیبهشت؛ سپاهان همان تیمی است که دوست دارد مانع از قهرمانی پرسپولیس شود. تیمی که خود از مدعیان جدی قهرمانی است ۴ روز پس از بازی الاهلی عربستان و پرسپولیس در امارات، در تهران روز سختی برای پسران برانکو رقم خواهد زد.

۷- ۱۱ اردیبهشت؛ دیگر مدعی قهرمانی تراکتورسازی است که پرسپولیس باید ۵ روز بعد در تبریز به مصافش برود. بازی که شاید تا آن زمان تکلیف قهرمان را هم مشخص کند!

۸ - ۲۱ اردیبهشت؛ شاید بتوان ماشین سازی تبریز را حریفی آسان برای پرسپولیس در هفته ماقبل پایانی تصور کرد ولی مالک مشترک ماشین و تراکتور (زنوزی) قطعاً برای ایجاد انگیزه در حریف پرسپولیس و رقیب تراکتورسازی هر کاری می‌کند!

۹- ۲۶ اردیبهشت؛ پارس جنوبی جم آخرین ایستگاه پرسپولیس برای پایان دادن به لیگ برتر هجدهم است که در جم میزبان تیم برانکو است. شاید تا قبل از آن بازی قهرمان هم شناخته شده باشد.

**۵ مصاف سنگین آسیایی!

السد قطر اولین حریف پیش روی پرسپولیس است که سه شنبه این هفته رودرروی این تیم می‌ایستد. الاهلی عربستان هم در دو دیدار متوالی در ۲۰ فروردین و دوم اردیبهشت خارج از کشور مقابل پرسپولیس خواهد داشت. پرسپولیس ۱۶ اردیبهشت باید راهی ازبکستان شده و با پاختاکور دیدار کند و ۳۰ اردیبهشت هم در تهران به دیدار السد برود. ۵ مسابقه سنگین که لابلای آن رقابت‌های لیگ برتر هم برگزار می‌شود.

**پرسپولیس ۶۸ روزه تیم می‌شود؟

حرف این روزهای گروهی از طرفداران پرسپولیس این است که ای کاش تیم محبوبشان در نیم فصل بازیکن نمی‌گرفت و با همان شرایط (پنجره بسته) به دور برگشت و لیگ قهرمانان می‌رسید. آنها عدم هماهنگی بازیکنان جدید و قدیم تیم را عامل اصلی نتایج پرسپولیس می‌دانند و اینکه اقتدار یکی دو سال اخیر در پرسپولیس مدل جدید دیده نمی‌شود را در این مشکل تصور می‌کنند. برانکو که گفته به هر سه جام نظر دارد باید به این سوال پاسخ بدهد آیا می‌تواند ظرف این ۶۸ روز (تا ۲۶ اردیبهشت) هماهنگی که مدنظر طرفداران تیمش است را ایجاد کند یا نه!

**جام حذفی با چه پرسپولیسی؟

از اتفاقات غیرمعمول رایج در فوتبال ایران برگزاری دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین پرسپولیس و سپاهان پس از پایان لیگ برتر است! این مصاف مهم در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم تکلیف خود در لیگ برتر را تا آن روز می‌دانند و قطعاً از نظر انگیزشی روی هر دو تیم تأثیرگذار خواهد بود. هر یک در لیگ ناکام شده باشند سراسر آتش کسب برد هستند و دیگری با کسب قهرمانی و یا سهمیه آسیایی احتمالاً بی روحیه و کم انگیزه تر! قطعاً عنوانی که پرسپولیس در لیگ کسب کرده در سطح روحی بازیکنان این تیم تأثیر مستقیم برای سفر به اصفهان و بازی با سپاهان خواهد داشت.

**عرب به فکر ستاره‌هایش هست؟

ایرج عرب سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس از حالا باید به روزهای پایانی اردیبهشت ماه باشد. روزی که قرارداد بازیکنانش به پایان می‌رسد و احتمالاً تعدادی از ستاره‌هایش که در دو فصل قبل به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه، پای پرسپولیس ایستادند آن زمان دوست دارند به پیشنهاداتشان پاسخ بدهند. بیرانوند و علیپور با توجه به پیشنهادات بالقوه ای که دارند نزدیکترین نفرات تیم به این احتمال هستند که در روزهای پایانی لیگ درصدد جدایی از پرسپولیس بربیایند. این دو تلویحاً در این باره وعده جدایی هم داده اند!

**۱۴ بازی تا رستگاری!

اگر با خوشبینی تمام به اتفاقات پیش روی پرسپولیس نگاه کنیم این تیم در ۶۸ روز باقیمانده تاآخرین دیدارش در لیگ ۱۴ بازی در مسابقات داخلی و آسیایی در پیش دارد. تیمی که دو سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدست آورده قطعاً انگیزه‌های زیادی برای هت تریک قهرمانی پیاپی دارد اما رقبای این تیم هم بی دلیل ۴۰، ۵۰ میلیارد هزینه نکرده اند و قطعاً هر کاری بتوانند می‌کنند تا پرسپولیس به این عنوان نرسد. از سوی دیگر رقبای آسیایی پرسپولیس نیز برای به زیر کشیدن نایب قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ از هر کوششی دریغ نخواهند کرد. قطعاً پرسپولیس برای رستگاری در هر دو جام و رسیدن به جام سوم باید ۱۴ مصاف سخت را پشت سر بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    3 7
    سخن خوبی بود
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    16 13
    بوسیله وزارت ورزش و فدراسیون و کمیته داوران و کمیته انظباطی و اخلاق و با هوایی کردن بازیکنان تیمهای دیگه؟ ! این سوال پرسیدن داشت؟!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    14 7
    در واقع حرف مفت زده - چون تمام امتیازهای بازیهای ضعیف از دست داده و بازیهای مهم هم مهمان هستن مثل ( تراکتور ، سپاهان ، ذوب اهن ، استقلال ) در ثانی با نمایش ضعیف یازیها تو لیگ چطور می تونه جلوی السد و تیم عربستانی نتیجه بگیره ؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    9 10
    وقتی تیم هماهنگ نیست و نمی تونه گلزنی کنه و امتیازهای بازی با نفت مسجد سلیمان ، فولاد ، نساجی را ازدست می ده - می تونه جلوی تیم های قوی تر مثل تراکتور ، سپاهان و کیسه نتیجه بگیره ؟
  • اسد IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    9 3
    فقط با پول هاي مرحوم هدايتي تمام اي مشكلات قابل حل بود حتي هتريك در قعرماني در اسيا با همان پول هاي باد اورده وحرام
  • متین IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    0 2
    ارشیا.زاهدی
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    10 3
    3 تا جام ولایت قراره بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس