کد خبر 942860
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
یاسر جبرائیلی نمایه

آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به درستی گفته است: «بانک های نیروهای مسلح نسبت به بانک های خصوصی شرایط بهتری داشتند. ادغام بانک ها تصمیم انقلابی در نیروهای مسلح بود».

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به درستی گفته است: «بانک های نیروهای مسلح نسبت به بانک های خصوصی شرایط بهتری داشتند. ادغام بانک ها تصمیم انقلابی در نیروهای مسلح بود».

ادغام بانک های نیروهای مسلح در بانک سپه، گام مهی بود که نیروهای مسلح برای اصلاح نظام بانکی کشور برداشتند. اینک نوبت دولت است که در یک #تصمیم_انقلابی، کلیه بانک های کشور را دولتی کرده و اشتباه بزرگ و خانمان سوز ایجاد بانک های خصوصی و خصوصی سازی بانک های دولتی را جبران نمایند.

بیشتر بخوانید:

تکالیف عمومی درباره علنی شدن هشدار رهبر انقلاب

پیش از انقلاب اسلامی، ۳۶ بانک دولتی، خصوصی و خارجی در ایران فعالیت می کردند که پس از پیروزی انقلاب، همه این بانک ها ضمن ادغام در ۶ بانک تجاری و ۳ بانک تخصصی، دولتی شدند تا قدرت خلق پول و تخصیص منابع، صرفاً در اختیار حاکمیت بوده و در راستای برنامه های ملی به کار گرفته شود.

اما با اجرای سیاست های تعدیل ساختاری توسط دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، بانک های خصوصی به آسمان اقتصاد ایران بازگشتند تا فاجعه ببارند و سیلی که امروز شاهد آن هستیم جاری کنند. در دوران آقای احمدی نژاد -که معتقدم تتمه سیاست های تعدیل در آن اجرا شد- طرحی برای خصوصی سازی بانک های دولتی آماده شد که دکتر حسین صمصامی از امضای آن خودداری کرد، اما با خداحافظی وی از وزارت اقتصاد، وزیر بعدی به عنوان یک افتخار این طرح را اجرا کرد تا عمق فاجعه بیشتر شود. امروز حدود ۷۰ درصد نقدینگی کشور در بانک های خصوصی خلق می شود.

لازمه اصلاح نظام بانکی کشور، انحصار خلق پول و تخصیص تسهیلات مالی در اختیار حاکمیت است. اینک که گام اول توسط نیروهای مسلح برداشته شده است، آقای جهانگیری و دولت محترم نیز گام های بعدی را بردارند و با ملی کردن کلیه بانک های خصوصی، به فاجعه ایجاد شده با سیاست های تعدیل، پایان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    5 0
    همیشه درهر گند وفسادی پای رفسنجانی ودارودسته اش وسط است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس