یمن (2).jpg

گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن، عملیات گسترده‌ای را علیه نظامیان و مزدوران چند ملیتی سعودی در محور جنوب غرب استان نجران آغاز کردند.

به گزارش مشرق، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن، عملیات گسترده‌ای را علیه نظامیان و مزدوران چند ملیتی سعودی در محور جنوب غرب استان نجران عربستان آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند تعدادی ارتفاع، بلندی و منطقه نظامی را از کنترل نظامیان و مزدوران سعودی خارج کنند و به سیطره دربیاورند.

بیشتر بخوانید:

خسارت‌های یگان تک‌تیرانداز یمنی به مزدوران سعودی در یک ماه گذشته/ سناریوی جدید عربستان و امارات برای تشدید درگیری‌ها در یمن با حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، مناطقی که در جریان این عملیات در جنوب غرب استان نجران به کنترل نیروهای یمنی درآمدند در حدفاصل دو منطقه «رشاحه الشرقیه و رشاحه الغربیه» واقع شده اند.

دهها تن از مزدوران و نظامیان سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله در این عملیات غافلگیرانه توانستند خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی وارد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی حملات وسیع دیگری را در منطقه «الشرفه» انجام دادند و موفق شدند شماری از نیروهای مزدور و نظامیان سعودی را در این محور کشته و رخمی کنند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در جریان یک عملیات دیگر در مناطق «الطلعه و الشبکه» توانستند خطوط دفاعی نظامیان و مزدوران سعودی را در هم بشکنند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد آورند.

یگان توپخانه ارتش یمن نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع گروهی از نظامیان سعودی را در منطقه «رقابه الحلق» در جنوب غرب استان نجران به شدت هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از آنان شد.

از منطقه «رقابه المنار» خبر می‌رسد، یگان توپخانه مقاومت انصارالله به صورت دقیق تجمع نظامیان سعودی را هدف قرار داد و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آمد؛ شماری از نیروهای نظامی سعودی در این حملات کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، بخش‌هایی از جنوب غرب استان نجران عربستان به کنترل نیروهای یمنی درآمده و تلاش نیروهای مزدور و نظامیان سعودی برای سیطره بر مناطق از دست رفته ناکام مانده است.

خبرها از شمال شرق استان صعده حاکیست، یگان توپخانه انصارالله و ارتش یمن تجمع نظامیان سعودی را در منطقه راهبردی «الصوح» به شدت هدف قرار دادند؛ نیروهای تک تیرانداز یمنی در این محور موفق شدند یک افسر سعودی را شکار کنند و به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی مناطق اشغالی شمال شرق استان صعده، خود را به مرزهای مشترک با استان نجران عربستان و ورودی استان الجوف از محور شمال غرب برسانند.

حدود ۱۰ درصد از مساحت استان صعده (مهم‌ترین پایگاه انصارالله) از جمله بخش‌های کوچکی از شمال، شمال غرب و شمال شرق (البقع، الصوح، باقم، ابواب الحدید و…) که با استان‌های جنوبی عربستان هم مرز هستند در اشغال نیروهای مزدور سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • 123 AL ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    132 0
    خدا قوت دلاوران
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    یعنی واقعا که! یکی بیاد به این بنگاه خبر پراکنی زرد یاد بده عملیات گسترده توی علوم نظامی معنیش چی میشه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      17 0
      حالا چرا دردت اومد؟!
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      16 0
      حالا چرا دردت اومد؟!
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    16 0
    پیروز باشید به لطف خدای متعال. آل سعود را بترکانید ای مظلومان جهان.
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    11 0
    دست خدا همراهتان انقلابیون یمن خدا با شماست پیروز خواهید شد اینشااله
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    5 0
    عقب نشینی در استانی کوهستانی مثل صعده با وجود جمعیت میلیونی شعیان در شمال یمن هیچ توجیهی ندارد چون این مناطق برای پشتیبانی هوایی نیز مناسب نیستند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    14 1
    چطور طالبان یک تنه توانسته نیمی از افغانستان را با وجود پشتیبانی هوایی آمریکا تصرف کند پس معلوم می کند عقب نشینی انصارالله در مناطق کوهستانی صعده از جای دیگری آب می خورد و باید با حملات مکرر شبانه این مناطق با هر تعداد شهید هم شده بدست انصارالله بیافتد با هر تعداد شهید
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    14 0
    سلام و درود بر رزمندگان انصارا... یاوران مهدی به نظر میرسه تو این مدتی که محاصره دریایی هم اتفاق افتاده بخصوص یکی دوهفته اخیر بخشهای مهم و زیادی از کنترل انصارا... خارج شده حتی قسمتهای زیادی از صعده به دست آل سقوط افتاده. انشاا... راهی پیدا بشه تا کمک های مالی و نظامی و دارووی و غذایی به دست مظلومان یمنی برسونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس