کد خبر 941715
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
رهبر انقلاب نمایه - کراپ‌شده

بازانتشار بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم عدم اتکای دولت ایران به اروپا با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت دولت، با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.

ایشان همچنین ضمن اشاره به دشمنی و خباثت اروپا در مقابله با ایران، رفتار اروپا و معطل کردن کشورمان در ارائه بسته اروپایی را پیش‌بینی کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب در این خصوص اعلام کردند:

کار را در محدوده مقدورات کشور با جدّیّت دنبال بکنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام، [امّا] برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند؛ و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، که وقتی آن بابا [رئیس‌جمهور آمریکا] می‌خواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او می‌گوید خارج میشوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شده‌ایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده‌ایم. حالا هم «بسته‌ی اروپایی»؛ مردم را درباره‌ی بسته‌ی اروپایی شرطی نکنید. البتّه اروپایی‌ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستی بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند -که اسمش همان بسته است- امّا این را جزو موضوعات اصلی کشور قرار ندهید؛ بسته‌ی اروپایی بیاید، نیاید. ما کارهایی در کشور داریم، مقدوراتی در کشور داریم، این مقدورات بایستی تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است.

بیشتر بخوانید:

بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها

رهبرانقلاب: مردم را معطل اروپا نکنید

وقتی رهبرانقلاب از مداح آذری می‌خواهد به خواندنش ادامه دهد

توصیه مهم رهبر انقلاب به مداحان



باز انتشار بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این خصوص با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی مواجه شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: آیت الله خامنه ای درباره کمک اروپا به تهران در برابر تحریم‌های آمریکا ابراز تردید کرده است. وی در ماه جولای سال گذشته میلادی (تیر ماه سال جاری) به دولت هشدار داده بود که فریب کشورهای اروپایی و لبخندهای آنها را نخورد.

گفتنی است، رسانه صهیونیستی جروزالم پُست، خبرگزاری چنل نیوز آسیا و وبگاه عرب نیوز نیز بازتاب فرمایشات آیت الله خامنه ای را مورد پوشش وسیع خود قرار داده اند.

خبرگزاری آسوشیتدس پرس نیز امروز در گزارشی ضمن بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اعلام کرد: رهبر ایران به دولت این کشور هشدار داد به اروپا امید نداشته باشد. پایگاه اینترنتی دفتر آیت الله علی خامنه ای به نقل از او نوشته است که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ «نمی تواند مشکلات اقتصادی را رفع کند».

این درحالیست که شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز»، روزنامه واشنگتن پُست و شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز سخنان رهبر انقلاب را منتشر کرده اند.

رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل هم با انتشار خبری فوری در این خصوص نوشت: در پایگاه آیت الله خامنه ای به نقل از وی آمده است که او در ماه جولای سال گذشته میلادی هشدار داده بود که «توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام نمی‌تواند مشکلات اقتصادی ما را حل و فصل کند».

خبرگزاری آناتولی بازتاب هشدار رهبر انقلاب را به این صورت مورد پوشش رسانه‌ای خود قرار داد: رهبر ایران با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی ایران به برجام و بسته اروپایی، چنین کاری را خلاف منافع این کشور دانسته است. رهبر ایران در این دیدار گفت: «کار را در محدوده مقدورات کشور با جدیت دنبال کنید؛ منتظر این و آن نباشید.

خبرگزاری یورونیوز هم در این باره نوشت: رهبر ایران چند ماه پیش اعلام کرده بود که تهران معطل اروپا نماند. علی خامنه‌ای در دیدار تیرماه با رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت این کشور خطاب به آنها گفته بود: ما یک روز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام، [امّا] برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجهی بکند… مردم را درباره بسته اروپایی شرطی نکنید. البته اروپایی‌ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستی بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند -که اسمش همان بسته است- اما این را جز موضوعات اصلی کشور قرار ندهید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس