رهبرانقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار هیئت دولت فرمودند:رابطه با شرق تقویت بشود، با غرب تقویت بشود؛ هرچه میتوانیم تحرّک عملیّاتی و هدفمند دیپلماسی بایستی افزایش پیدا کند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت دولت، با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.

ایشان همچنین ضمن اشاره به دشمنی و خباثت اروپا در مقابله با ایران، رفتار اروپا و معطل کردن کشورمان در ارائه بسته اروپایی را پیش‌بینی کرده بودند. از این رو، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب را منتشر می‌کند. :

بیشتر بخوانید

رهبرانقلاب در دیدار هیئت دولت: مردم باید احساس آرامش و ثبات کنند

عکس / دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب

کار را در محدوده‌ی مقدورات کشور با جدّیّت دنبال بکنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام، [امّا] برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند؛ و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، که وقتی آن بابا (۲) میخواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او میگوید خارج میشوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شده‌ایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده‌ایم.

حالا هم «بسته‌ی اروپایی»؛ مردم را درباره‌ی بسته‌ی اروپایی شرطی نکنید.

البتّه اروپایی‌ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستی بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند -که اسمش همان بسته است- امّا این را جزو موضوعات اصلی کشور قرار ندهید؛ بسته‌ی اروپایی بیاید، نیاید.

ما کارهایی در کشور داریم، مقدوراتی در کشور داریم، این مقدورات بایستی تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است.

آنها هم البتّه در همین زمینه دارند بدجنسی میکنند -البتّه من نمیخواهم درباره‌ی این بسته‌ی اروپایی و اروپا و مانند اینها وارد بشوم، وَالّا آنجا هم حرف زیاد است- و من به آقای رئیس‌جمهور هم گفتم که اینها همان نوامبری را که از اوّل گفتند، همان را دارند دنبال میکنند -که تا نوامبر ادامه بدهند- بعد که همه چیز تثبیت شد و تحریمها جا افتاد، بعد یک چیزکی مثلاً بدهند یا ندهند.

دنبال این هستند و این، خباثت اینها است. در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من میخواستم به ترزا مِی (۳) سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران، [امّا] او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها این [جور] هستند دیگر.

آن‌وقت تلفن میزند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان میکند. اینها را بایستی این‌جوری و با این چشم نگاه کرد؛ اینها بدند، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها -نه به‌خاطر سیاستهای امروزشان‌- به‌خاطر ذات خبیثی که حکومتهای اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمیخواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم.

به هر حال، اقتصاد کشور را به بسته‌ی اروپایی موکول نکنید. بیاییم کارهایی ما داریم در داخل کشور، اینها را باید انجام بدهیم. آنها هم البتّه بایستی حتماً آن کار [خودشان] را بکنند منتها ما مشکلاتمان را به آن [بسته] موکول نکنیم.

من البتّه میگویم ارتباطات باید حفظ بشود؛ دوستانی که با من مرتبط بوده‌اند در این سالهای متمادی، میدانند که عقیده‌ی من در زمینه‌ی ارتباطات دیپلماسی این است که ارتباطات باید روزبه‌روز تقویت بشود و توسعه پیدا کند و فعلیّت پیدا کند و گسترش پیدا کند؛ عقیده‌ی من این است.

عقیده‌ی من کنار رفتن و قطع کردن و مانند اینها نیست؛ جز در یک موارد معدودی مثل آمریکا، در غیر این موارد عقیده‌ام این نیست؛ رابطه با شرق تقویت بشود، با غرب تقویت بشود؛ هرچه میتوانیم تحرّک عملیّاتی و هدفمند دیپلماسی بایستی افزایش پیدا کند، یعنی تحرّک دیپلماسی کشور باید افزایش پیدا کند؛ تحرّک هدفمند.

۲) رئیس‌جمهور آمریکا
۳) نخست‌وزیر انگلیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    17 1
    خیلی دوست دارم دولت را چه کسی یا کسانی اداره میکنند؟
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      7 1
      کاش برای دوره مدیریت رئیس جمهور هم یک سقف چهار ساله میگذاشتند
    • دیدگا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      11 8
      همون ...هایی هستند که نظرات رهبری رو در مراسم رسمی خودشون مسخره کردند و نیششون باز شد و خندیدند و الان به ... افتادند! رهبری فکر کنم در مورد همین معاهدات و برجام و این صحبتها بود که فرموده بودند که اگر آنها میگویند ما پاره میکنیم، ما آتش میزنیم! ... درست همون زمانی که رهبری مدام تاکید میکردند که مذاکرات فقط باید با موضوع رفع تحریمها باشه و اجازه ندید شما رو منحرف کنن! اگه تحریمی برداشته نشه که لزومی نداره مذاکره کنیم! همون شخص دانشمند میگفت که تمامی تحریمها بعد از اجرای برجام برداشته میشه! یعنی اگه فقط اندازه یه ذره ناچیز از درایت و حکمت رهبری رو این جماعت داشتند الان وضعیت کشور این نبود!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      9 2
      آقایون! اونایی که جلو اتوبوس این دولت نشسته اند به ما بگن، پشت فرمون این لعنتی اصلا کسی هست. اینطوری که من از پنجره میبینم داریم میریم توی دره !!! هاااا !!
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      5 0
      سقف آرزوهای ملتی که یک کیلو گوشت قرمز باشه ...
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    54 6
    روحانی گوشش به این حرفها بدهکار نیست و اول و آخر دنبال جلب رضایت اروپا و کدخدا است. حتی اگر در و دیوار و کوه و خاک کشور هم از طلا ساخته شده باشد به داخل توجهی نمی کند. مشکل طرز تفکر این جماعت نوچه هاشمی است.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      10 2
      قابل توجه آن دسته از مدیران و مسئولان
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      3 5
      موافقم. بین المللی بود
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 12
    همه باید به دنبال رهبری حرکت کنند. چرا که الان مملکت در شرایط خاصی قرار دارد که همه در آن اظهار نظر می کنند. این اظهار نظر ها خوب است ولی در صورتی که به صورت پیشنهاد به رای اکثریت گذاشته شود. در حالی که ما می بینیم افرادی که قدرت و یا سمتی در یکجا دارند بدون هماهنگی اکثریت گاها هم تصمیم میگیرند و هم اجرا. این روند انرژی کشور را مستهلک میکند و از توان آن میکاهد. جامعه امروز ایران از پراکندگی تصمیم گیری ها رنج می برد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 1
    ایی خبر برایچه زمانی هست؟ چراالان منتشر اگر برا ی تیر ماه سال 97 هست؟
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 2
    ما بدون "ید واحد" بودن و پشت فرماندهی بودن راه دیگری را نباید برویم
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 5
    اما کاش رئیس جمهور گوش می کرد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 8
    شاید توجه رئیس ج به واعظی بیشتر است
  • محسن IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    7 2
    رهبری سیاست گزاری درستی را برای دولت تعیین کرد ولی آقایان راه خودشان را که اروپایی‌ها به انها دیکته کردن رفتن الان دست وبال می زنندبه آف ای تی آف وغیره این هم مکر شیطان اروپایی است
  • سید محمد رضا مولانا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 4
    سلام قربان این رهبر دلاور و روشن به مسائل روز بروم ما از بیگانگان در طول تاریخ خیری ندیدیم صلح و جنگ و اقتصاد و حقوق بشرشان قوانینشان همه بخاطر حفظ قدرتشان و منافعشان انجام میگیرد این قدرت ملتها و رهبری قدرتمند میتواندمانع تضییع حقوق ملتها شود مذاکره با تکیه به قدرت ملی جواب میدهد نه تکیه به قوانینکه خود تدوین نمودهاند انها همیشه قوانیین به ظاهر حقوقبشری که هرکز اجرانمیکنند به ملتها تحمیل میکنند و هر وقت خوششان نیاید یا پاره میکنند یا بدلایل بنی اسرائیلی اجرا نمیکنندفرقی نمیکند قراردادهستهای باشد یا اف ای تی اف لذا اعتماد و ریختن تخ مرغها به سبد بیگانگان خلاف عقل است درود بررهبر فرزانه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    17 1
    میشه برجام رو ول کنید، اصلاً فکر کنید نیست نبوده منهدم شده. والا
    • محسن IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      3 17
      دولت محترم ول نمی کنه الان چسبیذه به کانال مالی و آف ای تی آف
  • ناشناس آذری IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 3
    رهبر عزیزمان لطفاً تدبیری هم برای بودجه کشور و هدر رفت آن بیاندیشند
  • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 7
    اگر میبینید اوضاع مملکت از لحاظ امنیتی دربالاترین سطح اداره میشه بخاطر فرمانده ای باهوش تواناست که صدها برابر کشورداری این مجلسی هاودولتی ها سخت تره اقا جان خودت بیا داخل رو هم سامان بده به این جماعت چپ وراست امیدی نیست هر کس هم لفظ دیکتاتوررو زدمیزنیم تو دهنش البته شما همیشه طرفدار مردم بودید واین مردم هستند که باید شعور سیاسیشان بالا برود یا علی
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 3
    رهبر معظم انقلاب: دوستانی که با من مرتبط بوده اند، می دانند عقیده من در زمینه دیپلماسی این است که ارتباطت باید روز به روز تقویت بشود. عقیده من کنار رفتن و قطع کردن نیست، جز در موارد معدودی مثل آمریکا. رابطه با شرق و غرب تقویت بشود. هر چه می توانیم تحرک عملیاتی و هدفمند دیپلماسی بایستی افزایش پیدا کند.
  • یک جوان IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    بنده هم به شما مشرقی نصیحت می کنم راهکار بدهید برای کمک به حل مشکل مردم . دولت کاری نمیکند خوب نکند. ما که نمرده ایم میشود کارهایی کرد که بار مردم سبک شود
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      2 18
      خیلی ساده.: عزل روحانی، انحلال مجلس، ایجاد یک دولت مقتدر ترجیحا نظامی و بازگشت به روشهای خلخالی و راه انداختن اعدامهای علنی عوامل فساد و احتکار.
  • علیرضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 5
    امام در روز 12بهمن57 فرمودند من به پشتوانه مردم توب دهن این دولت میزنم. حالا نوبت ما مردم است که به پشتوانه رهبر توی دهن این دولت بزنیم.
  • علیرضا IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 11
    امام در روز 12بهمن57 فرمودند من به پشتوانه مردم توی دهن این دولت میزنم. حالا نوبت ما مردم است که به پشتوانه رهبر توی دهن این دولت بزنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس