مجمع روحانيون مبارز در واکنش به مطالب مندرج در يک روزنامه، سران فتنه 88 را "برادران عزيز و رشيد" و "خدمتگزار انقلاب" ناميده و به قدرداني از رويکرد ساختارشکنانه آنان در سال گذشته پرداخته است.


به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، اين حزب سياسي در بيانيه‌اي که خطاب به روزنامه رسالت منتشر کرده، خبر اين روزنامه را درباره تعطيلي جلسات مجمع روحانيون رد و عنوان کرده که ما اختلاف و چند دستگي در حمايت از "دو برادر عزيز و رشيد آقايان مهندس ميرحسين موسوي و جناب حجت‌الاسلام و المسلمين کروبي" نداريم.
مجمع روحانيون در ادامه، بدون اشاره به همراهي صريح سران فتنه با دشمنان جمهوري اسلامي ايران، آنان را "خدمتگذار انقلاب" ناميده و در تقدير از آنان اظهار داشته است: مجمع روحانيون مبارز ضمن قدرداني از آقايان موسوي و کروبي به شدت هرگونه اهانت به اين دو خدمتگزار انقلاب و کشور را محکوم مي‌کند و از اهانت کنندگان نيز صريحاً اعلام بيزاري و انزجار مي‌نمايد.
در پايان بيانيه مجمع هم ضمن توهين و تهمت به برخي مسئولان نظام، خطاب به روزنامه رسالت آمده است: به آن جريده توصيه مي‌شود در بازي هاي باند قدرت کمتر خود را بازيچه دست سايت‌هاي مشکوک که ساختار اخلاق و ديانت را در اين کشور شکسته‌اند قرار دهد.
گفتني است فعالان سياسي معتقدند اقدامات ساختارشکنانه اين مجمع را يکي از عوامل اصلي پديد آمدن فتنه 88 مي دانند.
به عنوان مثال، با وجود تاکيد مستقيم حضرت امام مبني بر خودداري از تجمعات و راهپيمايي‌هاي بدون مجوز و لزوم برخورد همه مسئولان و مردم با اين مساله و نيز سخنان فصل الخطاب رهبر انقلاب در خودداري از ادامه لشکرکشي هاي خياباني، مجمع روحانيون مبارز عامل اصلي ايجاد آشوب شب 30 خرداد سال گذشته که منجر به کشته و زخمي شدن ده ها تن از مردم شد، شناخته شد.
اين گروه سياسي همچنين در برابر شعارهاي انحرافي جريان مطلوب خود نظير "نه غزه، نه لبنان" و "جمهوري ايراني" که حمله به دستاوردهاي امام ارزيابي شد، حمايت کرد. نقش علي اکبر محتشمي پور، از اعضاي مجمع روحانيون، در اين باره بارز بود.
اعضاي اين مجمع حتي در جريان هتک حرمت عکس بنيانگذار جمهوري اسلامي هم نه تنها اين اقدام را محکوم نکردند، بلکه به حمايت از توهين کنندگان پرداختند.
علاوه بر محمد خاتمي که به عنوان يکي از سران فتنه شناخته شده، موسوي خوئيني ها، علي اکبر محتشمي پور، موسوي لاري و موسوي بجنوردي از ديگر اعضاي خبرساز مجمع روحانيون هستند که از زمان آغاز فتنه 88 جلسات پنهاني مختلفي برگزار کرده اند.
يکي از اعضاي اين مجمع به "مرد خاکستري اصلاحات" معروف شده است.
با اين همه اعضاي مجمع روحانيون نه تنها حاضر به عذرخواهي از اقدامات خود نشده اند که حتي بر رويکرد سال گذشته خود و حمايت از سران فتنه تاکيد دارند.
بر همين اساس درخواست هاي مختلفي از سوي بخشي از سياسيون براي رسيدگي به اتهامات اعضاي اين حزب مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس