کد خبر 940850
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
سازمان همکاری اسلامی

وزیر خارجه پاکستان با اعتراض به حضور همتای هندی خود در اجلاس سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: اسلام آباد در این نشست حاضر نخواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از جیو تی وی، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: با وجود اعتراضات مکرر اسلام آباد «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند به عنوان میهمان ویژه در اجلاس سازمان همکاری اسلامی حضور خواهد یافت و این مورد قبول ما نیست.

وی تصریح کرد: در اعتراض به این تصمیم اجلاس سازمان همکاری اسلامی را تحریم کرده و در آن حاضر نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

روسیه آماده وساطت بین هند و پاکستان است

واکنش ظریف به درگیری میان هند و پاکستان

قریشی گفت: هند نه عضو سازمان همکاری اسلامی است و نه از اعتبار نظارت بر این سازمان برخوردار است بنابر این حضور وزیرخارجه این کشور در اجلاس بی‌معنا است.

معاون حزب تحریک انصاف اظهار داشت: ما با مسئولین دولت امارات که میزبان این دور از اجلاس هستند گفتگو کرده و از آنها خواستیم که دعوت از وزیر خارجه هند را لغو کنند ولی آنها با بیان اینکه دعوت نامه پیش از حادثه تروریستی پلواما ارسال شده است اعلام کردند امکان لغو دعوت وجود ندارد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: با توجه به توضیحات مسئولین برگزاری اجلاس اسلام آباد در یک نامه رسمی با بیان دلایل خود اعلام کرد: در صورتی که وزیر خارجه هند در این جلسه شرکت کند پاکستان اجلاس را تحریم خواهد کرد.

وی سپس مسئولین دولت روسیه را که اعلام کرده بودند حاضرند برای میانجگری نقش ایفا کنند مخاطب قرار داده و خاطر نشان کرد: پاکستان کنار میز مذاکره در حال انتظار است و هر زمان دهلی نو آماده مذاکره باشد اسلام آباد مذاکره را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان با ارسال نامه ای اعلام کرد: عدم حضور در اجلاس سازمان همکاری اسلامی راه حل مسئله نیست، بلکه اگر وزیر خارجه شخصا تمایلی به حضور در این اجلاس ندارد معاون وی باید به این جلسه رفته و نگرانی های پاکستان را به دوستان اطلاع دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    6 1
    اسلام اباد فکر میکنه مسلمانان هند رو ول میکنند و برده اسلام اباد میشن به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس