افزایش پروازهای عبوری از ایران به دنبال تنش‌‌ بین پاکستان و هند‌

با افزایش درگیری‌ها بین دو کشور هندوستان و پاکستان‌، آسمان ایران شاهد ‌افزایش شدید ترافیک هوایی عبوری است و کنترلرهای مرکز کنترل فضای ایران تلاش می‌کنند به درستی این پروازها را مدیریت کنند.

به گزارش مشرق، پس از افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها میان دو کشور هندوستان و پاکستان و بسته شدن فضا و مسیرهای هوایی دو کشور، ‌بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و سازمان‌های هواپیمایی کشورها، طی هماهنگی با سازمان هواپیمایی ایران، ‌آسمان ایران را به دلیل امن و ایمن بودن، برای عبور هواپیماهای مسافری خود انتخاب کرده‌اند و میزان پروازهای عبوری از فضای کشور از روز گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

پس از افزایش تنش‌ها بین دو کشور مذکور، همه پروازهای خارجی و داخلی پاکستان لغو شده است و در این کشور هیچ هواپیمای تجاری یا مسافربری نمی‌تواند بدون دریافت اجازه رسمی از ارتش و دولت اقدام به پرواز کند.

در حال حاضر و با بسته شدن فضا و مسیرهای هوایی پاکستان و افغانستان، حجم ترافیک کشورهای خلیج فارس و خصوصاً ایران بسیار زیاد است و کنترلرهای مرکز کنترل فضای ایران، در حال مهندسی نظم ترافیک و برقراری مسیرهای پروازی جدید در این شرایط‌ هستند.

در بروز چنین شرایطی ترافیک‌هایی که پیش از این به عنوان مثال از پنج نقطه خارج می‌شد، از یک یا دو نقطه خارج می‌شود.

بنابراین گزارش پیش از این هم پس از اتفاقات کشور اوکراین و فعالیت‌های داعش در عراق، استقبال ایرلاین‌های خارجی از فضای ایران افزایش یافت.

در کنار آن مناقشه قطر با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مصر و کشورهای هم‌پیمان و ممنوعیت استفاده قطر از آسمان این کشورها نیز موجب شد که ایرلاین بزرگ قطری، نزدیک‌ترین مسیر برای پروازهای اروپا و آفریقای خود را در آسمان ایران بیابد.

بنابراین گزارش مجوز عبور هواپیماهای عبوری از آسمان ایران را سازمان هواپیمایی کشوری پس از دریافت درخواست کشورها و ایرلاین‌ها صادر می‌کند.

در حال حاضر ایران یکی از گذرگاه‌های اصلی پروازی برای پروازهای شرق به غرب و شمال به جنوب است و باید از این ظرفیت در راستای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی به بهترین وجه استفاده کرد.

در بخش حمل و نقل هوایی کسب درآمد ارزی از محل پروازهای عبوری، یکی از بهترین درآمدزایی‌ها برای کشور و نماد کامل اقتصاد مقاومتی است.

عبور از آسمان ایران به دلیل امنیت بالا و کوتاه کردن مسیر، برای شرکت‌های هواپیمایی دنیا جذابیت بالایی دارد؛ عبور این هواپیماها بر فراز آسمان کشور نیز درآمد ارزی مناسبی عاید کشور می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسين GB ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    2 5
    فقط مراقب توطئه ها باشيد! مواردى نظير كارى كه اسرائيل با ايلوشين روسيه كرد يكى از اين توطئه ها است. البته در ماجراى نفوذ هرمس اسرائيلى به داخل ايران هم يكى از اهداف، همين بود كه پدافند ايران، هواپيمايى كه بازتاب رادارى بيشترى دارد (مثلا يك هواپيماى مسافرى) را ازبين ببرد و به جاى هرمس آن را هدف قرار بدهد!
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      3 4
      توهم توطئه داره نابودت میکنه
    • US ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
      1 2
      نظریه ات کاملا درست است و پهپادهای جاسوسی براحتی متوانند از این موضوع سوء استفاده کنند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    434 0
    ما اگر در ریل هم سرمایه گذاری می کردیم و اتوبان به شاه راه جهانتبدیل می شدیم خدا لنعت کند اصلاح طلبای نادان نفوذی و اصلگراهای دشمن علم را البته هر دو دشمن علم هستند وگرنه چرا نباید دانشگاههای ما کشاورزی کنن صنعتی باشند تولید علم واقعه ای کنند چه کسانی نمذارند امثال رائفی پور در دانشگاه کشاورزی سخنرانی کند
  • LB ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    38 0
    راستی یکی نیست بپرسه چطوری مالیات این کریدور هوایی به ایران پرداخت میشه؟ کسی حواسش هست؟ اصللا کجا میره؟ کی میگیره؟ حساب کتابش کجاست؟
  • NL ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    7 2
    وقتي همچين اهرمي دست ايران هست چرا بايد پاکستان بي خيال وظيفه اش نسبت به مرزهاش باشه و جونان ايراني تاوان پس بدن؟! البته منظورم با اين وزارت خارج از امور (امور خارجه) نيست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس