کد خبر 940640
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

همه ما همواره از مزایا و فواید بی شمار مطالعه آگاهی داریم و یا از طریق آموزش هایی که تا به حال دیده ایم به خوبی می دانیم که مطالعه و یادگیری جزیی از ضروریات زندگی در جهان مدرن است.

حفظ سلامتی در ابعاد گوناگون ذهنی، فکری، عملی و رفتاری ما نیازمند یادگیری مستمر در ابعاد گوناگون در کنار سعی بر شناخت ضعف ها و چالش هاست.

امروزه افراد زیادی به خوبی این ضرورت و نیز ابزار رفع این نیاز که همانا مطالعه است را به خوبی و تمام و کمال درک کرده اند.

اما آیا صرف درک این موضوع می تواند موجب تغییر رفتار ما شود.

اهمیت مطالعه از آنجا که همیشه ما را به روز و مقتدر نگه می دارد، هر روز برایمان آشکارتر می شود، اما موانعی بر سر کار هستند!....

این موانع که می توانند عوامل محیطی، زمانی، انگیزشی و حسی گوناگونی باشند هم می توانند موجب کاهش میزان مطالعه ما شوند و یا موجب افزایش علاقه به مطالعه (برای آشنایی با متود ناخودآگاه آن کلیک کنید).

برای رفع این مشکل بهترین راهکار مرور مجدد مزایای مطالعه و نیز استفاده از ظرفیت ضمیر ناخودآگاه مان در تغییر این رفتار است که در لینک خط بالا با راهکار ضمیر ناخودآگاه آن آشنا می شوید.

علاقه به مطالعه

مزایای مطالعه

تقویت حافظه با مطالعه

مطالعه و همچنین به خاطر سپردن موضوعات و نکات دو مقوله جدا از هم شناخته و دسته بندی می شوند.

در حین مطالعه حافظه شما هم به طور خودآگاه و هم به طور ناخودآگاه در حال ضبط و ثبت اطلاعات وارد شده است. همچنین شما می توانید با دقت بیشتر در حین مطالعه میزان به خاطر سپاری و به کار گیری حافظه تان را مدیریت کنید.

تقویت مهارت های ارتباطی با مطالعه

مطالعه با شکوفا کردن ذهن شما و نیز فرصت دادن به بلوغ ذهنی و رفتاری شما به افزایش مهارت های ارتباطی شما کمک بی نظیری می کند. فردی که مطالعه بالایی دارد فن سخنرانی (برای آشنایی با تقویت مهارت سخنرانی حرفه ای کلیک کنید) بالایی هم دارد.

سخنرانان حرفه ای همیشه خودشان را موظف به مطالعه و بررسی و تحقیق می دانند. به همین دلیل هم شنیدن سخنان آنها برای شنوندگان منطقی و مفید جلوه خواهد کرد.

متخصص شدن در رشته یا ورزش مورد علاقه

مهم نیست که مشغول به چه کاری هستید و یا اینکه چه هدفی را در پس ناخودآگاهتان دنبال می کنید. مطالعه به شما کمک بی نظیری خواهد کرد.

بسیاری از افراد برای اینکه خودشان در جایگاه مورد علاقه شغلی و یا … ببینند از امر مهم و بسیار تاثیرگذار یادگیری و تجربه بیشتر غافل می شوند.

مطالعه سرعت یادگیری شما را بی نهایت افزایش خواهد داد و این در حالی است که شما بهای بسیار بسیار اندکی را برای فراگیری این علوم و تجربیات می پردازید.

پس آیا منطقی نیست که ما مطالعه را بیشتر جدی بگیریم؟!

به عنوان مثال شما را با گفته های یکی از معروفترین ورزشکاران جهان به نام فلیپس که شناگری افسانه ای است آشنا می کنیم. فیلیپس فردی بود که از مطالعه برای ایجاد و افزایش علاقه به ورزش (برای آشنایی با متود ناخودآگاه افزایش علاقه به ورزش و تحرک کلیک کنید) مورد علاقه اش بهره های زیادی برد. سخن مشهور او این است که من با مطالعه عاشق شنا شدم.

به همین خاطر اهمیت مطالعه بسیار بیشتر از تصور ما در موفقیت افراد بزرگ تاثیر دارد. علت آن هم این است که در واقع یادگیری ست که برای ما اهمیت بالایی دارد.

چرا که یادگیری در نهایت به تغییر رفتار منجر می شود.

تقویت مهارت های تحلیل و استفاده از منطق

مطالعات در زمینه های گوناگون به خوبی نشان می دهد که افرادی که میزان مطالعه بالاتری دارند به خوبی می توانند شکل تفکر و ساختار ذهنی و استدلالی دیگران را تشخیص داده و به نحو موثرتری با فرد مقابلشان ارتباط برقرار کنند.

تقویت تمرکز با مطالعه

همه ما وقتی که در حال مطالعه کردن هستیم ناخودآگاه متمرکز و دقیق می شویم. مطالعه بی آنکه شما بدانید در حال تقویت تمرکز شماست!

بهترین تمرین برای تمرکز بیشتر و بهتر برای افراد با حواس پرتی بالا مطالعه با کیفیت و عمیق است.

فرد در هنگام مطالعه به یک سکون و آرامش و دقت بالایی می رسد که در نهایت او را شیفته این آرامش و قرار خواهد کرد.

تقویت ادبیات شما با مطالعه

به خوبی می دانیم که مطالعه می تواند الگوهای ادبی و کلامی ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اما چه مطالعه ای این خواص را برای ما دارد؟

مطالعه هایی که در زمینه آثار ادبی و همچنین دارای غنای متنی هستند می توانند گنجینه لغات، اصطلاحات و همچنین مفاهیم ما را تا حدود زیادی بهبود دهند.

به عنوان مثال یکی نوابغ تاریخ مدرن استیو جابز علاقه وافری به آثار ادبی ویلیام بلیک داشت.

امیدواریم که در این مقاله کوتاه با منابع استفاده از قدرت ضمیر ناخودآگاه وهمچنین بهبود مطالعه تان آشنا شده باشید.

این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس