کد خبر 939465
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
لیونل مسی

لیونل مسی در آستانه رسیدن به رکورد ستاره پرتغالی سابق رئال مادرید در لالیگا قرار دارد.

به گزارش مشرق، هت‌تریک شب گذشته (شنبه) لیونل مسی در خانه سویا نه تنها منجر به پیروزی ۴ بر ۲ بارسلونا شد بلکه با یک رکورد فردی تحسین‌برانگیز دیگر برای خود او همراه بود. این پنجاهمین بار در تمام دوران بازیگری لیونل مسی بود که در آن سه گل یا بیشتر می‌زند. گل اول او با یک ضربه والی تماشایی، دومین گل او با یک شوت پای راست (پای غیر تخصصی‌اش) و سومین گلش هم با یک ضربه چیپ از فاصله نزدیک به ثمر رساند.

این سی‌ودومین هت‌تریک مسی در لالیگا بود، ضمن اینکه او هشت بار هم این کار را در لیگ قهرمانان اروپا، سه بار در جام حذفی اسپانیا، یک بار در سوپرجام اسپانیا و ۶ بار هم در رقابت‌های ملی برای تیم ملی آرژانتین انجام داده است که مجموع هت‌تریک های او را به ۵۰ می‌رساند.

مسی با این هت‌تریک در جدول برترین هت‌تریک کنندگان تاریخ لالیگا در رده دوم باقی ماند اما فاصله‌اش را با نفر اول که کریستیانو رونالدو با ۳۴ هت‌تریک است کاهش داد، البته هت‌تریک های این دو نفر در تمامی رقابت‌های باشگاهی برابر شد. هر دوی آنها ۴۴ بار در یک بازی ۳ گل یا بیشتر زده‌اند.

فیلم / خلاصه دیدار سویا ۲-۴ بارسلونا؛ هت‌تریک مسی

کاپیتان بارسا با ۳ گلش به سویا، در جدول برترین گلزنان فوتبال اروپا نیز صدرنشینی خود را تثبیت کرد. او در این فصل ۲۵ گل در لالیگا زده و ۱۱ پاس گل هم داده است تا پیشتاز کسب کفش طلا باشد. درخشش او همچنین موجب شد که بارسلونا از تیم دوم جدول رده‌بندی لالیگا ۱۰ امتیاز فاصله بگیرد.

سویا پیش از این هم قربانی محبوب لیونل مسی بود اما با سه گلی که شب گذشته از او دریافت کرد، جایگاهش به عنوان تیمی که بیشترین گل را از این ستاره آرژانتینی خورده تثبیت شد. دروازه سویا تا کنون ۳۶ بار در ۳۵ بازی توسط مسی باز شده است.

دومین قربانی محبوب مسی، اتلتیکو مادرید است که ۲۸ گل در ۳۳ بازی از اعجوبه آرژانتینی بارسا دریافت کرده است و والنسیا با ۲۷ گل خورده در ۳۱ بازی نفر سومین قربانی محبوب اوست. رئال مادرید در این رده‌بندی با قبول ۲۶ گل در ۳۷ بازی چهارمین قربانی محبوب مسی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس