کد خبر 93905
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴

در اکثر کشورهای جهان شهرها و مکان های آلوده وجود دارد که به نوعی دارای آب و هوای بسیار آلوده است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با آلوده ترین نقاط جهان آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، آلودگی آب وهوا یکی از بزرگترین معضلات موجود در جهان است که سالانه هزینه های زیادی را به دولتها و ملت ها تحمیل می کند. در اکثر کشورهای جهان شهرها و مکان های آلوده وجود دارد که به نوعی دارای آب و هوای بسیار آلوده است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با آلوده ترین نقاط جهان آشنا کنیم.

دزرهینسکی در روسیه

این شهر در زمان شوروی سابق و در طول جنگ سرد مرکز تولید سلاح های شیمیایی اتحاد شوروی بود. میانگین امید به زندگی در این شهر به خاطر زباله های ذخیره شده در شهر 45 سال است. این مقدار 15 تا 20 سال کمتر از مردم سایر بخش های روسیه و نصف کشورهای غربی است.

کابوه در زامبیا

دومین شهر بزرگ این کشور قرار گرفته در جنوب آفریقا تا سال 1987 داراری یکی از بزرگترین کارخانه های ذوب آلومنیوم در دنیا بود. به همین دلیل هوا دارای ذزات معلق شامل فلزات سنگین بود که می توانست به آسیب های مغزی و عصبی در میان کودکان و جنین ها منجر شود. تحقیقات انجام شده بر روی نمونه های خون گرفته شده در این شهر نشان می دهد که در هر یکدهم لیتر از خون گرفته شده بین 50 تا 100 میلی گرم ذرات سنگین و آلوده وجود دارد که به کاهش آی کیو منجر می شود.

لا اورویا در پرو

این شهر یکی از کم جمعیت ترین شهر ها در این لیست با جمعیتی در حدود 35 هزار نفر است اما به دلیل وجود معادن مس و روی موجود در این شهر که توسط شرکت های آمریکایی اداره می شود تبدیل به یکی از آلوده ترین شهر های جهان شده است.

لین فن در چین

این شهر در مرکز استان شانکسی چین که قلب تولید ذغال سنگ این کشور است قرار دارد. جمعیت 3 میلیونی این شهر در گرد و خاک زندگی کرده و از آب مسمومی که به وسیله سوختهای فسیلی آلوده شده است مصرف می کنند.در عین حال آلودگی شدید باعث شده است که دید نیز در این شهر کاهش پیدا کند.

نوریلسک در روسیه

این شهر که در نقطه ای بالای مدار قطب شمال قرار گرفته است مرکزی برای بزرگترین تاسیسات ذوب آهن جهان است و همچنین دارای مه بسیار غلیظی در اکثر مواقع سال است. آلودگی در این شهر به قدری زیاد است که در شعاع 30 کیلومتری این شهر هیچ گیاهی وجود نداشته و ذرات معلق در هوا تا شعاع 60 کیلومتری این شهر یافت می شود.

سوکیندا در هند

این شهر دارای یکی از بزرگترین معادن "کرومیت " جهان است و زباله ها و پسماندهای حاوی کرومیت به رودخانه برهمانی می ریزد که منبع تامین آب 2.5 میلیون نفر از ساکنین این منطقه است. این ماده شدیدا سمی بوده و برای سلامتی انسان شدیدا مضر است.

تیانینگ در چین

این شهر مرکز تولید سرب در کشور چین است و با جمعیتی در حدود 160 هزار نفر و بر اساس آمار دولت چین یکی از 8 منطقه آلوده در این کشور است. میزان غلظت آلودگی هوا در این شهر 8.5 تا 10 برابر بیش از استانداردهای ملی کشور چین است و غبار سربی موجود در هوا نیز 24 برابر استاندارهای موجود است.

واپی در هندوستان

این شهر در انتهای کمربند صنعتی هندوستان در استان گجرات این کشور به مرکزی برای زباله های بیش از هزار تولید کننده، تبدیل شده است. صنایع شیمیایی عمده این زباله ها را تشکیل داده و چون برای اکثراین زباله ها راهی برای بازیافت یا نابودی وجود ندارد در این منطقه انبار می شوند.

سومقایت در آذربایجان

ای منطقه نیز یکی از بازماندگان دوران شوروی سابق است که صنایع عظیم شیمیایی ، نفتی و فلزی موجود در آن به جمعیت 275 هزار نفری آن آسیب شدیدی وارد کرده است. مردم ایم منطقه از نرخ ابتلا به سرطانی در حدود 22 تا 51 درصد بیشتر نسبت به سایر هموطنان خود رنج برده و کودکان نیز دارای مشکلات بسیاری در زمینه ژنتیک و استخوان هستند.

چرنوبیل در اوکراین

فاجعه نیروگاه اتمی چرنوبیل همچنان این منطقه را تحت تاثیر خود داشته و باعث شده است که جمعیت 5.5 میلیون نفری ساکن در نزدیکی این شهر دارای نرخ ابتلاء به سرطان بالایی باشند. این مسئله همچنین بر روی اقتصاد این منطقه نیز تاثیر بدی بر جای نهاده و همچنین کشاورزی غنی این منطقه را به سوی نابودی کشانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام بعنوان كسي كه 6سال در عسلويه كار كرده ام پيشنهاد ميكنم اسم اين شهر را به اين ليست اضافه نماييد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس