تشکیل پرونده قضایی در رابطه با گوشت/بازداشت ۴مرتبط دولتی

دادستان تهران از تشکیل اولین پرونده مرتبط با مسایل گوشت در شعب ویژه خبر داد و گفت: در این رابطه چهار نفر از مرتبطین در دستگاه‌های دولتی بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه چهارمین کمیته مقابله با گرانفروشی در جمع خبرنگاران از تشکیل اولین پرونده مرتبط با مسایل گوشت در شعب ویژه خبر داد و گفت: در این رابطه چهار نفر از مرتبطین در دستگاه‌های دولتی بازداشت شدند.

وی افزود: از آنجاییکه قیمت گوشت دو نرخی شده است و مشکلاتی در قیمت دارد و می‌تواند در بیرون گرانتر به فروش برسد، ممکن است عده‌ای از کارمندان دستگاه‌ها وسوسه شوند لذا از دستگاه‌های نظارتی و دولت انتظار داریم در این زمینه ورود بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اعلام جرم دادستان تهران علیه ۲ نماینده مجلس

دادستان تهران خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای در دستگاه‌های دولتی برای منافع شخصی ورود به این اقدامات کنند حتماً جرم است.

جعفری دولت آبادی اطلاع رسانی بیشتر در رابطه با این پرونده را منوط به تکمیل تحقیقات دانست.

وی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی در بخشی که رانت وجود دارد و همچنین در رابطه با دو قیمتی گوشت در بازار آزاد، مدیریت بیشتری انجام دهد.

دادستان تهران در رابطه با سرنوشت گوشت‌های احتکار شده، خاطرنشان کرد: ظرف دو هفته گذشته حدود ۲۰۰ تن گوشت از فرشگاه‌ها و مراکز کشف شده است و اعلام گردیده که گوشت کشف شده مسترد نمی‌شود بلکه فروخته خواهد شد چراکه کالای فاسد شدنی است و برای توزیع وارد گردیده است و اگر میزان آن انبوه باشد حتماً پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

جعفری دولت آبادی در رابطه با زندانیانی که تاکنون در زندان های تهران مشمول عفو شده‌اند نیز گفت: تا امروز صبح ۲۵۰۰ نفر در تهران آزاد و ۱۰۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند و در این زمینه جلسه ویژه‌ای با سرپرستان دادسراها و دوایر نظارت بر زندان و دادستان‌ها شهرستان‌ها برگزار کرده و تعیین تکلیف وضعیت زندانیان مهلت یک هفته‌ای در نظر گرفته‌ایم.

وی در بخشی از اظهارات با اشاره به اینکه مشکلات توزیع همچنان وجود دارد و رفع نشده است، تصریح کرد: اقدامات خوبی انجام شده است ولی چند مشکل اساسی در بخش توزیع وجود دارد لذا تاکید شد که اصناف نیز در بحث توزیع وارد کار شوند.

دادستان تهران در رابطه با سوء استفاده از چند قیمتی بودن گوشت نیز خاطرنشان کرد: پیشنهاد شد که قیمت‌های گوشت آزاد و دولتی به هم نزدیک شود تا کسانی که به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند با چندین قیمت مواجه نشوند.

جعفری دولت آبادی افزود: دستگاه های دولتی باید مسئولیت خود را در بخش توزیع بپذیرند و بارها تاکید شده که دادستانی تنها برای کمک به دولت به میدان آمده است بنابراین مسئولیت دستگاه ها واقعاً جدی است و انتظار می رود در این بخش ورود جدی تری داشته باشند و حلقه بین تامین و توزیع کالا را نظم دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    5 0
    دولت بلد نیست طوری توزیع کنه که نیازمند ورود قوه قضائیه نشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      4 0
      مرگها و نفرینها بر دولتهای غربگدا...
  • محمد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    5 0
    نکته ظاهرا با لابی دولت و مجلس قبل شروع ریاست قریب الوقوع رییسی بر قوه قضاییه ، تعدادی قضات سفارشی و دل رحم برای محاکمه افرادی چون حسین فریدون تعیین شدند تا احکام شدید صادرنشود. مشرق پیگیری کن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    چند نفر فاسد رو اعدام کنید اینها ترس ندارند
  • رحمانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    عامل مهم و اصلی عدم قاونون قضایی و بازدارنده است و مهمتر از ان عدم نظارت است مثلا دزدی دزدی است چه کم چه انبوه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس