کد خبر 93819
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴

30 هزار عزادار شیعه از اهالی شهر قطیف روز گذشته در دسته‌ای واحد مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول(ص) را برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس به نقل از پایگاه خبری التوافق، 30 هزار عزادار شیعه از اهالی شهر قطیف روز گذشته در دسته‌ای واحد مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول(ص) را با شعار «رسول(ص) ما را یکپارچه می‌کند» برگزار کردند.

بنابر این گزارش مردم این شهر مراسم راهپیمایی خود را از میدان القلعه آغاز کرده و خیابان ملک عبدالعزیز را طی کردند و در طول مسیر عزاداری خود شعارها و اشعاری را در محبت و ولایت اهل بیت(ع) و همراهی‌شان با مصیبت رحلت حضرت رسول(ص) سر دادند. از مهمترین شعارهای عزاداران شعار «هیهات من الذلة» و «لن ننسی حسینا» (حسین(ع) را هرگز فراموش نمی‌کنیم) بود و در ضمن حرکت خود خواستار قصاص قاتلان 6 شهید منطقه قطیف در پی انتفاضه اخیر عربستان شدند.



بنابر این گزارش همه ساله مردم شهر شیعه‌نشین قطیف در یک دسته واحد با اهداف اعلام این نکته که پیامبر(ص) به هیچ گروه و طائفه و مذهبی تعلق ندارد برای رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و قرار گرفتن در سایه اهل بیت(ع) راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کنند.
در  همین حال در مناطق شرقی عربستان محله‌های تجاری بسته شد و در بسیاری از مساجد و حسینیه‌های مراسم عزاداری برگزار شد و جوانان اقدام به توزیع آب و نوشیدنی‌های گرم کردند.



این در حالی است که در العوامیه از مهمترین شهرهای منطقه شرقی دسته عزای 4 هزار نفری به رهبری «شیخ نمر النمر» با شعار «وفا به خون شهدا» به خیابان‌های این منطقه آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم سلامت ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    احسنت افرین به برادرانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس