کد خبر 937837
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
روحانی

رئیس جمهور گفت: قدرت ما تهدیدی برای دیگران نیست اما روشن است توانمندی‌ قدرت ما در برابر آنهایی که چشم طمع به سرزمین ما دارند بازدارنده است و باید بازدارنده باشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در مراسم الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در بندرعباس برگزار شد، گفت: محضر همه افسران، درجه‌داران، پرسنل، مهندسین و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین محضر فرماندهی کل قوا و همه نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. به خاطر پیشرفت‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در قدرت دفاعی کشور.

وی ادامه داد: بی‌تردید قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر از منافع ما حراست و حفاظت کند نیروی دریایی است.

در این زمینه:

فیلم / لحظه الحاق"زیردریایی فاتح"به ارتش با فرمان روحانی

فیلم / حضور روحانی در رونمایی از پیشرفته‌ترین زیردریایی ایران

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: نیروی دریایی نه تنها از سواحل ما در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر و دهانه اقیانوس هند دفاع می‌کند بلکه در آب‌های بین‌المللی با حضور و اقتدارش از منافع جمهوری اسلامی ایران و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران حضور و اقتدارش تأثیرگذار است.

رئیس جمهور در مورد جایگاه نیروی دریایی در اقتدار کشور گفت: جایگاه نیروی دریایی ویژه است. من حدود ۴۰ سال پیش در اوایل سال ۵۸ در همین مرکز با نیروی دریایی و توانمندی‌هایشان آشنا شدم و در طول این ۴۰ سال چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن رشادت‌ها و فداکاری‌ها و به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی را برای ملت جای قدردانی و افتخار است.

روحانی ادامه داد: شاید هم فشارهای دشمن، جنگ تحمیلی، تحریم‌های دشمن محرک بیشتری برای آن بود که بتوانیم در صنعت دفاعی و به ویژه در صنعت زیرسطحی و سطحی دریایی به خود متکی شویم. اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار ما قرار می‌گرفت شاید با این شتاب و با این انگیزه دنبال ساخت صنعت بومی دفاعی نبودیم. امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمین، هوا و دریا کاملاً به خود متکی است. هیچگاه قدرت ایران در این حد در دهه‌های اخیر نبوده است. بلکه شاید در بندهای اخیر یک همچنین توانمندی نداشته‌ایم. مخصوصاً که امروز در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای دلاور بسیج هم حضور دارند و این توانمندی ما را چند برابر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی ما برای حراست از منافع خودمان است و هیچ‌گاه قصد تجاوز به سرزمین و کشوری را نداشته‌ایم. همه این ۴۰ سال شاهد و گواه بسیار روشنی است که همواره به خوبی از خودمان در برابر متجاوزان دفاع و ایستادگی کرده‌ایم و چشم طمع به دیگران نداشته‌ایم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قدرت امروز ایران می‌تواند قدرت منطقه باشد. امروز ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آب‌ها و سرزمین منطقه و در فضا در منطقه هستند و نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیرمنطقه‌ای در اینجا ندارند.

وی تصریح کرد: بندرعباس و همه بنادر جنوب ایران تنگه هرمز و همه آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ما از کشتیرانی آزاد و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان آن است که قدرت ما تهدیدی برای دیگران نیست اما روشن است توانمندی قدرت ما در برابر آنهایی که چشم طمع به سرزمین ما دارند بازدارنده است و باید بازدارنده باشد.

روحانی تأکید کرد: صنعت دریایی در واقع صنعت بعضی از پیامبران و انبیا بزرگ هم هست. خداوند به نوح پیامبر فرمان می‌دهد تا کشتی بزرگی را بسازد که وسیله دفاع از مؤمنین و مردان راستین باشد و همچنین در شرایط خطرناک در مقابل متجاوزین بتواند از مؤمنین دفاع کند. من باید از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح و همه پرسنل و کارکنان، مهندسین و فعالان در این زمینه قدردانی و تشکر کنم. از اینکه امروز ما هم سازنده ناوچه‌های مختلف در کلاس‌های مختلف هستیم و هم سازنده زیردریایی در سطح‌های مختلف هستیم به معنای توانمندی دریایی جمهوری اسلامی ایران است. ملت بزرگ ما در این آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی از نیروهای مسلحش قدردان است و نیروهای مسلح هم با همه وجودشان و توان‌شان به مردم قول می‌دهند که از سرزمین‌شان، آب‌ها و آسمان‌شان به خوبی دفاع کنند و در برابر متجاوزین بایستند. همانگونه که در این ۴۰ سال اینچنین بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    1 1
    بی خاصیترین دولت
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    خدارو شکر ازجهت نظامی توانمند هستیم .چشم دشمنان کور .
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 1
    ایران در تولید تجهیزات دفاعی مزیت ندارد و باید منطق قوی خود را در قالب صلح طلبی ارائه کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس