کتاب پدر پسر روح الله - کراپ‌شده

در این داستان مادری برای فرزندش از انقلاب می‌گوید که در دل انقلاب بوده و دوران دانشجویی و ازدواجش در آن روزگار گذشته و خودش پایان‌نامه‌ای با موضوع امام خمینی نوشته است.

به گزارش مشرق، می‌گویند از دلایل اینکه آنگونه که باید از انقلاب ننوشته و نمی‌نویسند این است که همگان بودند و دیدند و کسی نیست که نداند و بخواهیم برایش روایت کنیم. این حرف هرچقدر هم درست، برای زمانه دیگری است. برای جوانان جویای حقیقت روزگار ما هم که شده باید از انقلاب گفت؛ از چیزهایی که شاید فکر کنیم بدیهی است و در آن شبهه می‌کنند تا مسائلی عمیق‌تر تا حرف‌هایی که در پایین‌ترین سطوح جامعه ردوبدل می‌شده است.

بیشتر بخوانیم:

سنگری: کتاب «نخل و نارنج» نیمه پنهان یامین‌پور است

متنی شگفت‌آور با نامی غیرمنتظره

ماجرای ضمانت یک درخت در بهشت

ابراهیم حسن‌بیگی در داستانی که همان سال‌های ابتدایی انقلاب نوشته است از انقلاب گفته. آن هم از زبان مادری که دلبسته وطن، انقلاب و فرزندش است.

حسن‌بیگی در داستان «پدر، پسر، روح‌الله» از انقلاب برای جوانان امروز و فردا گفته است. در این داستان مادری برای فرزندش از انقلاب می‌گوید که در دل انقلاب بوده و دوران دانشجویی و ازدواجش در آن روزگار گذشته و خودش پایان‌نامه‌ای با موضوع امام خمینی نوشته است.

او لابه‌لای نامه‌های همدلانه با نثری شیرین و صمیمی از زندگی‌اش، از شوهرش، از انقلاب و از امام خمینی گفته است آن هم خطاب به فرزندش که نه فقط هزاران کیلومتر با او فاصله دارد که از نسل دیگری هم هست. مادر برای فرزندش می‌گوید که انقلاب چه بود، چه شد که انقلاب کردیم و چرا انقلاب کردیم. مادری که همسرش مخالفت شدیدی با روحیه انقلابی و فعالیت‌های او داشته است و این بزرگترین چالش آن روزهایش بوده.

پدر، پسر، روح‌الله داستانی است که خواندن آن برای جوانان امروز پرفایده است و پاسخ بسیاری از پرسش‌هایشان را از آن خواهند گرفت. فرزندانی که باید پای حرف‌های مادر بنشینند و از انقلابی بشنود که برایش خون‌هایی پاکی ریخته شده. در این بین از فراز و فرود زندگی مادر هم بشنوند.

انتشارات کتاب جمکران این داستان بلند را در ۱۰۴ صفحه به قیمت ۵,۰۰۰ تومان روانه بازار ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس