قالیباف: مسیری در دهه ۷۰ آغاز شد که با مبانی دهه اول انقلاب سازگاری نداشت

عضو مجمع تشخیص نظام با اشاره به الهی و مردمی بودن انقلاب اسلامی تأکید کرد: به دلیل فاصله گرفتن از باورها و مبانی انقلاب، در دهه هفتاد مسیری آغاز شد که آن مسیر با مبانی دهه اول انقلاب سازگاری نداشت و مشکلات کشور از آنجا آغاز شد.

به گزارش مشرق، قسمت هشتاد و ششم از برنامه بدون توقف امشب ۲۰ بهمن ماه از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت، محمد باقر قالیباف، که به عنوان میهمان در این برنامه حضور داشت در پاسخ به این سوال که «نظر شما در خصوص این مطلب که برخی عقیده دارند، مشکلات معیشتی امروز مردم حاصل مقابله و ایستادگی ما در برابر آمریکاست، چیست» گفت: من با این نظر موافق نیستم که اگر مردم امروز سختی می‌کشند و ما امروز مشکل داریم علتش این است که در برابر ظلم یک ظالم ایستادیم، آیا آنهایی که در مقابل ظلم نایستادند و سرسپردگی کردند آیا امروز شرایط خوبی دارند. مثل شرایط برخی از کشورهای منطقه که هم قرارداد کمپ دیوید را امضا کردند و هم با اسرائیل پیمان صلح بستند، آیا آنها آرامش و آسایش و رفاه دارند.

بیشتر بخوانید

قالیباف: چرا ناکارآمدی را پای استقلال می‌گذاریم؟

مبارزه با آمریکا با سه کلمه انجام می شود کار، کار، کار

وی همچنین تصریح کرد: حتماً استقلال داشتن، عزتمندانه زندگی کردن و شرافتمندانه زندگی کردن هزینه دارد، مگر می‌شود در دنیای چپاولگری و ظلم قدرتمندان امروز برای استقلال هزینه نداد، اما اگر بگوئیم هزینه‌اش این است که مرغ به دست مردم نمی‌رسد، نه من این را قبول ندارم.

قالیباف در ادامه با اشاره به رفتار برخی از مسئولان در شرایط حال حاضر کشور گفت: این تعبیر امام (ره) بوده که «هر کس که مسئولیت دارد اگر کار نکند ضد انقلاب است»، انقلاب ما انقلاب مستضعفین بوده، قطعاً مردم این را نمی‌پذیرند که مسئولان‌شان ولو از راه حلال و با دادن خمس و زکات چند صد میلیون سرمایه داشته باشند. حتماً این افراد نمی‌توانند در جمهوری اسلامی مسئول باشند، اینها هم مشکل انقلاب نیست مشکل افراد است چرا این مشکلات را به حساب انقلاب می‌گذارید.

شهردار سابق تهران با تأکید بر اینکه ما با گذشت زمان در دهه چهارم و امروز در دهه پنجم نسبت به رویکردهای اول انقلاب تفاوت پیدا کرده‌ایم، یادآور شد: از قضا معتقدم همه مشکلات ما از جایی شروع شده که مردم و مسئولان مخصوصاً مسئولان ما نسبت به اندیشه‌های انقلاب فاصله پیدا کردیم، نباید این مشکلات را به گردن انقلاب بیندازیم. انقلاب ما قطعاً انقلابی الهی است، ما متکی بر فرهنگ قرآنی حرکت می‌کنیم اما این فرهنگ قرآنی و روحیه انقلاب ما که انقلابی قرآنی و مردمی است یک مبانی داشته و یکی ازموضوعات انقلاب ما باورمندی بوده است.

وی تصریح کرد: ما بر اساس مبانی علمی در جنگ پیروز نشدیم بلکه بر اساس فرهنگ قرآنی که می‌گوید تو هر چه ظرفیت داری بگذار و تلاش کن و تردید نداشته باش در جنگ پیروز شدیم. این فرهنگ در سیاست هم بوده در اقتصاد هم بوده، در دهه اول پیروزی انقلاب این‌ها بوده اما بعدها آن را کنار گذاشتیم، به دلیل فاصله گرفتن از باورها در دهه هفتاد مسیری را آغاز کردیم که آن مسیر با مبانی دهه اول انقلاب سازگاری نداشت و مشکلات از آنجا آغاز شد.

قالیباف با اشاره به اینکه من بعد از جنگ علاقه‌مند بودم در حوزه سازندگی کار کنم که بر این اساس قرارگاه سازندگی شکل گرفت، اظهار کرد: دوره ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود با ایشان از قبل دیدار و ارتباط داشتم، آن زمان دیدم فضای سازندگی به فضایی از جنس کارگری، کارفرمایی تبدیل شده و شیوه کار به شکل پیمانکاری خشک گذشته می‌رود، در خصوص همین سد کرخه‌ای که ساخته شد در همین حوزه این بحث را داشتیم یعنی به سبک سرمایه‌داری یک کارگاه اداره می‌شد.

وی همچنین تشریح کرد: من به ایشان پیشنهاد دادم همین پروژه سد کرخه را به جای اینکه بیائیم به شیوه پیمانکاری اداره کنیم، بر اساس همان فرهنگ انقلابی که در جنگ داشتیم به این شیوه کار کنیم که طراحی را به دانشگاه‌ها بسپاریم. امروز می‌گوئیم رابطه بین صنعت، علم و حوزه مدیریت اجرایی از بین رفته، چرا این رابطه از هم جداست ببینید آنجاهایی که اینها از هم جدا نیستند ما رشد کرده‌ایم در حوزه پتروشیمی، هسته‌ای و غیره.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که «ملت ما به دنبال عزت بودند و هستند و از منت‌کشی هم بدشان می‌آمده و می‌آید اما سوال این است، ما چرا با اعمالی مانند شعارنویسی روی موشک بهانه دست آنها می‌دهیم»، گفت: اینکه دشمن‌تراشی کنیم این حتماً کار خوبی نیست ولی به تعبیر شهید مدرس به آمریکای همایونی بگوئید دمش کجا نیست که ما پای‌مان را بگذاریم آنجا، شما ببینید برای اینکه انقلاب ما به پیروزی نرسد کاری بود که آمریکا نکند، از بحث تجزیه‌طلبی گرفته تا کودتای نوژه و ترور رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و نماینده مجلس، برای براندازی تا اینجا آمدند که ۱۷ هزار نفر از مردم ما را در کف خیابان شهید کردند. این همه تحریم را انجام دادند، عملیات نظامی کردند، فضای مجازی را ببینید چه کرده‌اند جز اینکه به دنبال فروپاشی و براندازی انقلاب هستند، آنها هیچ وقت دست از سر ما برنداشته‌اند.

وی ادامه داد: اما من هم عقیده دارم ما نباید در روش مبارزه بدسلیقه‌گی کنیم و به اصطلاح گاف بدهیم. ولی ببینید در حوزه برجام چه اتفاقی افتاد، امام (ره) فرمودند «ما شاه را بیرون می‌کنیم و بر آنها فائق می‌شویم ولی من نگران این هستم که تفکر غرب و غربزدگی را نتوانیم بیرون کنیم» این فرهنگ غربزدگی از دهه هفتاد در کشور آغاز شد همین طور آرام آرام آمد جلو. برخی مقاله دادند و صحبت کردند که ریشه همه مشکلات این است که با آمریکا مبارزه می‌کنیم، او چه دشمنی با ما دارد؟ این مسئله آن‌قدر تئوریزه شد که به بدنه عمومی جامعه ما هم رسید و در پایان دهه هشتاد عموم جامعه ما احساس‌شان این بود که بیشتر این نارسایی‌هایی که شما به آن اشاره کردید علتش این است که ما در مقابل آمریکا ایستادیم اگر ما در مقابل آمریکا نمی‌ایستادیم و اگر امروز مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: به نظر من از اینجا بود که مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند که این مذاکره را انجام دهند، از اول هم به نظرم این باور شخصی حضرت آقا نبود اما چون به باور و موضوعی در افکار عمومی تبدیل شده بود، ایشان قبود کردند، حضرت آقا از اول هم گفتند آمریکا قابل اطمینان نیست، در برجام رفتیم چه اتفاقی افتاد، نه مشکلات اقتصادی ما حل شد، نه مشکلات سیاسی ما حل شد، نه دشمنی‌شان رفع شد، حالا چه روی موشک شعار بنویسیم چه ننویسیم، این دشمنی وجود دارد، اما عقیده من این است که ما باید روحیه پیش‌دستانه داشته باشیم، روحیه جلوگیری و بازدارندگی داشته باشیم، ما این روحیه را در حوزه دفاعی داریم پس چرا در حوزه اقتصادی نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    موافقم
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      اصلاح طلبان نیروی سایبری دارند فرقه مریم رجوی هم سایبری داره .این دو گروه اکثر نظرها و تعداد مثبت و منفی ها را در سایت ها خبری و تلگرام مدیریت می کنند
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      61 83
      چقدر یک آدم باید ساده لوح باشه که فکر کنه اونا به خاطر یک شعار از برجام خارج شدن ... دولت یک قمار از پیش باخته کرده و حالا داره به هر خس و خاشاکی چنگ میزنه که بگه من نبودم ... اگر تعهدات متناظر انجام می‌شد هزار برابر این شعارها هم نوشته می‌شد آنها جرات خارج شدن از توافق را نداشتند.
    • محمد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      4 17
      ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ فقط این دو گروه دارن یعنی خودتم جزء یکی از اینا هستی احتمالا دومی که چنین نظری داری اینا نظرات مردمه حالا خودتونوبزنید به کوچه علی چپ
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      9 4
      اگه احمدی نژاد رییس جمهور میشد مملکت به این بحران دچار نمیشد
  • محمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    به نظر من سپاه اشتباه نکرد تا الان هم ثابت شده هرچه گفته و پیشبینی کرده همان طور شده و تجربه ثابت کرده سپاه دقیقتر حرف زده و عمل کرده
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
      سپاه نبود الان بنزین هم نبود شما اشتباه کردید
    • محمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
      شما اشتباه میکنی نه سپاه نتیجه اعتماد به دشمن هر گز به نفع کشور تمام نمی شود
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
      علت نظر شما عدم شناخت از غرب بخصوص آمریکاست
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
      اگر سپاه نبود کشور هم نبود
    • ناشناس IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
      الان شما از واحد 8200 اسرائیل که برای رد گم کنی نوشته محمد نظر ندادی ؟!
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    5 23
    حاجی در برجام داستان حمله قریب الوقوع وحوش آمریکایی و صهیونیستی مطرح بود و بس چرا که از بمب هسته ایی خبری نبود دنیا را تهدید به نابودی میکردیم
    • حمید ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      خطاب به 20:51، خبر حمله قریب الوقوع آمریکا و اسرائیل یک عملیات فریب بود که متاسفانه عده ای ساده لوحانه آن را باور می کردند ، در اوج دوران جنگ طلبی بوش پسر، امریکا و اسرائیل نتوانستند به ایران حمله کنند، بعد در دوره اوباما که آمریکا درگیر مشکلات ناشی از جنگ در عراق و افغانستان بود،این کار را بکنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! کمی تفکر کنید، بعد اظهارنظر، خود آمنریکایی ها هم چنین ادعایی ندارند که می توانستند به ایران حمله کنند، در ضمن ایران هیچ گاه دنیا را تهدیدی به نابودی نکرد، بلکه همواره از حق خود که برخورداری از انرزی صلح امیز هسته ای بود دفاع می کرد و هیچ سند و مدرک معتبری نیز ، این مساله را اثبات نمی کرد که ایران در حال تلاش برای ساخت سلاح هسته ای است.
  • + IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    غربزدگی و وادادگی وزیر خارجه و ریئس جمهوری و حلقه مشاورین باعث امضای برجام شد که پس از 5 سال سرکار گذاشتن مردم هیچ فایده ای برای مردم نداشت!!!!
    • CA ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 2
      هدف دشمن ایجاد اختلافه که با خوندن کامنت ها مشخصه موفق شده !
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    برجام بسیار عالی بود ما در صنعت اثرش رو دیدیم بسیاری از شرکتهایی که ما در ارتباط بودیم باهاش در حال ورشکستگی بود که بعد از برجام دوباره جون گرفتند مخصکصا خودرو سازی ها و قطعه سازی ها
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      24 47
      و البته یک صنعت بیمار و وابسته باید اینطور باشد که استقلال کشور را به امید دریافت یک قطعه بفروشد. والا صنایع قدیمی و ریشه دار که مثل تولی پرس و ارج و آزمایش یکی بعد از دیگری به برکت برچام ورشکست شدند.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      40 62
      چرا جفنگ میگی . خودروسازی کم مونده تولیدش به صفر برسه ، آخه مرده شور اون برجامتو ببرن
    • RO ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      24 50
      راست میگی جون خودت بعد از دکتر احمدی نزاد روحانی تمام شرکتها رو به ورشکستی داد ودر همه رو تخته کرد بافروختن مفت مفت به هم فکریاش وبستگان نزدیک ودورش
    • سورنا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 0
      قول شرف میدم در خوشبینانه ترین حالت تو ایران زندگی نمیکنی.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    22 71
    دو فراز از سخنان «سیدروح‌الله خمینی» بنیانگذار جمهوری‌اسلامی طی سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ خطاب به «محمدرضا شاه» شما خیال می‌کنید آن دزدی که شب‌ها از دیوار، با آن‌همه مخاطرات بالا می‌رود و یا زنی که عفت خود را می‌فروشد، تقصیر دارد؟ وضع معیشت مردم بد است که شب و روز این همه جنایات و مفاسد در روزنامه‌ها می‌خوانید. اگر راست می‌گویید برای بیکاران کار پیدا کنید! (صحیفه نور، جلد ۱، صفحه ۶۵)
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
      0 0
      در یک نظام سوسیالیستی مانند دهه شصت بیکار وجود نخواهد داشت.
  • محمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    به نظر من اگه سپاه نبود الان ملت بلید کفش امریکایی ها رو واکس میزدند. اگه سپاه نبود اصلا کسی روحانی و دارو دستشو پای میز مذاکره راه نمیداد که بخوان معامله ای انجام بدند و همه رو به باد بدن
    • م. ناظر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      3 3
      جناب ۲۱:۳۱ امثال منِ بیسواد دست غربزدگان را خوانده‌ایم و اجازه نمیدهیم با رواج خزنده زبان "اَنبِلیسی"، بلای بیغیرتی و قطع ارتباط با فرهنگ گذشته‌ که بر سر ترکیه و هند و‌.... با تغییر خط و زبان آوردند، بر سر ما نازل‌کنند. بنا بر این blade را بی‌ارزش و بیمعنی میدانیم و فارسی سخن میگوییم.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      4 0
      شماهاچی میگین؟این بابا باید روبدنوشته شده بلید!جفتتون حرفتون یکیه پس الکی ایرادنگیرین وبه هم گیرندین!زبان انگلیسی چیه؟ازکجاآوردی ؟تقصیرمشرقه که متون دارای غلط املایی روچاپ میکنه هرچندکه اکثرمتون متاسفانه غلط املایی داره!
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      5 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    برجامیان با قشون کشی خیابانی پی در پی تحت عنوان جشن های مردمی برای مذاکرات و برجام ، این پیام را را به رهبری دادند که اگر کوتاه نیایی فتنه ای میکنیم که فتنه 88 جلویش هیچ باشد. رهبری هم عین ماجرای حکمیت برای حضرت علی علیه السلام ناگزیر کوتاه آمد. اما حالا که گندش در آمده می گویند تقصیر رهبری بود! دقیقا همانطور که خوارج گفتند علی به خاطر پذیرش حکمیت کافر شد و باید توبه کند!
  • حاج مهدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    30 35
    سلام:ایکاش در انتخابات گذشته آقای رئیسی به نفع دکتر قالیباف انصراف می‌دادند تا هم اکنون شاهد اینهمه بی کفایتی و بی لیاقتی از سوی دولت روحانی و تیمش نبودیم؛ان شاء اللّه تعالی در دوره آینده ریاست جمهوری این اشتباه از سوی اصولگرایان صورت نگیرد و همه متحد و مصمّم حامی دکتر قالیباف باشند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      6 3
      انشالله جریان انقلاب حساب خود را از برخی اصولگرایان منافق و تشنه قدرت جدا خواهد کرد و همگی پشت دکتر قالیباف خواهند ایستاد
    • احمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      13 5
      همون بهتر که روحانی را آورد، که خودش پاسخگوی گند برجام باشه. اگر قالیباف یا رئیسی سر کار اومده بودن، کی می خواست دهن این اصلاحطلبها رو ببنده؟ همین الان هم با همه فضاحتها و روسیاهی ها طلبکارن.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    به امریکا و غرب نباید اعتماد میکردیم. آقای ظریف هم اشتباه کرداعتمادکرد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    تا 1400 با روحانی
    • RO ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      الهی بمیری که نبینی ۱۴۰۰ با دوحانی رو ملت رو به بدبختی رسوندید افساد طلبها دروغگو
    • RO ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      الهی بمیری که نبینی ۱۴۰۰ با دوحانی رو ملت رو به بدبختی رسوندید افساد طلبها دروغگو
  • محمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    هرجا که سپاه بوده آباد بوده
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    همیشه حضرات وا داده با خیال بافی و هیا هو به سمت مذاکره گام برمیدارند متاسفانه اکثرشان با اینکه میدانند مذاکره با امریکا عین مذاکره ارباب ورعیت در زمان طاغوت میباشد وارباب اجازه نفس کشیدن به رعیت را نمیدهد وچنانچه امتیازاتی قطره چکانی دهد انهم به نفع خود ارباب برای استعمار بیشتر رعیت میباشد اما بازهم برطبل مذاکره میکوبند وقتی که به بن بست میخورند میگویند با اجازه رهبری بوده است مقام معظم رهبری بارها وبارها تاکید داشتند که مذاکره با امریکا بنفع استقلال وامنیت وازادی ملت ایران نمیباشد اما حضرات واداده انچنان مذاکره با امریکا را به بهشت ربط میدهند که خود دولت مردان امریکایی هم از سرسپردگی و وادادگی این اشخاص شگفت زده میشوند
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      1 0
      خوارج در همه ی زمانها درتاریخ میباشند اما در لباس های متفاوت
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    هرگونه مذاکره با امریکا یعنی برگشتن صدها سال به عقب دقیقا امریکا ایران را به عصر حجر خواهد کشاند و در اخرهم اسم ایران زمانی شاید در کتب تاریخی روئیت شود
  • یا مهدی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    17 5
    دلیل این جور تیتر زدن چیه؟
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    سپاه اشتباه نکرد آنهایی که ذلت برجام را پذیرفته بودند بهانه برای توجیه ناموفق بودن عمل خودشان پیدا کردند. دشمن خیلی مکارتر از اینهاست که با یک شعار نوشتن تحریک شود در حالی که آن شعار را همیشه مردم در مراسمات وهرروز بعد از نمازجماعتشان با صدای بلند هم می گویند .خیلی ها دشمن را نشناخته اند وبهمان خاطر هم به او اعتماد می کنند ولی به حرف رهبرشان که می فرماید آمریکا واروپا قابل اعتماد نیست توجه نمی کنند وامضای جان کری را قبول دارند بعنوان تضمین .
    • رضا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      0 0
      دوست عزیز مگر حضرت اقا در این زمینه جمله معروف نرمش قهرمانانه را بیان نفرمودند
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      3 0
      رضا رهبری شروط9گانه تعیین کردندتانرمش قهرمانانه واقعا مفیدباشداماباکوتاهی وقصوردولت درانجام شروط9گانه این نرمش قهرمانانه نشدمتاسفانه! انصاف حکم میکندمطالب راتقطیع ومصادره به مطلوب نکنیم !
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    حوزه اقتصادی دست غربزدهاست واینا ازهمه بهترمیدونن امریکا دست ازدشمنی برنمیداره. اما متاسفانه ..............تااینا کاره ئین هرگز پبشرفتی دراقتصاد نخاهیم دید
  • حسین IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    12 68
    من با حرفای جناب قالیباف موافقم. دشمن هیچوقت خیر و خوشی مردم و کشور مارو نمیخواد.اینهمه جوونای مارو شهید کردن اونا در حرف مذاکره اونها جز دروغ،کلک،و نیرنگ چیزی نیست.هر وقت به حرفای اونها عمل کریدم جز بدبختی و ذلت چیزی ندیدیم
    • بنده خدا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      1 0
      فاز آنهائی که منفی دادند برای مردم ایران روشنه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    2 7
    ای بابا....
  • یحیی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    9 128
    به نظر من اینها همه بهانه است آمریکا از روزیکه دست کثیفش از چپاول ایران قطع شد.به هر بهانه قصد براندازی نظام را داشته و دارد که در این میان عده‌ای غربگرا وطن فروش با تحمیل برجام به ایران قصد دارند سناریوی های از پیش تعیین شده غرب را در ایران اجرایی کنند و آنقدر به مردم فشار اقتصادی بیاورند تا برجام موشکی و fatfو...را به ملت تحمیل کنند و بعد هم ایران را مثل لیبی و عراق و سوریه و افغانستان درگیر جنگهای داخلی وهرج مرج کنند.ولکن با هوشیاری رهبر انقلاب و ارتش وسپاه پاسداران و مردم این آرزو را به گور میبرند
    • بنده خدا IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      1 0
      چقدر برای رای منفی دادن دارند زحمت میکشند. به نظرتان این کار خیانت به ایران و وطن نیست .البته شاید بی وطن هستند و اصلا تعلق خاطری جز پول آن هم از نوع کثیفش ندارند
  • بیژو خان IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    هنوزم یه عده هستن که فکر میکنن این دولت میخواسته خوب کار کنه و نشده،بابا اینا دارن کارشونو درست انجام میدن،منتها برای کی خب معلومه، ببینید به نفع کیا کار کردن،"ایشالا به ۱۴۰۰ نکشید" افساد طلب ها
    • قاسم IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      8 78
      سلام دوستان بیاییم درجشن چهل سالگی انقلاب کینه هارادوربریزیم تقصیرهمه هست، چرا؟چون راهکارندادیم فقط حرف زدیم اگرهمبستگی داشته باشیم اگرتواین شرائط اسراف نکنیم اگرمسئولین مثل مردم عادی زندگی کنن اگرآسیبهای اجتماعی علاج شوند این کشورتحریم هم بشوداتفاقی نمیفته به مشترکات فکرکنیم نه به اختلافات
    • به قاسم IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      3 2
      هر چه دلشان بخواهد خیانت می کنند. هر چه دلشان بخواهد حزب اللهی ها و دلسوزان را متحجر و بی شناسنامه و کاسب تحریم می نامند. هر چه دلشان می خواهد به سپاه و نیروهای مخلص نظامی اهانت می کنند. بعد گندش که در می آید می گویند! وحدت ! کینه ها را دور بریزیم! معاذالله. بین ما و شما که ستون پنجم دشمنان اسلام هستید هیچ آشتی نبوده و نخواهد بود.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      3 6
      قاسم،رهبری باشروط 9گانه راهکاردادن ولی دولت عمل نکردپس اینقدراگر اگر نکن @
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    85 9
    برجام مگه با اجازه رهبری نبود!؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      6 9
      نخیر
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      7 4
      نفاق یعنی اینکه اکر برحام موفق بود مال اصلاحات و اگر ناموفق بود زیر نظر رهبری، سکه ای که هر دو طرفش بر باشد!!!
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      4 4
      بایدشروط9گانه رهبری رودولت پیاده میکرد!
    • احمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 2
      همانطور که حکمیت با اجازه امام علی بود.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    10 84
    من معتقدم اگر مسئولین ما دست از شمال شهر نشینی بردارند وفرزندانشان را کنترل کنند و به دامن ملت برگردان وعطر زندگی شهید رجایی در زندگیشان باشد ملت و ایران اسلامی محتاج هیچ ابرقدرتی نخواهد بود زیرسایه ی ولایت وپشتکاربسیجی ملت باوفاوایثارگر ایران همه مشکلات را حل می کنند .
    • CA ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      1 0
      اقاجان انگار همه سرشان را زیر لحا ف کردند اینها همه اش بازی سیاسیست که متاسفانه اکثر مردم زیاد از ان سر در نمیتواند ما یک سیاستمدار با تجربه میخواهیم که برود سرمیز مذاکره وحداکثر را برای ما دست وپا کند.اونها منابع مارا میخواهند و هزارویک اهرم برای این کار دارند ..شعار دادن هم فایده ندارد .تاحالا هم اینکار را کرده اند نه فقط با ما بلکه باهمه کشورها یی که منابع زیرمینی دارند.روشن شد؟
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    6 3
    اقای قالیباف شما هم مسئولیت داشتید
    • احمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 0
      بله مسئولیت قالیباف نیرو هوایی سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری تهران بود. که اثر قالیباف در هر کدوم از این وسئولیت ها کاملا واضح و مشخصه. اثر کارگزاران، اصلاحطلبان و اعتدالچی ها هم در حوزه مسئولیتشون کاملا واضح و مشخصه.
    • سعید ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      1 1
      خطاب به 6:11، آقای دکتر فالیباف ، هر مسئولیتی که داشته، عملکرد بسیار خوبی را از خود به یادگار گذاشته است. ظاهراً جنابعالی اطلاعی از مسئولیتهای ایشان نداشتید که چنین اظهارنظر عجیب و غیرمنطقی را مطرح فرمودید.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    5 5
    سپاه واقعا سنگ تمام گذاشته وثابت شده است.در عالم هرگز این همه ایثار و مردانگی وازخودگذشتگی نخواهی یافت والله بچه های سپاه باتمام وجود از همه چیزشون گذشتن و کسانی که این همه ایثار را نمیبینن واقعا از انسانیت فاصله دارن و حقیقت رو نمیتونن ببینن ودرک کنن .ولی خدا ناظره همه چیز است وگاهی ممکن بعضیا خطایی کنن وانسان جایزالخطاست ولی این همه دلاوری و مردانگی وعظمت وانسانیت رو نمیشه ندید گرفت خدا حفظشون کنه .خاک پاشون رو میبوسم .مشکل ما فقط وفقط فساد و فرو مایگی برخی افراد دست کج و حرام سفره است که خدا نگذره و اگر این مشکل حل شود که معظل بزرگی هم هست واقعا گلستان میشود و ناراحتی مردم رفع میشود
  • رضا IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    14 1
    یکی از مهندس ها میگفت اگه دولت فقط درآمد عسلویه رو بین مردم پخش کنه همه ثروتمند میشن. واقعاً راست گفته؟ اگه اینطوره پس چرا این همه فقیر و گدا گشنه توی ایران ما زیاد شده. یارو نون شب نداره بخوره با استخون گاو آبگوشت درست میکنه که یکم طعم گوشت بده
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 3
      به اون مهندس بگو کومونیسم شکست خورده به جای بخش کردن پول بیت المال با چاپ پول و بی ارزش کردن سالیانه پول با تولید نقدینگی و تورم باید کار و کار و کار رو بخش کنن در جامعه و فرهنگ پول باشی رو مثل تمام دنیا بزارن کنار..
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 2
      از خود آن مهندس بپرس. دروغ می گویند و هدفشان تحریک مردم است.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    7 15
    آقای قالیباف مردم رو خر فرض نکنید لطفا
    • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      6 0
      سلام به نظر من حق با شماست اما دقت كني ميبيني خودت الان تو گروه خرها هستي بيا بيرون بيشتر دقت كن همين امثال شما به مملكت خيانت ميكنيد با تفكر منهوس ما نمي توانيم و غربگرايي
    • احسان ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 0
      خطاب به 8:25، شکسته نفسی نفرمایید، خریت از خودتونه.
  • عبدالله ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    4 1
    مومنان (انقلابییون) چون بنیان مرصوص در اعتقاداتشان راسخند و ایستاده اند وبرایشان فرقی نمی کند که چه تعداد کفار ومنافق آنها را مورد هجمه و حمله (مجازی -حقیقی)قرار دهند چون به هدفشان با آگاهی کامل ایمان دارند وبه خدا اعتماد دارند پس چند کامنت وپیامک نباید دل کسی را که به هدفش اعتقاد دارد بلرزاند به نهج البلاغه امام علی (ع) مراجعه و روحیه بگیرید
  • علی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 1
    من با برخی موارد گفته شده از سوی دکتر قالیباف موافقم ولی برخی را نه ،سپاه موجب اقتدار کشور است ،برجام درسته تاثیر آنچانی روی سفره مردم نداشت ولی حداقل در ارتباطات خارجه وفشار اقتصادی کمی وضیعت بهتر شده بود ،ولی مهمترین دشمن ملت جناحهای سیاسی کشورن منجمله اصولگراهای تندرو واصلاح طلبهای تندروتر ،ایکاش دکتر قالیبافردر جمنا نبود وتا آخر حضور داشت ،
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 0
      بزرگترین مشکل کشور همین امثال شما هستند. بند باتزان سیاسی که خیال می کنند بین حق و باطل بودن کار درستی است! در باطل هستند و خود هم نمی دانند.
  • ترکمانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 3
    با تشکر از مطالب بسیار جالب جناب قالیباف در خصوص مسائل و مشکلات پیش آمده که بسیار هم آموزنده و عبرت آموز است . امیدوارم امثال جناب قالیباف مسئولیتهای اداره کشور را بعهده بگیرند تا به این نوکر صفتان قاجاری که با حمایت غرب و با کاغذ پاره ای بنام برجام بلای بر سر این کشور و باورهای مردم بوجود آوردند که روی مغول را سفید کردند .
  • پرستار ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    2 3
    با سلام و تشكر اين دنياي دون چقدر زود برخي را ميفريبد به جناح بازيها پايان دهيد حق طلب و انقلابي باشيد امام(ره) آن همه زحمت براي انقلاب كشيد نمي توانست در كاخ زندگي كند؟ پس چرا نكرد آهاي مسئولين وزرا نمايندگان ملت اگر به جاي رهبري بوديد چه كار ميكرديد فكر كنم كاخي بزرگتر از كاخ شاه ميساختيد. جناب آقاي قاليباف يك رزمنده و مجاهد خستگي ناپذير است يك شهيد زنده است كه با همه هجمه ها ي دنيا طلبان هنوز هم جانفشانه پاي انقلاب ايستاده است چشم دل ميخواهد كه ببيند نه چشم تن كه به حرام آلوده است
  • DE ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    10 3
    آقای قالیباف هنوز ما حمایتهای شدید و علنی شما از برجام در انتخابات 96 را فراموش نکرده ایم که از رسانه ملی برجام را رسما موفقیت بزرگ و کاری اجتناب ناپذیر نامیدید که هر دولت دیگری هم می آمد باید اجرا می کرد! حالا چه شد؟ اگر به راستی به اشتباه خود واقف شده اید بروید کنار و بگذارید همانها افراد بصیری که از روز اول این فضاحت را می دیدند دیده شوند.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    7 2
    نه مسئولان و نه امثال قالی باف از مردم خبر ندارند . به برکت بیت المال ایران خودشان و تمام فامیل های دور و نزدیک در رفاه کامل هستند .
    • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      2 1
      بوي خيانت و نفاق از حرف شما ميايد بوي تعفن و غربگرايي و نا اميد كردن مردم
    • RO ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      1 2
      شما افساد طلبها برای اینکه افکار ملت رو خراب کنید خودتون دزدی واختلاس هزارو یک دروغ میگوید بعد اشخاص دست پاک مانند رئیسی و قالیباف واحمدی نژاد رو دزد خطاب میکنید اگر اینها دزدی یا اختلاس کرده بودند شما براشون پرونده درست میکردید ولی دستان خالی است چون پرونده پاکی دارند نه مثل شما که دیگر برای ملت آشکار شده وهیچ خجالت هم نمیکیشید وگستاخ تر شدید
  • ایران وطن من IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    4 0
    زمانی مردم به مسولین اطمینان می کنند ک همچون مردم انقلابی و مستضعف زندگی کنند.نه اینکه حرفای دل مستضعفین را بزنند.وعمل نکنند.وخودشان در خانه های چندصدمتری نشسته و ماشین های لوکس سوارشوند.وبچه های آنها در کشورهای ضدایران.زندگی کنند.درودبراحمدی نژادمردمی.
  • سلامی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    0 0
    باسلام توجیه کردن
  • یک اصلاح طلب IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 0
    باسلام . من چیزی نفهمیدم
  • NL ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 0
    چون به باور و موضوعی در افکار عمومی تبدیل شده بود، ایشان قبود کردند
  • NL ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 2
    اما چون به باور و موضوعی در افکار عمومی تبدیل شده بود، ایشان قبود کردند،//// هر زمان باور افراد قمار باز و عرق خور و لا ابالی را به جای باور مردم مومن و حزب اللهی و مسلمان و انقلابی جایگزین کنید دچار خطا و اشتباه شده اید. ما اکثریت مطلق مسلمانان چه گناهی کردیم که باید چوب باور های احمقانه قشر لاابالی رو بخوریم؟؟
  • NL ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 5
    ما مشکلات را گردن انقلاب نمی اندازیم ما مشکلات را گردن دولت هم نمی اندازیم ما مشکلات را گردن نظامی می اندازیم که در آن می توان دولتی مثل روحانی را سر کار آورد.
  • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    0 0
    مهم این است که مشکلات خودشان برای اینده با انها حل شده که زندگی در دامن انها را برایشان تضمین کرده است
  • US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 0
    اقاي قاليباف احسنت
  • NL ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 0
    اگرسپاه نبود،مملکت هم نبود.... امام خمینی
  • سسس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    0 0
    فقط یکی بگه این منفی های کیلویی از کجا اومدن؟؟
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 0
    شعارهای پیشنهادی برای 22 بهمن امسال: سخن امام خمینی: وقتی سرمایه داران متصدی امور شدند در مقابل قدرتمندان فروتن و در مقابل مردم خود ستمگرند. لیبرالها باید جوابگوی وضع موجود باشند این بار فراری در کار نیست.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    2 0
    لشکر منفی ترسوی آمریکا، 22 بهمن امسال را بییند و دق کنند از حضور مردمی که منافقان وطنی با گرانی و بیکاری خواستند از ولایت فاصله بگیرد.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 0
    اصلاح طلبی مترادف شده با خیانت و همیشه هم اینطور بوده.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    0 0
    بعضی از این اراجیفهایی که نوشته اند دو تا لایک هم نداره
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 1
    ۱ - حضرت آدم علیه‌السلام ۲ - حضرت ادریس علیه‌السلام ۳ - حضرت نوح علیه‌السلام ۴ - حضرت هود علیه‌السلام ۵ - حضرت صالح علیه‌السلام ۶ - حضرت ابراهیم علیه‌السلام ۷ - حضرت اسماعیل علیه‌السلام ۸ - حضرت لوط علیه‌السلام ۹ - حضرت اسحاق علیه‌السلام ۱۰ - حضرت یعقوب علیه‌السلام ۱۱ - حضرت یوسف علیه‌السلام ۱۲ - حضرت شعیب علیه‌السلام ۱۳ - حضرت ایوب علیه‌السلام ۱۴ - حضرت موسی علیه‌السلام ۱۵ - حضرت هارون علیه‌السلام ۱۶ - حضرت داوود علیه‌السلام ۱۷ - حضرت سلیمان علیه‌السلام ۱۸ - حضرت الیاس علیه‌السلام ۱۹ - حضرت الیسع علیه‌السلام ۲۰ - حضرت یونس علیه‌السلام ۲۱ - حضرت ذوالکفل علیه‌السلام ۲۲ - حضرت زکریا علیه‌السلام ۲۳ - حضرت یحیی علیه‌السلام ۲۴ - حضرت عیسی علیه‌السلام ۲۵ - حضرت محمد علیه‌السلام
  • محمد RU ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    2 0
    یعنی واقعا هیچ وقت نمیخواهید با امریکا مذاکره کنید ...امیدوارم با گذشت زمان بهانه جدید نیاورید و روراست و ثابت قدم تا اخر بمانید ..مرگ بر فتنه گر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس