کد خبر 935503
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
پلیس فتا نمایه

رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری پدرخوانده ای که با انگیزه اختلافات خانوادگی برای دختر نوجوان در شبکه‌های اجتماعی ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم از رفتار خود پشیمان است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارداشت: مرجوعه قضائی، به این پلیس ارجاع داده شد که شهروندی مدعی شد فردی ناشناس از طریق فضای مجازی، اقدام به مزاحمت و فحاشی بر علیه وی کرده و ضمن تهدید به پخش تصاویر خصوصی اش مشکلاتی برای وی ایجاد کرده که در این خصوص خواهان پیگیری شد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه و پس از رؤیت مستندات موجود، مشخص شد فردی از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های پرمخاطب اقدام به مزاحمت برای این خانم کرده است.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات، متهم که پدرخوانده شاکیه بود، مورد شناسایی قرار گرفت و با حکم مقام قضائی در عملیاتی پلیسی دستگیر شد و تجهیزات رایانه‌ای و گوشی وی نیز مورد توقیف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

خواستگاری فریبکارانه برای اجرای نقشه شوم

فیلم / پلیس فتا خواستار فیلتر سایت دیوار شد

رئیس پلیس فتا استان گلستان بیان داشت: در ادامه این فرد مجرم با رؤیت ادله غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد و ضمن اقرار به اشتباهات، انگیزه خود را از ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکیه، اختلافات خانوادگی و خصومت قدیمی اعلام کرد و اظهار کرد از رفتار خود پشیمان شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متأسفانه بستر برخی از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانها، زمینه ساز ارتکاب جرم بوده و کاربران نیز در حفظ حریم خصوصی خود سهل انگاری کرده و براحتی اطلاعاتشان را در معرض خطر قرار می‌دهند که نهایتاً می‌تواند موجب هتک حیثیت آنان شود.

وی از شهروندان خواست جهت آشنایی با شیوه‌ها و شگردهای مجرمان سایبری و نیز افزایش سواد رسانه‌ای خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قریشی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    1 0
    در ایران بایستی برای هر خانواده یک مورد گرفتاری حادث شود تا بفهمند که باید دست از تلگرام و اینستاگرام بردارند و در فضای امن شبکه های داخلی وارد شوند . حقشان همین است . به شبکه های صهیونیستی جاسوس اعتماد میکنند ولی به شبکه های امن داخلی نه! امیدوارم برای هرکسیکه دارد سنگ تلگرام و امثالهم را به سینه میزند و برای شبکه های داخلی تبلیغات منفی کند حداقل یک مورد خانوادگی حتک حرمت رخ دهد تا برای هفت همسایه سمت راست وهفت همسایه سمت چپش عبرت شود .
    • S@m@n IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
      3 0
      هم هم کاملا موافقم . زنده باد شبکه های اجتماعی داخلی ، زنده باد سروش
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    1 0
    خاک بر سر مرد بی غیرت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس