FATF اف ای تی اف

سایت دولتی خبر آنلاین ضمن بازنشر ادعایی که قبلا دروغ بودن آن ثابت شده، کوشید موضوع تمکین دولت روحانی از FATF را مسبوق به سابقه در دولت قبل از روحانی کند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سایت دولتی خبر آنلاین ضمن بازنشر ادعایی که قبلاً دروغ بودن آن ثابت شده، کوشید موضوع تمکین دولت روحانی از FATF را مسبوق به سابقه در دولت قبل از روحانی کند.

خبر آنلاین می‌نویسد "آیا احمدی‌نژادی‌های مجمع تشخیص مصلحت درباره FATF با مردم صادقند؟ طی روزهای اخیر اطلاعاتی که از جلسات مجمع تشخیص بدست آمده حکایت از آن دارد که آقایان پرویز داودی معاون اول احمدی نژاد و احمد وحیدی وزیر دفاع همان دولت ، با اف ای تی اف مخالفت می‌کنند و برای تصویب نشدن آن در جلسه عمومی مجمع ،تلاش می‌کنند. این در حالی است که مکاتبات وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد به مجلس شورای اسلامی و رئیس اف ای تی اف موجود است".

بیشتر بخوانید:

ب کمپلکس بهتر نبود؟!

گوشت مخلوط با INSTEX چند؟!

این ادعا از چند دروغ است. نخست اینکه دکتر پرویز داودی مغضوب احمدی نژاد واقع و حذف شد؛ چون پایبند به اصول بود. احمدی نژاد با حذف دکتر داودی منتقد، اسفندیار مشایی را آورد.

ثانیاً طیف مقصر و امتیاز دهنده به FATF، نامه شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم به مجلس درباره ضرورت تدوین "قانون مستقل داخلی مبارزه با تأمین مالی تروریسم"را بهانه کرده‌اند تا خیانت به کشور در چهارچوب اجرای دیکته‌های FATF و حتی وزارت خزانه داری آمریکا برای خودتحریمی را بپوشانند!

تدوین قانون مستقل در داخل با ملاحظات ملی یک چیز است و اجرای ۴۱ دیکته ضد امنیتی اف ای تی اف در قالب اکشن پلی امضا شده، موضوعی کاملاً متفاوت است که لایحه الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT از جمله آن مطالبات و دیکته هاست. آنچه جرم است، اجرای دیکته‌های ضد امنیتی FATF است و نه صرف مکاتبه با آن.

بدتر اینکه طی دو سال گذشته، بخشنامه‌هایی به بانک‌ها داده‌اند تا حتی فراتر از تحریم‌های سازمان ملل، نهادها و افرادی را که در "فهرست تحریم‌های وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا هستند، تحریم کنند"!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    3 22
    این جماعت قسم خوردند تا ملت رو در عوض آب نبات چوبی به خاک سیاه بنشونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس