کد خبر 934507
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
منوچهر منطقی

دبیر ستاد فناوری فضایی معاونت علمی فناوری گفت: در حوزه ناوبری فضایی با بیمه ها در حال همکاری هستیم تا بتوانیم سنجش از راه دور و رصد خودروها را از طریق ناوبری فضایی ممکن کنیم.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به کاربردی شدن فناوری‌های فضایی در کشاورزی و محیط زیست، گفت: در ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته تحقیقات و ساخت ماهواره‌ها از فاز تحقیقاتی خارج و وارد فاز عملیاتی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دهه‌ای که گذشت در حوزه فناوری فضایی دو رخداد مهم اتفاق افتاد، بیان کرد: نخست اینکه ایران به سمت نمایش فناوری فضایی رفته و به نوعی فناوری فضایی وارد بخش اقتصادی و زندگی مردم شده است. همچنین ماهواره‌هایی مانند پیام و ماهواره‌برهایی مانند سیمرغ ساخته شد و ماهواره‌های جدید در حال ساخت هستند.

منطقی درباره اقتصاد فضا عنوان کرد: اقتصاد فناوری فضایی در بخش کشاورزی عملیاتی شده و در بخش مدیریت بحران نیز در حال کارهای مقدماتی هستیم.

بیشتر بخوانیم:

ماهواره ظفر به مدار ۶۰۰ کیلومتری می‌رود

وی با اشاره به کاربردهای فناوری فضایی در حوزه ناوبری نیز افزود: در حوزه ناوبری فضایی با بیمه‌ها در حال همکاری هستیم تا بتوانیم سنجش از راه دور و رصد خودروها را از طریق ناوبری فضایی ممکن کنیم.

دبیر ستاد فناوری فضایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک، اکثر پهپادها به بخش تجاری می آیند و امروزه از این پهپادها در سلامت و پزشکی نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: سازمان ملل متحد مجموعه‌ای به عنوان کوپوس دارد که تمام کشورها با دریافت مجوز از این مجموعه، می‌توانند برای مدت معین ۳ سال، ماهواره‌های خود را در مکان‌هایی معین شده قرار دهند. این مجموعه از برنامه‌ریزی برای مستقر شدن چند هزار ماهواره در مدارهای مشخص زمین خبر داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس