کد خبر 1002907
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
منصور غلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می‌شود.

به گزارش مشرق، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درباره همکاری این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین مواردی که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیری می‌شود همکاری با سایر نهاد ها برای تحقق اهداف کلان ملی است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جلسه رئیس سازمان فضایی با نمایندگان

وی افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری مناسبی را تعریف کنیم که این همکاری از سال‌های گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

همکاری برای ساخت ماهواره

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: در موضوع ماهواره ها تا کنون توانسته ایم توسط دانشگاه‌ها با وزارت ارتباطات همکاری کنیم و این دانشگاه ها در حال پیگیری مواردی هستند که پیش از این تعریف شده بود.

غلامی  تصریح کرد: دانشگاه های علم و صنعت و امیرکبیر تاکنون ماهواره‌هایی را ساخته و به پژوهشگاه و سازمان فضایی تحویل دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می شود.

لازم به ذکر است، ماهواره های پیام و ظفر توسط ۲ دانشگاه امیرکبیر و علم وصنعت ساخته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • a IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    یک مشکل بزرگ در طراحی و ساخت ماهواره در ایران اینه که هر دانشگاه خود جدا اقدام به ساخت میکند و حتی اطلاعات و توانایی خود را از بقیه دانشگاهها مخفی میکنند و این یک آفته اگه به جایی برسیم که چند دانشگاه صنعتی روی یک ماهواره کارکنند و هرکدام یک قسمت را تقبل کنند مانند سراسر دنیا مطمئن باشید خیلی قوی تر ظاهر میشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس