کد خبر 934435
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
آرش آقایی

آرش آقایی نماینده سابق تیم ملی جودو به حواشی اخیر واکنش نشان داد و گفت: من ۲۵ ساله هستم و می‌خواستم در ادامه مسیر هم برای جودوی ایران مبارزه کنم اما آقایان گفتند تو را نمی‌خواهیم و ما به دنبال جوان

به گزارش مشرق، چند روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی براینکه آرش آقایی جودوکار تبریزی تیم ملی کشورمان پس از اختلاف با سرمربی و مدیر تیم‌های ملی جودوی کشورمان سرانجام راهی کشور آذربایجان شد و پس از توافق با مسئولان این کشور به تیم ملی جودوی کشور آذربایجان پیوست به همین دلیل فدراسیون جودو، کوراش و جوجیتسو در واکنش به این خبر و برای روشن شدن افکار عمومی جوابیه‌ای را روی خروجی سایت فدراسیون جودو منتشر کرد و مدعی شد که آرش آقایی پس از کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی کشور تنها چند ماه در سال ۹۵ در اردوی تیم ملی حضور داشته و پس از آن به خواست خود و به دلیل مشغله کاری اردو را ترک کرده است و او در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در چین افتخار همراهی تیم را در این رده داشته و پس از آن نیز یک مرتبه به همراه تیم استانی در رقابت‌های گرنداسلم ابوظبی حاضر شده است.
بیشتر بخوانید:

بدون حاشیه می‌رویم سراغ اصل ماجرا، این روزها آرش آقایی خبر ساز شده، موضوع پناهندگی شما چیست؟

من ۴ ماه است که در کشور جمهوری آذربایجان هستم و به عضویت تیم ملی جودوی این کشور نیز درآمده‌ام، اما این‌که گفته می‌شود پناهنده شده‌ام اصلاً صحت ندارد.

اگر پناهنده نشدی پس چه اتفاقی رخ داده؟

پناهندگی یعنی فرار کردن، اما این طور نیست من در این کشور لژیونر شده‌ام.

خوب چرا چنین تصمیمی گرفتید؟

آرزویم این بود که برای تیم ملی کشورم مدال‌آوری کنم، هرچند که این کار را انجام داده‌ام.

خوب وقتی عضو تیم ملی بودید، مدال آوری هم می‌کردید، پس چرا چنین تصمیمی گرفتید؟

من ۲۵ ساله هستم و می‌خواستم در ادامه مسیر هم برای جودوی ایران مبارزه کنم اما آقایان گفتند تو را نمی‌خواهیم و ما به دنبال جوان‌گرایی هستیم. من تمام تلاشم را کردم تا بمانم و برای مملکتم مثل سال‌های قبل افتخارآفرینی کنم، اما آقایان ادعا کردند من (آرش آقایی) را برای تیم ملی نمی‌خواهند.

فدراسیون در جریان ماجرای پیوستن شما به تیم ملی جودو آذربایجان بود؟

فدراسیون آذربایجان برای جذب من به فدراسیون جودو مدت‌ها قبل نامه‌ای ارسال کرده بود، اما من دوست داشتم برای تیم ملی کشورم فعالیت کنم. متاسفانه وقتی دیدم که آقایان دیگر نمی‌خواهند من باشم، ناچار شدم که چنین تصمیمی بگیرم. به هر حال با توجه به اینکه فدراسیون در آن‌ مقطع دیگر من را نمی‌خواست من هم برای این‌که بتوانم به آرزویم برسم ناچار شدم به کشور آذربایجان بروم.

در حال حاضر هم گویا اولین مسابقه رسمی را برای تیم ملی آذربایجان انجام داده‌اید.

بله در حال حاضر در کشور پرتغال هستیم و تا ساعاتی دیگر برای ادامه تمرینات به آذربایجان برمی گردیم. به اردوها برمیگ ردیم و هنوز زمان بعدی مسابقات معلوم نیست و به زودی مشخص خواهد شد.

گویا فدراسیون اعلام کرده شما با تیم استانی راهی مسابقات گرنداسلم شده‌اید و مدال آوری شما با تیم ملی نبوده، آیا این ادعا صحت دارد؟

چطور ممکن است من به مسابقات مهم گرانداسلم ابوظبی و مسابقات و اردوی ازبکستان با نام تیم ملی اعزام شوم، اما آقایان بگویند که آقایی با تیم استانی به این مسابقات رفته است! اصلاً چطور چنین چیزی ممکن است؟ همیشه در مسابقات مهم گرنداسلم ابوظبی کشورهای خارجی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند، حالا چطور ممکن است که یک تیم استانی را به این مسابقات اعزام کرده باشند؟! برای من این صحبت‌ها عجیب است.

و صحبت پایانی شما...

من پرچم کشورم را با موفقیت در تیم ملی ایران به نمایش درآوردم و دیگر حرفی ندارم و در حال حاضر نیز نمی‌خواهم به ادامه مصاحبه بپردازم. در اولین زمان ممکن در مورد همه مسائل صحبت خواهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 15
    به کشورش رفته ..
    • AZ ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      22 15
      منم ترک اذربایجان اما ایرانی کشورم ایران است‌. شما ها خبر ندارید جمهوری آذربایجان چه بلایی بر سر شما تبریزی ها اگه دستش بیاد میاره
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 7
    به نظر من اینها در تیم ملی ایران بازی نکنند خیلی بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس