کد خبر 934408
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
محمود صادقی

اخبار و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بعضی از افراد مسؤول و غیر مسؤول درباره یک نهاد امنیتی اظهارنظر و شایعاتی مطرح می‌کنند که صحت و سقمش توسط این نهاد تایید و یا تکذیب نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق - در پی برگزاری دادگاه متهمین به جاسوسی از مراکز نظامی در هفته‌های اخیر، یکی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس که به انتشار مطالب خلاف واقع و اتهام‌زنی بدون اساس علیه نظام مشهور است، به تازگی در توئیتی مدعی شده است که شورای عالی امنیت ملی، متهمین دادگاه فوق را مصداق جاسوس نمی‌داند.

بیشتر بخوانید

از فرار مدنی و خودکشی امامی تا محاکمه غیرعلنی ۸ جاسوس

صادقی نوشته است: بنا بر اطلاع رسیده شورای عالی امنیت ملی نیز پس از بررسی کارشناسی پرونده متهمان محیط زیستی فعالیت متهمان را مصداق جاسوسی تشخیص نداده است.

بیشتر بخوانید:

چرا محمود صادقی، مصداق بارز نفوذ است؟

چندی پیش نیز، فرزندان هاشمی رفسنجانی مدعی شده بودند که نمایندگانی از شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده‌اند که میزان رادیو اکتیو بدن مادر خانواده ۳ برابر حد مجاز است.

روزنامه آرمان نیز در مطلبی با عنوان "معمای رادیواکتیو" به نقل از فائزه هاشمی نوشت:

فائزه دختر دیگر آیت‌ا… روایت دیگری داشت و با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت برگزار شد به "اعتماد آنلاین" گفت:

"در این جلسه به ما اعلام کردند که بررسی نشان می‌دهد که در بدن پدر ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است. البته اعلام کردند که در بدن مادر ۳ برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز ۱ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.» فائزه هاشمی با بیان اینکه البته به ما اعلام کردند که دلیل فوت این نبوده است، گفت: «آن‌ها گفتند نمی‌دانند منشأ رادیواکتیو کجا بوده است.»

فرزند آیت‌ا… هاشمی در پاسخ به‌این سؤال که آیا این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شد، گفت: «درباره اینکه این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شده است یا خیر اطلاعی به ما ندادند اما از صحبت‌های اعضای شورای عالی امنیت ملی در آن جلسه این‌طور بر می‌آمد که پرونده از نظر آنان مختومه شده است."

بعدازاین ادعا بود که بسیاری از وب‌سایت‌های ضدانقلاب و افراد مغرض، شایعات درباره کشته شدن هاشمی رفسنجانی را گسترش دادن و هیچ شخصی از سوی شورای عالی امنیت ملی وجود نداشت که به افکار عمومی بگوید آیا شورای عالی امنیت ملی چنین ادعایی کرده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

چرا خانواده آقای هاشمی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی شده‌اند؟

اخیراً نیز دختر دیگر هاشمی رفسنجانی، همان ادعا را تکرار کرده و مطلب دیگری بر آن افزوده است، فاطمه هاشمی در مصاحبه با جماران درباره ماجرای رادیواکتیو و نظر پزشکان می‌گوید:

ما پزشکی را ندیده‌ایم. این گزارشی بود که شورای عالی امنیت ملی داد و چندین بار هم از آن‌ها خواستیم که حداقل برای معالجه اطلاعات به ما بدهند تا بتوانیم به متخصص مراجعه کنیم. برای آن یکسری آزمایش‌های خاصی هست که هر جایی آن را انجام نمی‌دهند و بیشتر هم مکان‌های امنیتی این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و به همین خاطر ما هیچ اقدامی انجام ندادیم.

فقط از من و مادرم آزمایش گرفتند و ما را اسکن کردند. از ما سؤال کردند که چه کسی بیشتر با حاج آقا ارتباط داشته است که گفتیم اول مادرم بعد پرسیدند که چه کسی رفت و آمد بیشتری داشته که گفتم من! البته من اسم یکی دو نفر دیگر از بچه‌ها را دادم ولی آن‌ها را برای آزمایش نبردند. این چیزی است که برای ما بود و جوابی هم به این سؤال ندادند، حتی آن روزی که همه خانواده را جمع کردند و گفتند که علاوه بر ادرار، حوله بابا هم آلوده بوده است. این حوله‌ای است که به تنشان بوده و با آن ایشان را به بیمارستان آورده بودند. این موضوع را در آخرین جلسه‌ای که ما را جمع کردند، گزارش دادند.

یاسر هاشمی دیگر فرزند خانواده نیز، مطلب دیگری را از داخل شورای عالی امنیت ملی نقل کرد، وی درباره پرونده پدرش می‌گوید:

من شنیده‌ام که شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای برای رئیس‌جمهوری نوشته و ارسال کرده است مبنی بر اینکه پرونده درگذشت آیت‌الله هاشمی در این شورا بسته شود، ولی رئیس‌جمهوری این مسئله را قبول نکرده و دوباره پرونده را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده است.

حال سؤال این است که مگر چنین شورایی با این درجه از اهمیت و امنیت، یک نفر سخن‌گو ندارد که افراد دیگر متقبل درج و درز شایعات از چنین نهاد مهمی باشند؟

آیا اظهارات محمود صادقی درباره نظر شورایعالی امنیت ملی صحت دارد و اگر صحت دارد سند این ادعا کجاست، اگر چنین ادعایی دروغ است، چرا هیچ واکنشی نسبت به ادعاهای محمود صادقی و یا خانواده هاشمی رفسنجانی نشان داده نمی‌شود؟

اظهر من الشمس است که چنین ادعاها و شایعاتی به اندازه کافی برای موج سواری و خوراک سازی وبسایت‌های معاند و بیگانه کفایت می‌کند و در سکوت محض نهادهای امنیتی، این جامعه و افکار عمومی است که باید به واسطه شایعات و دروغ‌های افراد نفوذی و غیر مسؤول، متحمل آسیب‌های روانی بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    لعنت خدا بر نفوذی ها داخل مجلس
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      48 24
      لعنت ابدی بر تکفیری جماعت!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    41 23
    مامان را ببرید لندن آزمایش کنند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    19 31
    خدا شما رو از این جاسوسها و نفوذیهای سیا نگیره که اینقدر به فکرشونی
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    35 25
    این نماینده چرا مشکلات معیشتی واقتصادی ملت را بیان نمی کند .خودش زد به ..............یا اصلاً چیزی حالیش نیست ..........در اون مجلس را حتما باید گل گرفت
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    27 29
    همه سخنگوها رفتن گل بچینن اعم ازدولت و...!!!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    39 35
    کاش از حسین شریعتمداری هم به همین صورت طلب مدرک می‌کردید. ایشان عمریست در حال تهمت زدن به زمین و زمان است بدون اینکه یکبار سندی رو کند!
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    17 16
    صادقی آفرین یه پاس بده اینطرف......// دمت گرم یه خورده اینطرفتر....نزدیک .....ای بابا انداختی توی WC ؟؟؟ حواست کجاست؟ شوت میزنی؟ منظورم اینه که چرا شوت میزنی! یه خرده با دقت// تو که بلدی....
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    47 28
    جانم فدای محمود صادقی.یه مرد سالم تو این نظام باشه همینه
  • ميثم IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    30 36
    نماينده بي خاصيت كه فقط دنبال حاشيه است،اگه ممكنه يك قانون خوب تصويب كن
  • سید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    24 28
    چهار تفنگدار وکیل الدوله ای که وظیفه شان جاده صاف کنی ولنگاری (لیبرالیسم) در قوه مقننه به نیابت از اصلاح طلبان تهوع آور است، عبارتند از: مطهری، وکیلی، مازنی و صادقی! غفلت از نقش ایشان در به انحراف کشاندن قوه مقننه موجب خسران و پشیمانی است!
  • CA ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    23 28
    حالا پس مامور امنیتی هم شده!!! تو انتخابات خواهد دید از جانب شورای امنیت ملی حرف زدن یعنی چه!!!!!! البته اول بایستی اول نامشروع و رانتی و دزدی اینها رو‌ گرفت.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 9
    مگر پدر و مادر آدم راکتوره؟!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 18
    اقای فریدونی دغدغه شون به جای مشکلات اقتصادی مردم شایعه رادیو اکتیو رفسنجانی است .الحق که حقوقدان غربی هستی.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      برخی مردم که تو انتخابات سال ۹۶ فکر شهوت بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس